- Egzamin odbył się w laboratorium komputerowym Uniwersyteckiego Centrum Nowoczesnych Technologii Nauczania, dzięki platformie zdalnego nauczania Moodle, która od kilku lat funkcjonuje na naszej uczelni. Uczestnikami egzaminu byli studenci Wydziału Matematyki i Informatyki - poinformował wczoraj Andrzej Romański z Centrum Informacji i Promocji UMK.
Najpoważniejszą korzyścią dla studentów z takiej formy egzaminowania jest skrócenie czasu oczekiwania na wyniki - są one znane w chwili ukończenia testu, a nauczyciele nie muszą godzinami sprawdzać prac. Ponadto komputer losowo sortuje pytania uniemożliwiając ściąganie. - Maszyna kontroluje również upływ czasu, dzięki czemu student rozwiązujący test widzi, ile mu go jeszcze zostało.
Natomiast wyniki końcowe podawane są w formie zarówno punktowej, jak i procentowej, co ułatwia ustalenie, kto zaliczył, a kto nie - wyjaśnił Romański.