- Co będzie dalej nie wiadomo – mówi na przykład Paweł Trawiński z Miejskiego Zakładu Komunikacji w Toruniu, który sprawuje pieczę nad robotami na placu Rapackiego i okolicznych ulicach.
Trwa tam przebudowa istniejących torowisk tramwajowych wzdłuż ulic: Chopina, al. św. Jana Pawła II, Wały gen. Sikorskiego oraz Kraszewskiego i Czerwona Droga, a także budowa nowego odcinka torowiska łączącego pl. Artylerii Polskiej i pl. Niepodległości wraz z infrastrukturą towarzyszącą. Natomiast w al. św. Jana Pawła II powstanie węzeł przesiadkowy autobusowo-tramwajowy.
Niedawno inwestycja ta wkroczyła w kolejny etap. Przebudowywany jest obecnie przejazd torowo-drogowy na skrzyżowaniu ul. Chopina i al. 500-lecia Torunia. Zostanie tam połączone stare i nowe torowisko. Przejazd wykonany będzie nie jak w większości przypadków z płyty prefabrykowanej, ale z kamiennej kostki. Takie było zalecenie Miejskiego Konserwatora Zabytków. Jednym z elementów prac będzie montaż urządzeń wyrównawczych w torowisku. Dzięki nim torowisko nie będzie się odkształcało pod wpływem dużych wahań temperatury.
- Na razie prace w ramach tej inwestycji przebiegają normalnie – zapewnia Paweł Trawiński. - Co będzie dalej trudno powiedzieć.
Główny wykonawca ma przecież swoich podwykonawców i sprowadza również materiały z zagranicy.
Również Miejski Zarząd Dróg nie ma sygnałów od wykonawców prac związanych z rozbudową ulicy Grudziądzkiej, aby mieli jakieś kłopoty z realizacją tego zadania.
Przypomnijmy, że celem prowadzonych tam prac jest między innymi wykonanie nowego przebiegu ul. Celniczej, która zostanie włączona do ul. Grudziądzkiej na wysokości nowego przebiegu ul. Polnej. Tam też u zbiegu tych trzech ulic: Grudziądzkiej, Polnej i Celniczej – powstanie rondo. Przy okazji zbudowane zostaną nowe chodniki i ścieżki rowerowe oraz kanalizacja i oświetlenie.
Zgodnie z harmonogramem przebiegają również działania związane z remontem mostu Piłsudskiego w Toruniu.
