Jarosław Szczupak jest absolwentem Akademii Ekonomicznej w Poznaniu. Ukończył Wydział Ekonomiczny o specjalności Zarządzanie Przedsiębiorstwem, gdzie obecnie prowadzi przewód doktorski. Swoją wiedzą i nowatorskim spojrzeniem wspierał firmę ojca od 1997 roku, kiedy rozpoczął pracę w nowo tworzonym dziale generalnego wykonawstwa. Następnie pełnił obowiązki dyrektora ds. handlu, prokurenta, wiceprezesa. U boku założyciela Alojzego Szczupaka brał udział w tworzeniu i realizacji przyjętej strategii rozwoju firmy, której został prezesem w marcu 2016 roku. Dzisiaj w profesjonalny sposób zarządza Grupą Alstal, realizując projekty na światową skalę.

- Kluczową rolę odegrał mój mentor - ojciec, który dał mi możliwość testowania i prawdziwego zrozumienia słowa „przedsiębiorczość”. Zaczynając pracę tuż po studiach, miałem szansę budować doświadczenie na wielu polach, a tym samym identyfikować kierunki rozwoju, będące odpowiedzią na rynkowe potrzeby. Z rodzinnej firmy wspólnie ukształtowaliśmy strukturę organizacyjną zbliżoną do korporacji, dzięki temu nasze projekty możemy realizować na czas i w znakomitej jakości. Tym samym poprzez zróżnicowane zarządzanie obszarami aktywności Grupy Alstal, na bieżąco dywersyfikujemy kwestię ryzyka, rozwoju technologicznego oraz naszej obecności na nowych rynkach - podkreśla Jarosław Szczupak.
Nowe lodowisko w Bydgoszczy. Wybuduje je firma Alstal. Kiedy będziemy się ślizgać? [wizualizacja]
W Polsce jesteśmy świadkami coraz powszechniejszego procesu przekazywania zarządzania firmami rodzinnymi przedstawicielom nowej generacji. Jak będzie wyglądała ich rzeczywistość biznesowa pod rządami nowych liderów? Podczas panelu zostały omówione wnioski badania Deloitte przeprowadzonego wśród sukcesorów w 19 krajach regionu EMEA. W gronie polskich następców i zagranicznych praktyków pracujących z firmami rodzinnymi, prelegenci zastanawiali się nad przyszłością firm rodzinnych w Polsce. Dyskutowali o tym, jak zmieni się styl przywódczy, a także strategie firm. Zostały przedstawione wyzwania stojące przed nowymi liderami, w szczególności w kontekście zachowania rodzinnego charakteru firm. Prelegenci wspólnie zastanawiali się, jak zmienią się priorytety inwestycyjne, źródła finansowania rozwoju oraz podejście do innowacyjności.
Alstal Grupa Budowlana laureatem Medalu Europejskiego BCC
Niewielu firmom rodzinnym udaje się przetrwać zmianę pokoleniową. Na całym świecie tylko jedna na trzy firmy pomyślnie przechodzi proces wymiany jednego pokolenia u steru na kolejne. W czasie przejmowania pałeczki przez młode pokolenie firmy rodzinne mogą znaleźć się w trudnej sytuacji, wiążącej się często z konfliktem pomiędzy poszanowaniem dla tradycji i chęcią jej dalszego kultywowania, a potrzebą dostosowania i modernizacji przedsiębiorstwa zgodnie ze zmianami zachodzącymi w jego otoczeniu - mówi Adam Chróścielewski, partner w dziale audytu odpowiedzialny za praktykę firm rodzinnych Deloitte.
