
Format convenience
Convenience to sklepy o powierzchni sprzedaży do 300 mkw. otwarte otwarte 7 dni w tygodniu do późnych godzin wieczornych, oferujące ograniczony asortyment sprzedaży ze szczególnie rozwiniętą w stosunku do pozostałych kategorią alkoholi, używek, przekąsek i napoi, najczęściej w formie sieci sklepów własnych. Są to m.in. Żabka, Carrefour, Express, Małpka, Tesco Express.

Sieci franczyzowe
To działający na własny rachunek przedsiębiorcy, prowadzący niewielki sklep w ramach franczyzy. Najbardziej znane z nich to Carrefour, Intermarche, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, abc, Kefirek czy Żółty Cesarz.

Markety budowlane
W przypadku sieci oferujących materiały budowlane, wykończeniowe lub meble, rynek jest dość podzielony. Prawie wszystkie markety budowlane należą do koncernów zagranicznych, oprócz Polskich Składów Budowlanych (PSB).
Francuskie są to: Bricomarche, Bricoman, Brico Depot, Castorama, Leroy Merlin, niemieckie: Obi, szwedzkie: Jula, Ikea, duńskie: Jysk.
W przypadku polskich sieci meblarskich i dekoratorskich wyróżniamy: Agata Meble, Black Red White, Bodzio, Duka, Eurofirany, Home&You, Kler, Komfort, Vox.
Źródło informacji w naszej galerii zdjęć: Mojagazetka.com, Fundacja Republikańska