Biedronka odpowiada, że od nikogo pomysłu nie ściągnęła, a jedynie kupiła ten sam koncept marketingowy, co konkurent. Lidl poprosił prawników o przyjrzenie się sprawie - informuje wp.pl.
Pod koniec sierpnia Biedronka wystartowała z akcją Gang Świeżaków, w ramach której otrzymać można pluszaka w kształcie owocu czy warzywa. Wystarczy zebrać odpowiednią liczbę naklejek. W telewizyjnej reklamie można usłyszeć, że "kolekcja Gangu Świeżaków tylko w Biedronce".
Lidl: "Dajemy klientom 20 zł". Biedronka podbija: "25 zł". Odwet Lidla: "30 zł". Ale walka!
Jednak, jak pisze Wp.pl, dwa lata temu portugalski Lidl zorganizował w Portugalii akcję o tej samej nazwie - "Gang dos Frescos".
Maskotki rozdawane przez Lidla wyglądają niemal identyczne jak te, które obecnie można kupić w Biedronce. Reklamy też są bardzo podobne, właściwie zmienia się jedynie sceneria - kuchnię z reklam Lidla zastępuje szkolna stołówka.
Lidl już nie rozdaje bonów na 30 zł. Klienci są zdezorientowani
Jak podaje Wp.pl, to nie koniec podobieństw. Aby dostać znaczki potrzebne do otrzymania portugalskich „Frescos”, trzeba było wydać 10 euro (ok. 43 zł). W Biedronce minimalna kwota transakcji niezbędna, by dostać punkt, to 40 zł.
Źródło: Wirtualna Polska, dlahandlu.pl
Tymczasem firma Jeronimo Martins przesłała nam takie oświadczenie: "Akcja prowadzona obecnie w sieci Biedronka jest realizowana we współpracy z międzynarodową agencją marketingu lojalnościowego TCC, która jest autorem koncepcji tej akcji i posiada wszystkie prawa do jej realizacji. Akcje oparte na podobnej koncepcji TCC przeprowadza od kilku lat, w wielu krajach i we współpracy z różnymi sieciami handlowymi. Ogółem do tej pory przeprowadzono 60 takich kampanii w 24 krajach na całym świecie. Co więcej, sieć Biedronka w Polsce realizuje akcję "Gang Świeżaków" w sposób innowacyjny, poprzez premiowanie dodatkowymi punktami zakupu warzyw i owoców oraz użycie karty lojalnościowej. W ten sposób wzbogacamy pierwotny mechanizm koncepcji realizowany w innych krajach i kontynuujemy wyróżnienie w naszej ofercie kategorii produktów świeżych, które przede wszystkim pochodzą od polskich producentów. Biedronka ma obecnie wyłączne prawo do realizacji takiej akcji w Polsce w oparciu o umowę z TCC, która gwarantuje możliwość przeprowadzenia takiej kampanii na rynku polskim, z poszanowaniem dla wszelkich praw osób trzecich. Ponadto, prawa do nazwy "Gang Świeżaków" w Polsce na wyłączność należą do naszej spółki".
