Kilka dni temu taka sytuacja miała miejsce przy ulicy Mazurskiej w Brodnicy, gdzie bankomat należący do PKO PB kilku osobom nie wydał karty ani pieniędzy.
- Urządzenie nie wydało mojej karty i kolejnym trzem osobom stojących za mną w kolejce także połknęło karty płatnicze - twierdzi Czytelnik. - Mało tego, że nie mogłem wybrać gotówki, która w danej chwili była mi bardzo potrzebna, to jeszcze osoba z banku potraktowała mnie i pozostałych niezbyt miło - skarży się rozmówca.
Przyczyną awarii zatrzymania karty w bankomacie może być błąd osoby wypłacającej gotówkę. Na przykład źle włożymy kartę, lub
wepchniemy ją na siłę,
gdy czytnik kart nie jest gotowy na jej przyjęcie. Ale w przypadku bankomatu na Mazurskiej prawdopodobnie nie zawinił Czytelnik, ani pozostałe osoby z kolejki. Zapewne była to awaria urządzenia, która mogła być spowodowana np. krótką przerwą w zasilaniu.
Zaraz po tym zdarzeniu, osoby zwróciły się do banku o wydanie kart. - Musieliśmy sporo się naczekać na ich zwrot - dodaje zbulwersowany rozmówca.
Z informacji uzyskanych w PKO BP w Brodnicy wynika, że
na zwrot karty trzeba poczekać.
- Obowiązuje nas pewna procedura, do której muszą się dostosować pracownicy banku jak i nasi klienci - wyjaśnia Elżbieta Radacz, dyrektor banku.
Na szczęście wydarzyło się to w dniu roboczym i bankomat był zlokalizowany przy placówce banku i cała procedura wyjaśniająca ze zwrotem "połkniętej" karty trwała kilkadziesiąt minut. Niestety,
w przypadku dni wolnych
od pracy oraz zdarzeń w bankomacie znajdującym się poza siedzibą oddziału, musimy liczyć się z tym, że zwrot taki nastąpi dopiero po kilku dniach. W takich przypadkach dobrze jest zadbać o nasze pieniądze i zastrzec taką kartę. Możemy to zrobić w siedzibie banku, a w przypadku gdy zdarzy się to np. w niedzielę powinniśmy zablokować nasze konto telefonicznie pod nr 801-124-365.
Pani dyrektor także radzi swoim klientom, żeby zawsze odczekali kilka minut przy bankomacie. Czasami jest tak, że urządzenie wyda kartę po kilku minutach i wtedy nie ma potrzeby telefonowania na podany numer infolinii.
