- Na wysokości Focus Parku trasa będzie wznosić się nad ziemią, by estakadą przejść nad Jagiellońską, terenami PKS-u, Brdą i Toruńską, za którą wbije się w skarpę i już po ziemi dojdzie do ulicy Wojska Polskiego - wyjaśnia Jan Siuda, dyrektor Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy.
Najbardziej spektakularnym elementem projektu będzie most nad rzeką. 220-metrowa konstrukcja zawiśnie bowiem na widowiskowym pylonie w kształcie dwóch podków. - Projekt jest już zaakceptowany, ale myślimy jeszcze nad zmianą zaproponowanego koloru mostu, na przykład na barwy miasta - mówi prezydent Konstanty Dombrowicz.
Zainteresowane kontraktem firmy poznamy jeszcze w tym roku. Ze wszystkich nadesłanych ofert drogowcy wybiorą pięć, które będą szczegółowo analizować, i z których wybiorą zwycięzcę. Przy odrobinie szczęścia, a w szczególności w przypadku braku odwołań, roboty będą mogły ruszyć jeszcze w tym roku. Planowane zakończenie inwestycji to 2013 rok.
Przedłużenie Ogińskiego to druga, tak poważna inwestycja drogowa, którą będziemy realizować w Bydgoszczy. Kilka tygodni temu ruszył bowiem podobny przetarg, ale na budowę linii tramwajowej do dworca PKP.
(bog)