https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Głodny bankomat

Jolanta Szczygłowska
Na "połkniętą" przez bankomat kartę trzeba  poczekać kilkadziesiąt minut.
Na "połkniętą" przez bankomat kartę trzeba poczekać kilkadziesiąt minut. Katarzyna Pankiewicz
Co powinniśmy zrobić jeśli bankowam połknie kartę?

Kilka dni temu taka sytuacja miała miejsce przy ulicy Mazurskiej w Brodnicy, gdzie bankomat należący do PKO PB kilku osobom nie wydał karty ani pieniędzy.

- Urządzenie nie wydało mojej karty i kolejnym trzem osobom stojących za mną w kolejce także połknęło karty płatnicze - twierdzi Czytelnik. - Mało tego, że nie mogłem wybrać gotówki, która w danej chwili była mi bardzo potrzebna, to jeszcze osoba z banku potraktowała mnie i pozostałych niezbyt miło - skarży się rozmówca.

Przyczyną awarii zatrzymania karty w bankomacie może być błąd osoby wypłacającej gotówkę. Na przykład źle włożymy kartę, lub

wepchniemy ją na siłę,

gdy czytnik kart nie jest gotowy na jej przyjęcie. Ale w przypadku bankomatu na Mazurskiej prawdopodobnie nie zawinił Czytelnik, ani pozostałe osoby z kolejki. Zapewne była to awaria urządzenia, która mogła być spowodowana np. krótką przerwą w zasilaniu.

Zaraz po tym zdarzeniu, osoby zwróciły się do banku o wydanie kart. - Musieliśmy sporo się naczekać na ich zwrot - dodaje zbulwersowany rozmówca.

Z informacji uzyskanych w PKO BP w Brodnicy wynika, że

na zwrot karty trzeba poczekać.

- Obowiązuje nas pewna procedura, do której muszą się dostosować pracownicy banku jak i nasi klienci - wyjaśnia Elżbieta Radacz, dyrektor banku.

Na szczęście wydarzyło się to w dniu roboczym i bankomat był zlokalizowany przy placówce banku i cała procedura wyjaśniająca ze zwrotem "połkniętej" karty trwała kilkadziesiąt minut. Niestety,

w przypadku dni wolnych

od pracy oraz zdarzeń w bankomacie znajdującym się poza siedzibą oddziału, musimy liczyć się z tym, że zwrot taki nastąpi dopiero po kilku dniach. W takich przypadkach dobrze jest zadbać o nasze pieniądze i zastrzec taką kartę. Możemy to zrobić w siedzibie banku, a w przypadku gdy zdarzy się to np. w niedzielę powinniśmy zablokować nasze konto telefonicznie pod nr 801-124-365.

Pani dyrektor także radzi swoim klientom, żeby zawsze odczekali kilka minut przy bankomacie. Czasami jest tak, że urządzenie wyda kartę po kilku minutach i wtedy nie ma potrzeby telefonowania na podany numer infolinii.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska