Dlaczego warto jeść sałatę przez cały rok? Wyjaśniamy

mawZaktualizowano 
W okresie zimowym przychodzi nam borykać się z niedoborem świeżych warzyw i owoców, które często stanowią podstawę codziennej diety. Na szczęście, jest sałata!

Dlaczego będąc na diecie tak często sięgamy po liście sałaty?

Powód jest banalnie prosty – sałata to warzywo niskokaloryczne, wspomagające utratę zbędnych kilogramów. 100 g liści sałaty zawiera jedyne 15 kcal, gdyż w niemal 90 proc. składa się z wody. Jak podkreśla Katarzyna Głębocka, ekspert marki Eisberg, sałata to także skarbnica błonnika pokarmowego. Błonnik oczyszcza organizm z toksyn i usprawnia proces przemiany materii, przez co spokojnie możemy go nazwać sojusznikiem w walce z nadprogramowymi kilogramami.

- Pamiętajmy tylko, by do sałaty nie dodawać tłustej śmietany czy majonezu, gdyż wówczas o dietetycznym daniu nie ma mowy - dodaje ekspert.

Tego lepiej nie jedz, jeśli jesteś już po 30. Zobacz!

W trosce o zdrowie i urodę

Poza witaminą E, w sałacie znajdziemy wiele innych, korzystnych dla zdrowia witamin i mikroelementów. Mangan ma za zadanie usprawniać pracę układu nerwowego, magnez i potas odpowiadają za poprawne funkcjonowanie układu pokarmowego, a kwas foliowy, witaminy z grupy B, żelazo i wapń są niezbędne do prawidłowego rozwoju płodu.

Sałata to także źródło działającego bakteriobójczo chlorofilu, luteiny i zeaksantyny, które zapobiegają chorobom oczu, jak również niezbędnej w procesach biochemicznych witaminy C.

Spożywanie sałaty pozytywnie wpływa także na urodę, a co za tym idzie, także samopoczucie. Wszystko za sprawą witaminy E, która poprawia stan skóry, hamując proces jej starzenia. Tzw. „witamina młodości” nie tylko działa na skórę, czyniąc ją jaśniejszą i pełną blasku.

- Zauważalny jest również jej dobroczynny wpływ na włosy i paznokcie, które stają się mniej łamliwe. Dodatkowo witamina E wykazuje właściwości antyoksydacyjne chroniąc organizm przed wolnymi rodnikami, opóźnia proces starzenia i pozwala cieszyć się witalnością oraz zdrowym wyglądem cery – dodaje Katarzyna Głębocka.

Wybierz smak, jaki Ci odpowiada

W zależności na jaki gatunek się zdecydujemy, możemy rozkoszować się wybranym wariantem smakowym. Łagodna i krucha sałata lodowa jest idealnym dodatkiem do pomidorów, świeżych ogórków czy słonej fety, z kolei lekko gorzka sałata rzymska doskonale komponuje się z grillowanym bakłażanem, oliwkami i rozmaitymi ziołami. Cykoria sałatowa radicchio, chętnie wykorzystywana do udekorowania bufetu sałatkowego, świetnie smakuje z szynką parmeńską i figami.

Dużą popularnością cieszą się w ostatnich latach także roszponka i rukola, które z innymi wykwintnymi składnikami tworzą kompozycje różnorodnych sałatek, grając pierwsze skrzypce podczas niejednego posiłku.

Dietetyk: Pizza na śniadanie zdrowsza niż niektóre płatki!

Koniec świata jest blisko? Kilka już za nami... przepowiednie o końcu świata

Wideo

Materiał oryginalny: Dlaczego warto jeść sałatę przez cały rok? Wyjaśniamy - Gazeta Pomorska

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.
Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3