https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Gdzie potrzebne są parkingi i garaże?

Andrzej Bartniak
Jesienią zostanie przedstawiony nowy plan zagospodarowania przestrzennego osiedla Marianki i Przechowa. Ma on uwzględniać parkingi i miejsca na garaże, których brak staje się coraz większą bolączką miasta. Czy można to zmienić?

     Chociaż Świecie nie jest metropolią, korki, czy oczekiwanie przez kilkanaście minut na możliwość włączenia się do ruchu, przestają powoli dziwić. Podobnie jak długie sznury samochodów zaparkowane wzdłuż ulic, które skutecznie utrudniają, normalny, dwustronny ruch pojazdów. Chyba najbardziej problem ten widoczny jest na ul. Klasztornej i Jana Pawła II. Ale niemile mogą zaskoczyć nawet uliczki osiedlowe. Coraz więcej osób stać na więcej niż jedno auto Jednak tylko nieliczni mają więcej jak jeden garaż. Efekt jest taki, że drugi lub trzeci samochód stoi w pobliżu domu, na ulicy, chodniku lub nawet trawniku.
     W kierunku Sulnówka
     
Coraz bardziej widoczne, bolączki kierowców, mają być uwzględnione przez zespół projektantów, tworzących plan zagospodarowania przestrzennego. Głównie dla osiedla Marianki. Wiadomo, że miasto będzie się rozwijać w kierunku Sulnówka. Z myślą o tych, którzy tam zamieszkają za kilka, może kilkanaście lat mają powstać nowe parkingi. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie, aby powiększyć lub przebudować te, już istniejące. Czego oczekują świecianie? W momencie, gdy zostanie wystawiony do publicznego wglądu plan zagospodarowania, Urząd Miejski przyjmować będzie wszelkiego rodzaju sugestie. - Chcielibyśmy, aby plany były jaka najbardziej zbieżne z oczekiwaniami - mówi Janusz Branicki, zastępca burmistrza Świecia.
     Będą mogli murować
     
Ze wstępnych ustaleń wynika, że zmieni się wygląd parkingu przy ul. Żwirki i Wigury. Stoi tam ponad 70 popularnych blaów. Dotychczas przepisy uniemożliwiały stawianie w tym miejscu garaży murowanych. Teraz, ci którzy będą chcieli, będą mogli postawić trwalszą konstrukcję. - Zamierzamy poprawić estetykę tego miejsca - tłumaczy Branicki.
     Zastępcy burmistrza marzy się w tym miejscu lub w okolicy ul. Piłsudskiego, parking piętrowy. - Rozwiązałby on wiele naszych problemów. Jest tylko jeden problem. Taka inwestycja jest niezwykle kosztowna- tłumaczy.
     Centrum wolne od aut
     
A co zrobić, by luźniej zrobiło się w okolicy Dużego Rynku. Wprowadzone opłaty na niewiele się zdały. Ich głównym celem była nie tyle chęć zarobienia, co zniechęcenia do parkowania w centrum, gdzie są wąskie uliczki. Nie wykluczone więc, że za jakiś czas na niektórych ulicach zostanie wprowadzony całkowity zakaz parkowania lub nawet wjazdu. - Podobne rozwiązania funkcjonują w wielu zachodnich miastach - tłumaczy zastępca burmistrza. - _Być może w ten sposób zachęcimy niektórych do częstszego korzystania z roweru?
     _Tekst i fot.
     

Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska