Zobacz wideo. Szpital wojewódzki we Włocławku od wielu miesięcy poszukiwał chirurgów

Nowy rozkład jazdy wszedł w życie 11 grudnia 2022 roku. Jednak pod koniec ubiegłego roku nie udało się zwiększyć liczby połączeń między województwem łódzkim i kujawsko-pomorskim, w tym między Kutnem, a Włocławkiem. Samorząd województwa kujawsko-pomorskiego zapowiedział jednak, że dodatkowe kursy pojawią się w marcu 2023. I tak się stało. Nowe połączenie kursuje od 13 marca 2023 roku, wczesnym rankiem.
Między Kutnem i Włocławkiem kursują pociągi IC, ŁKA oraz Polregio, z którym samorząd województwa kujawsko-pomorskiego podpisał umowę na obsługę połączeń regionalnych. Umowę zawarto w październiku 2022 roku na najbliższe osiem lat. Połączenia regionalne w naszym województwie obsługuje również Arriva RP.
Jest nowe połączenie z Kutna do Włocławka. Pociąg kursuje rankiem
Portal rynek-kolejowy.pl przypomniał, że w poprzednim rocznym rozkładzie jazdy samorząd województwa kujawsko-pomorskiego organizował trzy pary połączeń pomiędzy Kutnem i Włocławkiem w dni robocze. Zgodnie z zapowiedziami, liczba ta miała wzrosnąć do co najmniej czterech. Zmian nie wprowadzono w grudniu, wraz z wejściem w życie nowego rozkładu jazdy. Dodatkowe – poranne – połączenie uruchomiono od poniedziałku 13 marca 2022 roku. Pociąg z Kutna wyjeżdża o godzinie 4:48, we Włocławku planowo powinien być o godzinie 5:34, co oznacza że okoliczni mieszkańcy dojeżdżający do pracy we Włocławku będą mogli dotrzeć do miasta z samego rana. Kolejne połączenie na tej trasie realizowane jest przez IC. Pociąg z Kutna do Włocławka dociera o godzinie 7:51.
Nowy pociąg kursuje od poniedziałku do soboty. Pierwszego dnia – 13 marca 2022 – miał około 20 minut opóźnienia (dane z systemu portalpasażera.pl).
Tyle kosztuje utrzymanie połączeń PKP w Kujawsko-Pomorskiem
Przypomnijmy, że utrzymanie wszystkich połączeń w rozkładzie jazdy pociągów 2022/2023 (od grudnia do grudnia) będzie kosztowało samorząd województwa kujawsko-pomorskiego 210 600 tys. złotych.
„Na tę sumę składają się roczne wartości kontraktów z Arrivą i Polregio (odpowiednio ( 74 400 tys. i 96 200 tys. złotych) oraz 40-milionowy koszt dostępu do infrastruktury kolejowej. Na nasze tory wyjedzie codziennie 300 pociągów, które przejadą łącznie w ciągu roku 5,5 miliona kilometrów” – informował Urząd Marszałkowski w Toruniu w grudniu 2022 roku.