https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Intercity: Oferta Pesy nierealna. Utrzyma lokomotywy za grosz na kilometr?

agad
Koszt przeglądu lokomotywy, który wykonywany jest obowiązkowo raz na kilka lat, wynosi dwa razy tyle, ile zaproponowała Pesa, bo   ok. 400 tys. zł za jeden pojazd.
Koszt przeglądu lokomotywy, który wykonywany jest obowiązkowo raz na kilka lat, wynosi dwa razy tyle, ile zaproponowała Pesa, bo ok. 400 tys. zł za jeden pojazd. Archiwum
Firma PKP Intercity unieważniła przetarg na dostawę 10 lokomotyw spalinowych.

Uczestniczył w nim m.in. bydgoski producent. Zdaniem Intercity zaproponował rażąco niską cenę. Pesa jest tym oburzona i twierdzi, że spełniła wszystkie warunki.

Intercity:  chodzi o jakość świadczonych usług i odpowiedzialność wobec pasażerów

- Nasza oferta została odrzucona, mimo że była jedyną, która zmieściła się w budżecie zamawiającego - argumentują bydgoskie pojazdy szynowe.

- Unieważniliśmy ten przetarg mając na uwadze jakość świadczonych usług i odpowiedzialność wobec pasażerów, a także broniąc racjonalności wydawania publicznych pieniędzy - wyjaśnia w piśmie do nas zarząd PKP Intercity.

Do przetargu na dostawę 10 spalinowych lokomotyw dla Intercity stanęły: hiszpańska Vossloh Espana (zaproponowała 393 mln zł), konsorcjum Newag oraz Newag Gliwice (211 mln zł) oraz Pesa 173 mln zł).

- Jedyną ważną i podlegającą rozpatrzeniu była oferta Newaga - twierdzi Intercity. - Spełniała wszystkie wymagania. Jednak ze względu na zaproponowaną kwotę, przewyższającą zaplanowany budżet, przetarg został unieważniony.

Pesa podała, zdaniem narodowego przewoźnika, rażąco niską cenę.

Pesa: 200 tys. zł na utrzymanie 10 lokomotyw przez 12 lat

Zobowiązała się utrzymywać każdą z 10 lokomotyw spalinowych przez 12 lat za 1 grosz za przejechany kilometr. Zaplanowała na ten cel bowiem niecałe 200 tys. zł.
Tymczasem tylko koszt przeglądu lokomotywy, który wykonywany jest obowiązkowo raz na kilka lat, wynosi dwa razy tyle - ok. 400 tys. zł za jeden pojazd.

Zarząd PKP Intercity zamierza złożyć w tej sprawie do UOKiK zawiadomienie o nieuczciwej konkurencji.

 

Bydgoska firma jest oburzona. - Przetarg został unieważniony, choć jako jedyni zmieściliśmy się w budżecie zamawiającego i mimo pozytywnego dla nas wyroku Krajowej Izby Odwoławczej - podkreśla Piot Mazurekz Pesy. - Wybór najkorzystniejszej oferty oparty był na kryterium ceny i terminu dostawy pojazdów. Nasza spełniła wszystkie wymagania, co potwierdziła KIO. Cena była najniższa, a termin dostawy dwukrotnie krótszy od drugiej w kolejności propozycji konkurencji.

- Skoro nie ma znaczenia ani wysokość wydawanych pieniędzy publicznych, ani czas dostawy, na którym bardzo zależy zamawiającemu, to co jest kryterium wyboru wykonawcy? - pyta Pesa.
 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 5

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

b
baba jaga
Nie zadawajcie glupch pytań w stylu"co ma znaczenie?"Przecież dobrze wiecie,że aby dzisiaj wygrać przetarg,to trzeba POpaprńcom dać odpowiednią ŁAPÓWĘ.Bo to oni rządza na kolei !!!.Czyżbyście o tym nie wiedzieli???
b
bubu
A "Grzes' wypowiedział się za to baaardzo mądrze!!!!! Gratuluje......Zresztą po wyborze "Pendolino" obawiam się ,że "baba jaga" ma racje...
G
Grzes
Polakowi nie dogodzisz. Nie ma szybkich kolei, to źle, bo nie ma. Kupili, to źle bo kupili. Idiotyzm. Stan torów nie pozwala na rozwinięcie pełnej prędkości, ale sa one ciągle modernizowane, więc z czasem będzie można jeździć coraz szybciej i bęzpieczniej. Ale i tak zaraz banda anty-po-wiaków na mnie naskoczy. Norma. Kiedy to społeczeństwo stało się takie spolaryzowane? A właściwie, kiedy zaczelo to tak wyglądać? Dlaczego, każdy, który widzi pozytywy w tych czasach, w sytuacji, która ma miejsce w Polsce, który nie patrzy przez czarne okulary na przyszłość zaraz musi być zwolennikiem PO? Ja mam ich w d****. W ogóle mnie polityka nie interesuje, a jednak co chwile czytam pod swoimi komentarzami, że muszę być lemingiem, bo nie jestem zdegustowany sytuacją w naszym kraju. Żenada
E
Endrju
Nie rozumiem zdania dziennikarza cyt. "...Skoro ma znaczenia ani wysokość wydawanych pieniędzy publicznych,... itd o co w nim chodzi? Zapomniał skład albo on dodac pomiędzy "Skoro" a "ma"  nie?
 
G
Grzes
idiota, hajter... nie masz nic mądrego do powiedzenia, to zamknij ryj. kropka
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska