Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Godło Teraz Polska. Promujemy firmy, miasta i gminy - twierdzi prezes Krzysztof Przybył

Rozmawiała Agnieszka Domka-Rybka [email protected] Tel. 52 326 31 86 Fot. Nadesłane
Krzysztof Przybył: - Nasi laureaci to zarówno duże firmy, liderzy swoich branż, jak również średnie i małe przedsiębiorstwa
Krzysztof Przybył: - Nasi laureaci to zarówno duże firmy, liderzy swoich branż, jak również średnie i małe przedsiębiorstwa
Uczestnicy naszego konkursu mają potrzebę kreowania marki - rozmowa z Krzysztofem Przybyłem, prezesem Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego "Teraz Polska" i członkiem kapituły "Nasze dobre z Kujaw i Pomorza. Znak jakości Gazety Pomorskiej 2011".

- Każdego roku kapituła konkursu "Teraz Polska" wyłania zwycięzców. Proszę powiedzieć: chętniej zgłaszają się do was duże firmy, korporacje, czy te mniej znane? - Laureaci to zarówno duże firmy, liderzy swoich branż, jak również średnie i małe przedsiębiorstwa.

Nie można zatem powiedzieć, że "w konkursie najczęściej startują" lub że "znaczna część uczestników to". Oczywiście, każdy rok jest inny, każda edycja nieco się od siebie różni, wnosi coś nowego, co jest widoczne chociażby w indeksie nowych branż, które pojawiają się w konkursie.

Poza tym wspólnym mianownikiem dla wszystkich uczestników jest potrzeba kreowania marki. Dodajmy, że taką potrzebę posiadają oprócz firm także i gminy, dla których już od pięciu lat funkcjonuje odrębna kategoria w konkursie.

- W jaki sposób laureaci korzystają z Godła, w jaki sposób mogą się promować? - Dzięki zdobyciu Godła zyskują możliwości większej promocji, przede wszystkim dlatego, że - jak potwierdzają badania sondażowe - siła rynkowa i promocyjna Godła wzmacniają konkurencyjność, a także umacniają markę i budują wizerunek laureata.

Ponad 60 proc. respondentów utożsamia znak "Teraz Polska" z najwyższą jakością. Zatem wymierne korzyści z posiadania przyznawanego przez fundację znaku są naprawdę duże, a dodatkowo w połączeniu z odpowiednio poprowadzoną kampanią promocyjno-reklamową, mogą zagwarantować sukces na rynku.

Zwycięzcy mogą oznakować produkt lub usługę, umieścić Godło obok nazwy i logo laureata na wszelkich materiałach i drukach reklamowych oraz wykorzystywać je aktywnie w kampaniach reklamowych i promocyjnych związanych z ich firmą.

Jako ciekawostkę dodam, że nasz laureat, który najdłużej korzysta z Godła, to firma Fakro, która zwyciężyła w 1997 roku i od tamtej pory posługuje się nim nieprzerwanie.

- Konkurs "Teraz Polska" wpisał się już na stałe w życie gospodarcze naszego kraju. Jak długo jest organizowany i jak przedstawiają się statystyki, jeśli mowa o uczestnikach? - Pierwsza edycja konkursu "Teraz Polska" dla produktów miała miejsce 20 lat temu.

W tej chwili konkurs wystartował po raz 22., co świadczy o ciągłym zainteresowaniu godłem i o jego prestiżu.

W tym momencie czytelnicy pewnie zadają sobie pytanie: "Jak to? Dwudziestolecie istnienia a dwudziesta druga edycja konkursu?", tak też w istocie jest. Wynika to z tego, że w pierwszych dwóch latach funkcjonowania konkursu były organizowane dwie edycje rocznie. Jeśli mowa o liczbach, to do tej pory wyłoniliśmy prawie 500 laureatów spośród 4500 startujących. Około stu firm w chwili obecnej ma prawo do korzystania z Godła.

- Czy przez te wszystkie lata coś się zmieniło, np. w regulaminie konkursu, zasadach przyznawania Godła? - Oczywiście, że tak. Zmiany są nieodłączną częścią życia, szczególnie jeśli mowa o ostatnich dwudziestu latach w biznesie.

Jeśli mowa o konkursie, to zmiany dotyczą głównie dodania kolejnych kategorii. W 1993 roku  konkurs był przeznaczony wyłącznie dla produktów, następnie w 1999 roku pojawiła się kategoria dla usług. Pięć lat temu postanowiliśmy po raz pierwszy nagrodzić także jednostki samorządowe - miasta i gminy. Ostatnią zmianą w regulaminie, jeśli mowa o kategoriach, jest poszerzenie go o zapis dotyczący Przedsięwzięć Innowacyjnych.

Niewiele zmieniło się natomiast, jeżeli chodzi o zasady przyznawania Godła, wciąż reguły gry są jasne i klarowne: Kapituła wybiera laureatów na podstawie rzetelnej oceny, przeprowadzonej przez ekspertów branżowych, reprezentujących instytucje naukowo-badawcze oraz wyższe uczelnie. W każdym roku spotykamy się z czymś nowym, czasem coś nas zaskakuje, ale zawsze bardzo pozytywnie. W pierwszych latach naszej działalności wśród laureatów było bardzo dużo tak zwanych produktów codziennego użytku oraz spożywczych.

Z kolei w ostatnich latach możemy mówić o pewnym przełomie.

O Godło rywalizują: jachty, usługi o charakterze uzdrowiskowo-rekreacyjnym, czy jak to miało miejsce w tym roku - Profesjonalna Liga Piłki Siatkowej. Od kiedy wystartowaliśmy z edycją dla Przedsięwzięć Innowacyjnych zgłaszają się do nas placówki badawcze, które posiadają w swoim portfolio "odkrycia", którymi możemy naprawdę poszczycić się w świecie.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska