- Przewoźnik ten (zresztą także pierwszy, który w 2010 roku zamówił Elfy poprzedniej, wciąż z powodzeniem eksploatowanej generacji) ma w myśl umowy z Pesą dysponować 13 składami Elf 2, a opcja przewiduje dostawę 6 kolejnych - podaje Maciej Grześkowiak, szef zespołu PR Pesa Bydgoszcz.
Przeczytaj też: Elfy jadą na Podkarpacie
Projektując przeznaczony dla obsługi ruchu regionalnego ezt najnowszej generacji Pesa, postawiła przede wszystkim na bezpieczeństwo podróżnych i obsługi. Bydgoska firma już wcześniej, jako jedna z pierwszych na świecie, wprowadziła do produkcji tabor spełniający najwyższe normy bezpieczeństwa i wytrzymałości (EN 12663-1 oraz EN 152227) przy trwałości konstrukcji 30 lat. Obok bezpieczeństwa kluczowym jest komfort pasażerów i obsługi.
Elf 2 charakteryzuje się ciekawym designem, nowoczesnymi, jednoprzestrzennymi, klimatyzowanymi wnętrzami, wyposażonymi w wygodne fotele i dynamicznym systemem informacji pasażerskiej. Pojazdy wyposażone są w interkom zapewniający komunikację podróżnych z maszynistą oraz system emisji reklam i zliczania pasażerów. Posiadają monitoring wewnętrzny i zewnętrzny, nowoczesne systemy diagnostyki online pozwalające na bieżąco śledzić pracę najważniejszych podzespołów pojazdu, co ogranicza do minimum możliwość wystąpienia usterki oraz skraca czas reakcji serwisu.
Przeczytaj: Bydgoskie Elfy pojadą po śląskich torach
W pojazdach przewidziano od 100 do 190 miejsc siedzących; w zależności od konfiguracji. Spełniają one wymogi normy TSI w zakresie udogodnień dla osób niepełnosprawnych poprzez odpowiednio zaprojektowaną i wyposażoną kabinę WC w układzie zamkniętym, oznakowanie oraz wyposażenie w windę elektryczną i rampę składaną.
Elfy 2 zostały również zamówione przez Przewozy Regionalne, województwo Podkarpackie, a kolejnym nabywcą mają być Koleje Wielkopolskie.
Czytaj również: Pesa wygrała z Newagiem. Elfy pojadą na Podkarpacie
