Nasz prenumerator od lat jest klientem Energi. Jak mówi, zawsze rachunki za prąd przychodziły do niego w terminie. - Wszystko się zmieniło kilka miesięcy temu. Słyszałem, że firma wprowadza nowy system komputerowy. W efekcie faktury zaczęły przychodzić z opóźnieniem. Ja swoją otrzymałem po sześciu miesiącach. Mam zapłacić ponad 400 złotych. Z żoną dostajemy bardzo niskie emerytury, na pomoc dzieci nie mamy co liczyć. Nie jesteśmy w stanie od razu zapłacić całej sumy. Bardzo by nam zależało, by Energa rozłożyła nam ten dług na raty. Czy jest to możliwe? - pyta pan Jan z Grudziądza.
Przeczytaj także: Energa odcięła prąd rodzinie i zażądała 4 tys. zł. Niesłusznie
Jakub Dusza z Biura Prasowego Grupy Energa odpowiada, że w sytuacji, gdy klient tej firmy nie dostał przez jakiś czas rachunku i faktura, jaką otrzymał (lub zaraz otrzyma), jest wyższa niż zazwyczaj, firma może łatwo rozłożyć taką płatność na raty.
Wystarczy, że klient zgłosi taką potrzebę na infolinii - dzwoniąc pod numer 555 555 555 lub wyśle stosowne pismo. - Liczba i wysokość rat będzie zależna od indywidualnej sytuacji klienta. Brana będzie pod uwagę wysokość wcześniejszych faktur oraz bieżące płatności - informuje Jakub Dusza.
Jak dodaje, dzwoniąc na infolinię Energi można będzie rozłożyć płatność maksymalnie na trzy raty. Natomiast jeśli klient chciałby rozłożyć płatność na większą liczbę rat (maksymalnie do sześciu), powinien zgłosić się do firmy z pismem.
