https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Dyrekcja głucha na głos brodniczan

Paweł Kędzia [email protected]
Sygnalizacja na skrzyżowaniu ul. Kamionki- Wiejskiej-Zamkowej zazwyczaj jest wyłączona.  Okazuje się, że nie jest odpowiednio  zsynchronizowana.
Sygnalizacja na skrzyżowaniu ul. Kamionki- Wiejskiej-Zamkowej zazwyczaj jest wyłączona. Okazuje się, że nie jest odpowiednio zsynchronizowana. Paweł Kędzia
Modernizacja krajowej "piętnastki" się zakończyła, ale władze Brodnicy nie zamierzają odbierać inwestycji...

...ze względu na wiele uchybień.

Za modernizację Sądowej, Kamionki, Kolejowej do Sikorskiego jako zarządca płaciła Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Miasto dołożyło 500 tys. zł na budowę dodatkowych pasów ruchu na Wiejskiej i Zamkowej oraz wykonanie zatoczek autobusowych na Sądowej i Kolejowej.

Jeszcze w styczniu przedstawiciele zarządców dróg: GDDKiA i Zarządu Dróg Wojewódzkich spotkali się z władzami miasta w sprawie omówienia przeprowadzanej wówczas modernizacji.

Już wtedy i samorządowcy, i Czytelnicy za pośrednictwem "Pomorskiej" zwracali uwagę na brak zielonych strzałek m.in. na skrzyżowaniu Sądowej z Sienkiewicza.

Zarządcy obiecywali przyjrzeć się sprawie.

Ponadto wielokrotnie pisaliśmy, przekazując jednocześnie stosowną informację Zbigniewowi Glonkowi z GDDKiA w Bydgoszczy, o braku znaku informującego o przebiegu pasów ruchu na odcinku Kamionki od Dworcowej do Wiejskiej.

Tym bardziej, że we wspomnianym miejscu nastąpiła znacząca zmiana organizacji ruchi i obecnie z lewego pasa jechać można tylko w ul. Zamkową.

Jeszcze w lutym pisaliśmy, że w ten sposób kierowców naraża się na mandat 250 zł i aż pięć punktów karnych!

Tę informację przypomnieliśmy GDDKiA jeszcze w kwietniu, co pozostało bez echa.

Ponadto miasto przedstawiło kilka dodatkowych uwag do wykonanego remontu, co stało się przyczyną odmowy odbioru prac.

Urzędnicy zwracają uwagę na brak koordynacji sygnalizacji świetlnej. Chodzi o światła na skrzyżowaniu ulic: Kamionki-Wiejska-Zamkowa.

Wspomniana sygnalizacja włączana jest sporadycznie, a gdy już działa to tworzą się gigantyczne korki. Jednocześnie przy wyłączonych światłach włączenie się do ruchu z Wiejskiej i Zamkowej, podporządkowanych względem Kamionki, graniczy z cudem.

Ponadto urzędnicy powtarzają postulaty ze stycznia: montaż zielonych strzałek na wlotach skrzyżowań, umożliwienie jazdy z lewego pasa na Kamionce również prosto a nie tylko w Zamkową oraz montaż barier ochronnych na łuku Dworcowa-Kamionka.

Barierki na tym odcinku są niezbędne ze względu na bezpieczeństwo przechodników, w tym uczniów pobliskiego gimnazjum.

Łuk z Dworcowej w Kamionko jest stosunkowo wąski i ciężarówki często najeżdżają na chodnik. Dotychczas wyrywały nawet barierki, które trzeba było naprawiać.

Obecnie istnieje niebezpieczeństwo, że przechodnie zostaną wciągnięci lub potrąceni przez ciężarówki najeżdżające na chodnik.

"Dodatkowo wnioskuje się o zlikwidowanie odprowadzenia wód opadowych do studzienki telekomunikacyjnej (własność TP SA) w ulicy Kamionka na wysokości Banku Spółdzielczego" - czytamy w miejskim serwisie informacyjnym.

W tej sprawie próbowaliśmy wczoraj bezskutecznie porozmawiać z przedstawicielami Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska