https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

I ty możesz latać

Tekst i fot. Maryla Rzeszut
Wielkim przeżyciem jest dla młodzieży  odebranie dyplomu ukończenia podstawowego  kursu szybowcowego z rąk doświadczonego  pilota i instruktora, szefa wyszkolenia  Aeroklubu Grudziądzkiego Andrzeja  Ogonowskiego.
Wielkim przeżyciem jest dla młodzieży odebranie dyplomu ukończenia podstawowego kursu szybowcowego z rąk doświadczonego pilota i instruktora, szefa wyszkolenia Aeroklubu Grudziądzkiego Andrzeja Ogonowskiego.
Władze Aeroklubu Grudziądzkiego stwarzają coraz dogodniejsze warunki chętnym do szybowcowego szkolenia podstawowego i na licencje pilota samolotowego klasy turystycznej.

     - To już nie te czasy, kiedy lotnictwo było dla wybranych - podkreślają piloci Aeroklubu Grudziądzkiego. - Wystarczy przejść badania w ośrodku we Wrocławiu i rozpocząć szkolenie szybowcowe lub samolotowe. Wśród wielu bardzo dobrych pilotów są tacy, którzy noszą okulary, inni znów są w zaawansowanym wieku, ale w dobrej formie, coraz więcej szkoli się kobiet. - Naprawdę, nauka pilotowania szybowca czy samolotu nie jest wcale trudniejsza, niż kurs prawa jazdy, - przekonuje szef wyszkolenia AG Andrzej Ogonowski _- a w powietrzu nie ma tłoku, skomplikowanych skrzyżowań i korków. Żeby umożliwić szerszemu gronu miłośników lotnictwa naukę pilotowania samolotu, zindywidualizowaliśmy szkolenie. Można się umawiać z instruktorem w dogodnym dla obu stron czasie, a należność za kurs rozłożyć na raty.
     _Żeby się nauczyć samemu latać samolotem, wystarczy nauka niezbędnej teorii i 10 godzin lotów, co kosztuje dziś 4 tys. zł. Kurs szybowcowy jest o wiele tańszy. Dla jednych to dużo, dla innych mało. Na pewno szkolenie na podgrudziądzkim lotnisku należy do najtańszych w kraju. Szkoli się tu co roku (głównie w czasie wakacji) od 15 do 30 osób w szybowcowej "podstawówce" i od kilku do kilkunastu osób na licencję pilota samolotowego klasy turystycznej.

Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska