Generali straszy klientów, że ZUS za późno przelewa składki do OFE. A chodzi tylko o to, by ich złapać!

Agnieszka Wirkus, Fot. Ddigitouch agnieszka.wirkus@pomorska.pl tel. 52 32 63 182Zaktualizowano 
Agenci Generali proponują pomoc przy sprawdzaniu stanu kont. Klienci nie muszą korzystać z ich wsparcia.
Agenci Generali proponują pomoc przy sprawdzaniu stanu kont. Klienci nie muszą korzystać z ich wsparcia.
ZUS przetrzymuje pani pieniądze - usłyszała 50-letnia bydgoszczanka od przedstawiciela firmy Generali. - Przestraszyłam się. Czy to prawda?

- Zadzwonił do mnie przedstawiciel firmy Generali. Powiedział wprost: ZUS z opóźnieniem przelewa pani składki na konto w OFE - opowiada pani Alicja z Bydgoszczy. Kobieta dodaje, że nie wie skąd mężczyzna mógł to wiedzieć, skoro ona odkłada na emeryturę w innej firmie.

Czytaj też:  Odsieją z grona agentów ubezpieczeniowych oszustów

- Agent od razu stwierdził kiedy i o której godzinie się ze mną spotka, aby przejrzeć moje dokumenty ubezpieczeniowe - mówi pani Alicja. - Fakt, że przestraszyłam się co dzieje się z moimi składkami, nie oznacza, że pozwolę aby ktoś rozmawiał ze mną w ten sposób. Ten pan nawet nie zapytał czy ja mam ochotę i czas, by akurat tego dnia się z nim spotkać.

To niejedyny taki przypadek w regionie. Inny przedstawiciel Generali zadzwonił do pani Anny z Chojnic.

Tylko bez agresji

- To była agentka. Zasugerowała, że ZUS mógł nie przekazać wszystkich moich składek do OFE - wspomina pani Anna. - Spotkałam się z tą kobietą z ciekawości. Wytłumaczyła mi, jak mogę sprawdzić w ZUS stan mojego konta.

Chojniczanka dodaje: - Choć agentka była miła i wydawała się kompetentna, to miałam wrażenie, że najbardziej zależy jej na złowieniu klienta. Nawet zapytała wprost: To kiedy podpisujemy umowę, żeby mogła pani do nas przejść?

Paweł Wróbel,**rzecznik Grupy Generali **podkreśla, że firma jest przeciwna stosowaniu nieetycznych praktyk - np. straszeniu potencjalnych klientów. Twierdzi, że fundusz zwraca uwagę swoim przedstawicielom, aby "ich działania nie były odbierane jako zbyt agresywne doradztwo".

Rzecznik Grupy Generali dodaje: - Rola agentów ubezpieczeniowych nie powinna ograniczać się jedynie do sprzedaży produktu.

- Jak pokazują nasze doświadczenia, czasem zdarza się, iż składki mogą być z różnych powodów przekazywane przez ZUS z opóźnieniem - dodaje Paweł Wróbel.

Agenci Generali proponują pomoc przy sprawdzaniu stanu kont. Klienci nie muszą korzystać z ich wsparcia. Sami też sobie poradzą. Wystarczy, że napiszą do ZUS list albo wypełnią formularz ZUS ZRU (dostępny w placówkach i na www.zus.pl).

Urzędnicy mają 15 dni

Przedstawiciele ZUS przyznają, że zakładowi zdarzają się opóźnienia w przelewaniu składek.

- Najczęściej pojawiają się one, gdy płatnicy składek podali błędne numery NIP, PESEL lub nie przekazali nam dokumentów rozliczeniowych - tłumaczy Alina Szałkowska, rzeczniczka bydgoskiego Oddziału ZUS.

- To są pojedyncze przypadki - zapewnia Przemysław Przybylski, _rzecznik centrali ZUS. - _Mówienie potencjalnym klientom, że zakład na masową skalę nie przelewa składek w terminie, jest po prostu nadużyciem.

Od chwili otrzymania pieniędzy i wymaganych dokumentów, ZUS ma 15 roboczych dni na oddanie składek funduszom.

Przemysław Przybylski nie potrafił nam podać ile pieniędzy nie trafiło na czas na konta przyszłych emerytów.

Z biura prasowego centrali ZUS otrzymaliśmy dane na temat odsetek, które zakład musiał zapłacić ubezpieczonym od przekazanych z opóźnieniem składek. Przez ponad dziesięć lat uzbierało się ich 2,9 mld zł.

 

Czytaj też: Agenci ubezpieczeniowi podszywają pod pracowników urzędu pracy

polecane: 60 Sekund Biznesu: W internecie jest wygodniej i większy wybór.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3