Elf drugiej generacji wyposażony jest w rozwiązania ułatwiające podróżowanie pasażerom o zróżnicowanych wymaganiach. Dostosowano go do potrzeb osób niepełnosprawnych, ma również przyciemniane szyby, specjalne uchwyty do mocowania rowerów i klimatyzację, gniazdka elektryczne oraz energooszczędne oświetlenie LED, a także przewijak i pojemniki na pieluchy.
Wielki przetarg. Kto wyprodukuje 213 tramwajów dla Warszawy? Pesa z ofertą powyżej budżetu
– Oprócz pasażerów, również nasi pracownicy mogą liczyć na większy komfort – w nowym Elfie2 jest zamykana przestrzeń dla kierownika pociągu, m.in. z zabudowanym mikrofonem umożliwiającym przekazywanie komunikatów dla podróżnych oraz monitorem dającym podgląd z kamer wewnętrznych – mówi Wojciech Dinges, prezes Kolei Śląskich. – Pojazd wyposażony jest w lodówkę, czajnik dla maszynisty, specjalny system parkingowy oraz urządzenia sterowania ETCS i łączności GSMR, co da możliwość wyjazdu do sąsiednich Czech czy Słowacji.
Elf 2 z bydgoskiej Pesy na testach w Żmigrodzie [zdjęcia]
Pierwszy pojazd nowej serii ma ponad 150 miejsc siedzących i będzie jeździł po różnych trasach w całym województwie.
Dostawcą jest spółka PESA z Bydgoszczy, która wygrała przetarg. Producent zaoferował 10 lat gwarancji. Całość zamówienia, tj. 19 pojazdów, będzie kosztować ponad 230 mln zł netto. Koleje Śląskie mogą skorzystać z zamówienia uzupełniającego na dwa kolejne pojazdy trójczłonowe.
Jak mówi Michał Żurowski, rzecznik PESA Bydgoszcz, do końca listopada, zgodnie z harmonogramem, na Śląsk mają być dostarczone jeszcze dwa pojazdy trójczłonowe, cztery dwuczłonowe oraz dwa czteroczłonowe. Pozostałe jednostki zamawiający mają otrzymać w przyszłym roku. Będzie to dziesięć pojazdów czteroczłonowych.
