https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Gang Słodziaków z Biedronki. "Gang, jak wiemy zachęca dzieci do przestępstw". Co na to Komisja Etyki Reklamy?

Agnieszka Domka-Rybka
Jeronimo Martins
Komisja Etyki Reklamy nie podzieliła zarzutu skarżącego reklamę „Gangu Słodziaków” sklepów Biedronka (Jeronimo Martins Polska), który stwierdził, że narusza ona kodeks etyczny przez zachęcanie dzieci do przestępstw i zapoznawanie ich z nomenklaturą przestępczą - piszą Wirtualnemedia.

Portal przypomina, że złożona do KER dotyczyła reklamy internetowej akcji „Gang Słodziaków” prowadzonej przez sklepy Biedronka. Zdaniem jej autora reklama ta łamie przyjęte zasady norm etyczny przez zachęcanie dzieci do przestępstw i zapoznawanie je z nomenklaturą przestępczą. „Gang jak wiemy jest zorganizowaną grupą przestępczą, poprzez zbitkę słów "Gang Słodziaków" oswajamy dzieci z przestępczością oraz pokazujemy, że nie ma nic złego w grupach przestępczych” - napisano w skardze.

Gang Słodziaków zastąpił w sklepach Biedronki Gang Świeżaków

Z zarzutem tym nie zgodzili się, jak podają Wirtualnemedia, przedstawiciele Jeronimo Martins Polska, właściciela sklepów Biedronka. Wyjaśnili, że na żadnym etapie prowadzenia akcji nie przedstawiono w materiałach promocyjnych oraz spotach treści, które mogłyby być utożsamiane lub kojarzone z działaniami grup przestępczych, a wręcz przeciwnie. „Akcja Promocyjna przedstawia grupę zwierząt - przyjaciół, która przeżywa przygody oraz bawi się w swoim naturalnym środowisku, czyli w lesie. W żadnym przypadku nie można stwierdzić, że bohaterów skcji powinno utożsamiać się z członkami grup przestępczych".

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 1

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

L
Lidl

Artykuł sponsorowany przez niemieckiego Lidla.

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska