Przez telefon nie pogadasz
- Od trzech tygodni nie mamy internetu, płacimy za coś czego firma nam nie dostarcza i jeszcze od nikogo nie możemy się dowiedzieć jak ta sprawa będzie rozwiązana - mówi nasz Czytelnik (nazwisko do wiadomości redakcji).
Mieszkaniec Sędowa mówi, że od kilkunastu dni bez skutku próbuje dodzwonić się do firmy "Rondo" w Mogilnie.
- Wybrałam się w końcu do siedziby firmy, bo telefonicznie nic się nie dowiedziałam. Tam powiedziano mi, że są kłopoty techniczne - dodaje kolejna mieszkanka Sędowa.
Nam udało się dodzwonić do firmy "Rondo". Udało się dlatego, że znaleźliśmy numer w internecie.
Winna topografia
Jak się dowiedzieliśmy, "Rondo" faktycznie ma problemy techniczne z dostarczeniem internetu. Przedstawiciele firmy wyjaśniają, że wieś jest specyficznie położona, leży na w zagłębieniu dlatego sygnał tu nie dociera.
- Próbujemy rozwiązać te problemy, ale nie jest to łatwe - usłyszeliśmy.
"Rondo" zapewnia także, że za okres kiedy klienci byli odłączeni od sieci nie będą pobierane opłaty. To jednak nie wszystkich mieszkańców Sędowa uspokaja.
- Opłata miesięczna to 35 złotych, ale my zapłaciliśmy za cały rok z góry. Ci, którzy płacą abonament miesięczny i tak go nie zapłacili. W firmie zapewniono mnie, że będą zwroty za ten miesiąc awarii, ale nie wiem na jakiej zasadzie zostanie to rozliczone. Tym bardziej, że umowa kończy nam się na początku przyszłego roku i nie zamierzam jej przedłużać - mówi nasza Czytelniczka.
Dodajmy, że nie tylko ta jedna firma ma problemy z przesyłaniem sygnału internetowego do Sędowa. Problemy mieli też inni operatorzy, którzy rezygnowali ze świadczenia usług w niektórych częściach gminy Dąbrowa.