Dlaczego warto jeść sałatę przez cały rok? Wyjaśniamy

    Dlaczego warto jeść sałatę przez cały rok? Wyjaśniamy

    (maw)

    Gazeta Pomorska

    Gazeta Pomorska

    Na rynku dostępnych jest wiele różnorodnych mieszanek sałat, które w przeróżnych konfiguracjach możemy łączyć, bez trudu tworząc pożywne, smaczne i ekspresowe

    Na rynku dostępnych jest wiele różnorodnych mieszanek sałat, które w przeróżnych konfiguracjach możemy łączyć, bez trudu tworząc pożywne, smaczne i ekspresowe w wykonaniu danie. ©nadesłane

    W okresie zimowym przychodzi nam borykać się z niedoborem świeżych warzyw i owoców, które często stanowią podstawę codziennej diety. Na szczęście, jest sałata!
    Na rynku dostępnych jest wiele różnorodnych mieszanek sałat, które w przeróżnych konfiguracjach możemy łączyć, bez trudu tworząc pożywne, smaczne i ekspresowe

    Na rynku dostępnych jest wiele różnorodnych mieszanek sałat, które w przeróżnych konfiguracjach możemy łączyć, bez trudu tworząc pożywne, smaczne i ekspresowe w wykonaniu danie. ©nadesłane

    Dlaczego będąc na diecie tak często sięgamy po liście sałaty?



    Powód jest banalnie prosty – sałata to warzywo niskokaloryczne, wspomagające utratę zbędnych kilogramów. 100 g liści sałaty zawiera jedyne 15 kcal, gdyż w niemal 90 proc. składa się z wody. Jak podkreśla Katarzyna Głębocka, ekspert marki Eisberg, sałata to także skarbnica błonnika pokarmowego. Błonnik oczyszcza organizm z toksyn i usprawnia proces przemiany materii, przez co spokojnie możemy go nazwać sojusznikiem w walce z nadprogramowymi kilogramami.

    - Pamiętajmy tylko, by do sałaty nie dodawać tłustej śmietany czy majonezu, gdyż wówczas o dietetycznym daniu nie ma mowy - dodaje ekspert.



    W trosce o zdrowie i urodę



    Poza witaminą E, w sałacie znajdziemy wiele innych, korzystnych dla zdrowia witamin i mikroelementów.
    Mangan ma za zadanie usprawniać pracę układu nerwowego, magnez i potas odpowiadają za poprawne funkcjonowanie układu pokarmowego, a kwas foliowy, witaminy z grupy B, żelazo i wapń są niezbędne do prawidłowego rozwoju płodu.

    Sałata to także źródło działającego bakteriobójczo chlorofilu, luteiny i zeaksantyny, które zapobiegają chorobom oczu, jak również niezbędnej w procesach biochemicznych witaminy C.

    Spożywanie sałaty pozytywnie wpływa także na urodę, a co za tym idzie, także samopoczucie. Wszystko za sprawą witaminy E, która poprawia stan skóry, hamując proces jej starzenia. Tzw. „witamina młodości” nie tylko działa na skórę, czyniąc ją jaśniejszą i pełną blasku.

    - Zauważalny jest również jej dobroczynny wpływ na włosy i paznokcie, które stają się mniej łamliwe. Dodatkowo witamina E wykazuje właściwości antyoksydacyjne chroniąc organizm przed wolnymi rodnikami, opóźnia proces starzenia i pozwala cieszyć się witalnością oraz zdrowym wyglądem cery – dodaje Katarzyna Głębocka.

    Wybierz smak, jaki Ci odpowiada



    W zależności na jaki gatunek się zdecydujemy, możemy rozkoszować się wybranym wariantem smakowym. Łagodna i krucha sałata lodowa jest idealnym dodatkiem do pomidorów, świeżych ogórków czy słonej fety, z kolei lekko gorzka sałata rzymska doskonale komponuje się z grillowanym bakłażanem, oliwkami i rozmaitymi ziołami. Cykoria sałatowa radicchio, chętnie wykorzystywana do udekorowania bufetu sałatkowego, świetnie smakuje z szynką parmeńską i figami.

    Dużą popularnością cieszą się w ostatnich latach także roszponka i rukola, które z innymi wykwintnymi składnikami tworzą kompozycje różnorodnych sałatek, grając pierwsze skrzypce podczas niejednego posiłku.




    Koniec świata jest blisko? Kilka już za nami... przepowiednie o końcu świata

    Czytaj treści premium w Gazecie Pomorskiej Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze

    Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

    Zapytaj lekarza

    1 3 4 5 ... 28 »
    28 stycznia

    Światowy Dzień Trędowatych

    zobacz więcej »