Reklama pojawiła się w internetowych kanałach komunikacji H&M w Wielkiej Brytanii w niedzielę - podał portal Wirtualnemedia. Szybko wychwycili ją użytkownicy Twittera. Niektórzy twierdzili, że to „przypadkowy rasizm”, a inni, że to zachowanie jest "obraźliwe i rasistowskie”.
Bluza kosztuje ok. 8 funtów. Sprzedawana jest w brytyjskich i amerykańskich wersjach internetowego sklepu - podaje portal O2.
Dodatkowo obok zdjęcia wyświetlały się fotografie „białych dzieci”, które miały bluzy z tej samej linii, ale w innych kolorach i z innymi hasłami, np. „Mangrove Jungle Survival Expert”, a jeszcze inne ubrania przedstawiały nazwy innych zwierząt znanych z dżungli.
- Przepraszamy wszystkich, którzy mogli poczuć się urażeni. Omawiane zdjęcie zostało już skasowane ze wszystkich stron internetowych H&M - poinformowała firma na łamach „Daily Mail”.
W innym fragmencie oświadczenia firmy cytowanym przez Wirtualnemedia, czytamy: "Wierzymy w różnorodność i integrację we wszystkim, co robimy i będziemy przeglądać wszystkie nasze wewnętrzne zasady, aby uniknąć podobnych problemów w przyszłości."