Wyprodukowany przez Stadler Newag pociąg Filtr robi wrażenie. Nowoczesny, bezprzedziałowy, w pełni dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych pociąg jest w stanie pomieścić 360 osób, z tego 60 w klasie pierwszej. - Standardem w naszych produkcjach są gniazda elektryczne, sieć wifi, klimatyzacja, rozsuwane fotele i stoliki - wymienia Piotr Konczewskize Stadler Polska.
Pociągi, których PKP Intercity kupiło dwadzieścia zaczną jeździć od grudnia tego roku i połączą Bydgoszcz i Toruń między innymi z Warszawą, Gdynią i Katowicami. To część inwestycji, którą chwali się PKP Intercity. - Rozpoczynamy modernizację taboru. W najbliższym czasie niemal 70 procent taboru będzie zmodernizowane lub w pełni nowe - podkreśla Piotr Ciżkowicz, członek zarządu PKP SA. - Na ten cel przeznaczymy blisko 6 miliardów zł. Poza tym skróci się także czas podróży. W nowym rozkładzie od 14 grudnia do Warszawy z Bydgoszczy będzie można dojechać w mniej niż trzy godziny.
We Flirtach znajdzie się miejsce dla rowerzystów i dla wózków inwalidzkich. Fotele nawet w wagonach drugiej klasy są spore i wygodne. Czy podróż nowoczesnym flirtem będzie więc droższa niż pociągami starszego typu? Ciżkowicz zapewnia, że różnica nie będzie duża.
ZOBACZ TEŻ: Nowoczesna lokomotywa Gama Marathon z Pesy gotowa do podróży [zdjęcia]
- Widziałem go tylko z zewnątrz, ale robi wrażenie - mówi pan Jan, jeden z pasażerów, którego spotkaliśmy na dworcu w Bydgoszczy. - Życzyłbym sobie, żeby podróżować tylko w takich warunkach.
