Dlaczego zespół do spraw licencji Polskiego Związku Motorowego stawia warunki na sezon 2017 tylu klubom PGE Ekstraligi?
Chodzi o bezpieczeństwo. Pneumatyczna banda jest niezbędna. Jeśli ogrodzenie uderzy żużlowiec na motocyklu, pochłania ona energię kinetyczną i skutki zderzenia z płotem są dla zawodnika znacznie łagodniejsze.
- Stare bandy mają w większości klubów po około 7 lat. Kiedy wszedł wymóg zamontowania band pneumatycznych na stadionach żużlowych, wszystkie kluby je kupowały. I niemal jednocześnie te bandy tracą już licencję - wyjaśnia Zdzisław Cichoracki z rady nadzorczej GKM Grudziądz SA. - My już swoją zamówiliśmy. U tej samej firmy, bowiem banda, którą mamy, sprawdziła się i spełniła swoje zadanie. Właściwie nie jest zniszczona, bo dbaliśmy o nią. Robiliśmy przeglądy, czyściliśmy, posypywaliśmy talkiem, zabezpieczaliśmy na zimę. Ale skoro trzeba kupić nową, zrobimy to. Na nową bandę trzeba wydać 150-200 tys. zł. Są różne wersje band odpowiednich na stadiony żużlowe. Można wybrać, a my zdecydowaliśmy się na podobną do tej, którą mamy dotychczas.
Nowa banda będzie miała drugi wjazd: do nowego parkingu technicznego
-Zamówiliśmy taką bandę, żeby uwzględniała już wjazd do nowego parku maszyn - technicznego, na pierwszym wirażu. Ma on powstać pierwszoplanowo w 4. etapie modernizacji stadionu. Posiadanie nowej bandy przez GKM nie będzie wcale oznaczało, że licencja warunkowa zmieni się w zwykłą. Nadal będzie warunkowa - mówi Zdzisław Cichoracki. - Z uwagi na trwającą przebudowę stadionu.
Kevlar Krzysztofa Buczkowskiego (GKM) już w licytacji. Dochód przeznaczony będzie dla dzieci
Bandy muszą zainstalować także: Unia Leszno SSA, Zielonogórski Klub Żużlowy SSA , Stal Gorzów Wielkopolski SA, KS ROW Rybnik SA i KS Toruń SA.
Włókniarz Częstochowa SA w organizacji otrzymał licencję warunkową także z powodu zobligowania klubu do spełnienia wymogów wynikających z umów związanych z PGE Ekstraligą. Z kolei Stal Gorzów musi też wymienić nawierzchnię toru.