Czytaj też: Mamy dość dużych marketów, dyskonty w natarciu! [ekspansja sieci handlowych w Kujawsko-Pomorskiem - MAPA]
Wspomniany portal informuje, że ponad połowa (57 proc.) badanych zaopatrywała się w hipermarketach, a ponad 1/3 w supermarketach (dla 7 badanych sieci). W delikatesach i halach cash&carry zakupy robiło do 10 proc. dorosłych Polaków - wynika z badania firmy Market Side.
Gdzie najczęściej kupujemy? Magister w hipermarkecie
Penetracja sklepów dyskontowych jest najsilniejsza wśród osób młodych i kobiet; te dwie grupy klientów prawdopodobnie najbardziej szukają oszczędności.
Osoby z wyższym wykształceniem chętniej robią zakupy w hipermarketach niż dyskontach.Jednak w dużym stopniu wynika to ze słabszej penetracji dyskontów w dużych miastach, w których jest wysoki odsetek osób najlepiej wykształconych - czytamy na portalu dlahandlu.pl
Hipermarkety mają najwyższy udział klientów wśród 30-45-latków(ponad 2/3), a najniższy wśród najstarszych badanych (44 proc.). Największa dysproporcja w penetracji między hipermarketami a dyskontami wystąpiła wśród młodych i starszych Polaków - czyli w grupach o najbardziej ograniczonej sile nabywczej.
Czytaj też: Dyskonty atakują. Sklepy padają jak muchy, właściciele i ich pracownicy idą na bezrobocie
Liderem jest Biedronka, gdzie jeszcze kupujemy?
Tylko co trzeci Polak deklarujący złą sytuację materialną i wydający do 500 zł miesięcznie na żywność, kosmetyki i chemię zrobił zakupy w hipermarkecie w ciągu ostatniego miesiąca - wynika z informacji na portalu dlahandlu.pl. Z kolei delikatesy są najbardziej popularne wśród osób wydających na zakupy ponad 2 tys. zł miesięcznie.
Dlahandlu podsumowuje, że
wśród sieci spożywczych zdecydowanym liderem pod względem penetracji jest Biedronka. W ciągu ostatniego miesiąca odwiedziło ją 60 proc. dorosłych Polaków. W przeliczeniu na populację oznacza to ponad 18 milionów dorosłych Polaków. Drugi w kolejności Lidl osiągnął 2-krotnie niższy wynik, a za nim uplasowały się największe sieci hipermarketów Tesco z wynikiem 28 proc. oraz Carrefour z wynikiem 26 proc.
