https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Gdy rachunek się zagubił

(maw)
fot.sxc
- Co zrobić, jeśli nie dotrze do mnie rachunek za telefon? Czy operator wyśle mi kopię? Czy sam muszę się o nią upomnieć? - dopytuje się pan Bolesław z Bydgoszczy.

Nasz Czytelnik opowiada: - Od kilkudziesięciu lat jestem abonentem Telekomunikacji Polskiej. Zawsze rachunki dostawałem w terminie. Zdziwiłem się bardzo, gdy w tym miesiącu faktura nie przyszła na czas. Jeszcze bardziej byłem zaskoczony, gdy kilka dni temu do moich drzwi zapukała pani, która wręczyła mi mój rachunek! Okazało się, że przez pomyłkę listonosz jej wrzucił go do skrzynki. To dziwne, bo mieszkamy w blokach przy dwóch różnych ulicach: ja przy Sułkowskiego 19, a ta pani przy Czerkaskiej 19. Tak więc zgadzają się tylko numery bloków, ale numery mieszkań mamy różne. Nie rozumiem, jak listonosz mógł się tak pomylić.

Nie przyjęli listu
Pan Bolesław dodaje, że od jakiegoś czasu rachunki za telefon otrzymuje za pośrednictwem firmy Inpost. - Ta pani, która przyniosła mi fakturę, poszła na pocztę, by oddać kopertę zaadresowaną do mnie. Usłyszała, że ponieważ korespondencję roznosi konkurencja, to Poczta Polska nie przyjmie listu i go mi nie dostarczy. Dlatego też, za pośrednictwem "Pomorskiej", chciałbym bardzo podziękować tej pani, która osobiście przyniosła mi rachunek. Zastanawiam się, co by się stało, gdybym, nie ze swojej winy, nie opłacił faktury w terminie? Czy Telekomunikacja Polska naliczyłaby mi jakieś odsetki? Czy odłączyłaby mi telefon? - pyta bydgoszczanin.

Poproś o biling
Maria Piechocka, szefowa biura prasowego Grupy TP w Poznaniu, prosi klientów, którzy nie otrzymali rachunku telefonicznego TP w terminie, o zgłaszanie tego faktu pod bezpłatnym numerem "Błękitnej linii" 9393. - Tu u konsultanta lub w automatycznym serwisie mogą uzyskać informację o wysokości rachunku telefonicznego i zgłosić prośbę o biling.

Samodzielnie można też sprawdzić wysokość rachunku za telefon TP w zakładce twoje konta na portalu www.tp.pl

Maria Piechocka
szefowa biura prasowego Grupy TP w Poznaniu

Po upływie terminu płatności, wskazanym na fakturze, kontaktujemy się z klientem listownie, telefonicznie lub za pomocą sms głosowego (od marca 2005 roku), przypominając o konieczności uregulowania zaległości. Brak wpłaty w 50. dniu po upływie terminu płatności oznaczonym na fakturze prowadzi do ograniczenia świadczenia usług telekomunikacyjnych - zostają zablokowane połączenia wychodzące. Od tej pory proces windykacji prowadzi, w imieniu TP, wyspecjalizowana firma windykacyjna. Jeżeli po zakończeniu tych działań w dalszym ciągu należność nie zostanie uregulowana, telefon jest wyłączany dwustronnie (ponowne włączenie go kosztuje 48 zł z VAT). Po tym terminie ponownie z klientem kontaktuje się, w naszym imieniu, firma windykacyjna. Do klienta wysyłane jest ostateczne wezwanie do zapłaty. W przypadku nieuregulowania należności w terminie 15 dni od daty otrzymania wezwania następuje rozwiązanie umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych oraz likwidacja linii telefonicznej.

Klient, któremu została odłączona linia telefoniczna, a opłacił fakturę, w celu skrócenia czasu oczekiwania na ponowne włączenie linii, powinien przesłać pod bezpłatny numer faksu 9395 potwierdzenie dokonania zapłaty, przy czym dowód wpłaty powinien zawierać: imię i nazwisko, numer telefonu, kwotę zadłużenia oraz okres, za jaki należność została uregulowana.
Opóźnienie w płatności faktur powoduje naliczenie odsetek ustawowych.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska