Dlaczego warto wybrać pozycjonowanie strony internetowej?

Materiał informacyjny performancemedia.pl

Prowadzisz witrynę, która jest wizytówką Twojej firmy, sklep WWW czy stronę innego typu? Założenie serwisu to dopiero początek drogi do tego, aby stał się on popularny, a przede wszystkim przynosił klientów Tobie lub firmie, w której pracujesz. W kolejnym kroku powinieneś postawić na odpowiednie działania marketingowe – sukces w sieci możesz osiągnąć dzięki pozycjonowaniu strony WWW. Na czym to polega i jakie przynosi korzyści pozycjonowanie stron?

Co to jest pozycjonowanie (SEO)?

Wyszukiwarka Google ustala kolejność stron w wynikach wyszukiwania (SERP-ach -Search Engine Results Page) na podstawie swojego algorytmu. Witryna, by znaleźć się na wysokich pozycjach, musi spełniać wiele wymagań. Na widoczność strony w Google wpływa około 200 czynników rankingowych. Ważne są m. in. kwestie techniczne, treści i profil linkowy, czyli odnośniki, które umieszczone są w różnych serwisach w sieci i prowadzą do danej witryny oraz wiele innych.

Działania związane z SEO w pierwszej kolejności powinny skupić się na analizie tych czynników i ocenie, czy mogą mieć znaczący wpływ na widoczność pozycjonowanej witryny. Na tej podstawie powinna zostać przygotowana kompleksowa strategia.

Od momentu wdrożenia rekomendacji oraz eliminacji błędów w obrębie Twojej witryny, a także w toku wdrożenia zaplanowanej strategii, zaobserwujesz wzrost widoczności Twojej strony w wynikach wyszukiwania. Zacznie się ona pojawiać na coraz więcej zapytań na kolejnych podstronach wyników Google. Zapytania te będą związane z produktami i usługami, które oferujesz.

Dowiedz się więcej o pozycjonowaniu stron w Toruniu: https://performancemedia.pl/oferta/pozycjonowanie-stron/torun/

W następnym etapie będą to już pozycje w TOP10, które mogą się przekładać na odwiedziny w serwisie. To będzie pierwszy, odczuwalny efekt – pozyskasz wartościowy ruch. Na Twoją witrynę trafią internauci, którzy będą szukać dokładnie tego, co Ty oferujesz – kiedy wyślą do Google zapytanie, to jako odpowiedź na nie wyświetli im się Twój serwis! Prawdopodobnie zapoznają się z tym, co proponujesz.

Pozyskasz wartościowy ruch z Google

W ramach pozycjonowania stron internetowych wykonywane są przeróżne działania. Ich celem jest dostosowanie witryny do wytycznych wyszukiwarki, eliminacja spotkanych błędów oraz optymalizacja pod wybrane słowa kluczowe.

W ten sposób na witrynę zaczną trafiać osoby, które będą potencjalnie zainteresowane produktami lub usługami, które oferujesz. Jeśli na Twojej stronie znajdą odpowiedź na swoje potrzeby, to z dużym prawdopodobieństwem zdecydują się na zakup Twoich produktów lub usług. Potwierdza to wiele danych.

Na podstawie danych Shopera z 2019 roku można wywnioskować, że najczęstszym źródłem wizyt, które zakończyły się sprzedażą były wyniki organiczne Google (32%), a drugą pozycję zajęły wyniki płatne (21%). Jeśli chcesz, aby internauci trafiali na Twoją witrynę z naturalnych wyników wyszukiwania, to powinieneś zainwestować w pozycjonowanie. Na czym to polega?

Wyprzedzisz swoją konkurencję i zwiększysz sprzedaż

Z danych statcounter.com z maja 2021 roku wynika, że wyszukiwarka Google ma w Polsce ponad 95% udziału w rynku, natomiast z badania Mediapanel, że liczba internautów wynosiła w naszym kraju w kwietniu 2021 roku 29,1 mln. To oznacza, że z Google korzysta przeszło 27 mln Polaków, do których możesz dotrzeć, jeśli zainwestujesz w pozycjonowanie.

Załóżmy, że jesteś architektem wnętrz z Torunia. Jeśli po wpisaniu np. frazy „architekt Toruń” internauta nie znajdzie Twojej strony, to nie ma szans na to, aby stał się Twoim klientem – w ten sposób trafi on do Twojej konkurencji. Nie dopuść do tego – dzięki pozycjonowaniu użytkownik szybciej znajdzie Twoją witrynę, zapozna się z ofertą i złoży zamówienie. Kolejną korzyścią uzyskania widoczności na frazy, które najlepiej opisują Twój biznes w Google jest możliwość wyprzedzenia konkurencji. Internauci będą widzieć po wpisaniu zapytań branżowych Twoją stronę i mogą to odebrać jako najlepszą odpowiedź na ich zapytanie.

Z badania przeprowadzonego przez Whitepress w 2018 roku wynika, że firmy w Polsce przeznaczają na pozycjonowanie ponad 20% swojego budżetu na marketing online. Opcja ta zajęła drugą pozycję – niewiele wyższą uzyskały social media, a w badaniu uwzględniono wiele różnych działań.

Zwiększysz rozpoznawalność swojej firmy

Dzięki pozycjonowaniu strony zwiększysz popularność witryny, będzie ona odwiedzana przez większą liczbę internautów – Twoja marka również stanie się bardziej znana. Obecnie, kiedy potrzebujemy jakiegoś produktu czy usługi, często poszukiwania rozpoczynamy od Google. Szczególną uwagę internautów przykuwa witryna, która znajduje się na czele wyników organicznych – najczęściej to ona jest klikana jako pierwsza. W ten sposób Twoja marka stanie się rozpoznawalna.

Czy jednak internauci nie będą klikać wyników sponsorowanych w Google, oznaczonych jako reklama? Użytkownicy mają różne podejście do tej kwestii – część z nich pomija wyniki płatne i przechodzi do organicznych, a inni wybierają jednak te sponsorowane. Dlatego warto, aby Twoja witryna znajdowała się na szczycie zarówno wyników organicznych, jak i rezultatów płatnych. Wtedy zwiększysz prawdopodobieństwo tego, że internauta stanie się Twoim klientem.

Kompleksowe działania SEO to szereg korzyści. Wiele firm działających w Polsce swoją pozycję na rynku zbudowało w oparciu o widoczność w Google i inwestycję w pozycjonowanie. Artykuł przygotowany we współpracy z Performance Media, specjalistami w pozycjonowaniu stron i prowadzeniu kampanii Google Ads.

Dodaj ogłoszenie