Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Gdzie najczęściej kupujemy? O wyborze sklepu decydują... wiek i wykształcenie

Oprac. (d-ka) na podstawie dlahandlu.pl Fot. Archiwum
Gdzie najczęściej kupujemy? W dyskontach
Gdzie najczęściej kupujemy? W dyskontach
Gdzie najczęściej robimy zakupy? 72 proc. Polaków robiło w ciągu ostatniego miesiąca zakupy w dyskontach. To dziś najpopularniejsze sklepy - napisał portal dlahandlu.

Czytaj też: Mamy dość dużych marketów, dyskonty w natarciu! [ekspansja sieci handlowych w Kujawsko-Pomorskiem - MAPA]

Wspomniany portal informuje, że ponad połowa (57 proc.) badanych zaopatrywała się w hipermarketach, a ponad 1/3 w supermarketach (dla 7 badanych sieci). W delikatesach i halach cash&carry zakupy robiło do 10 proc. dorosłych Polaków - wynika z badania firmy Market Side.

Gdzie najczęściej kupujemy? Magister w hipermarkecie

Penetracja sklepów dyskontowych jest najsilniejsza wśród osób młodych i kobiet; te dwie grupy klientów prawdopodobnie najbardziej szukają oszczędności.

Osoby z wyższym wykształceniem chętniej robią zakupy w hipermarketach niż dyskontach.

Jednak w dużym stopniu wynika to ze słabszej penetracji dyskontów w dużych miastach, w których jest wysoki odsetek osób najlepiej wykształconych - czytamy na portalu dlahandlu.pl

Hipermarkety mają najwyższy udział klientów wśród 30-45-latków

(ponad 2/3), a najniższy wśród najstarszych badanych (44 proc.). Największa dysproporcja w penetracji między hipermarketami a dyskontami wystąpiła wśród młodych i starszych Polaków - czyli w grupach o najbardziej ograniczonej sile nabywczej.

Czytaj też: Dyskonty atakują. Sklepy padają jak muchy, właściciele i ich pracownicy idą na bezrobocie

Liderem jest Biedronka, gdzie jeszcze kupujemy?

Tylko co trzeci Polak deklarujący złą sytuację materialną i wydający do 500 zł miesięcznie na żywność, kosmetyki i chemię zrobił zakupy w hipermarkecie w ciągu ostatniego miesiąca - wynika z informacji na portalu dlahandlu.pl. Z kolei delikatesy są najbardziej popularne wśród osób wydających na zakupy ponad 2 tys. zł miesięcznie.

Dlahandlu podsumowuje, że

wśród sieci spożywczych zdecydowanym liderem pod względem penetracji jest Biedronka

. W ciągu ostatniego miesiąca odwiedziło ją 60 proc. dorosłych Polaków. W przeliczeniu na populację oznacza to ponad 18 milionów dorosłych Polaków. Drugi w kolejności Lidl osiągnął 2-krotnie niższy wynik, a za nim uplasowały się największe sieci hipermarketów Tesco z wynikiem 28 proc. oraz Carrefour z wynikiem 26 proc.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Wskaźnik Bogactwa Narodów, wiemy gdzie jest Polska

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska