![[Zdjęcie ilustracyjne - archiwalne]...](https://d-art.ppstatic.pl/kadry/k/r/1/0e/59/5ecf96632dde9_o_large.jpg)
[Zdjęcie ilustracyjne - archiwalne]
Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa
Od 25 maja, w biurach powiatowych i oddziałach regionalnych rolnicy będą mogli załatwić wszystkie sprawy osobiście. W województwie śląskim i powiatach, gdzie zagrożenie epidemiczne jest podwyższone sytuacja będzie monitorowana na bieżąco.
To kolejny etap otwierania, 18 maja ARiMR wznowiła częściowo obsługę interesantów w swoich placówkach. Rolnicy mogą załatwić w biurach powiatowych sprawy paszportowe i zgłoszenia zwierzęce, a w oddziałach regionalnych formalności związane z wnioskami inwestycyjnymi czy dotyczące działań premiowych.
Od 25 maja jednostki terenowe Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa obsługują rolników w pełnym zakresie.
Na miejscu, w biurach powiatowych, beneficjenci mają m. in. możliwość złożenia wniosku o dopłaty bezpośrednie i obszarowe w formie elektronicznej (aplikacja eWniosekPlus) za pomocą udostępnianej przez biuro powiatowe sieci przy bieżącym wsparciu technicznym pracownika Agencji. Login i kod dostępu każdorazowo wysyłany jest SMS-em na numer telefonu wnioskodawcy podany w formularzu. Dlatego ważne jest, aby przychodząc do biura powiatowego, zabrać ze sobą telefon komórkowy.
Osobiste załatwianie spraw w ARiMR możliwe jest z zachowaniem obowiązujących zasad bezpieczeństwa.
Dostępne pozostają narzędzia pozwalające na złożenie wniosków przez internet oraz usytuowane przy placówkach terenowych agencji wrzutnie na dokumenty.
![[zdjęcie ilustracyjne, archiwalne]...](https://d-art.ppstatic.pl/kadry/k/r/1/6e/e3/5ecfc0bf2a01a_o_xlarge.jpg)
[zdjęcie ilustracyjne, archiwalne]
Urzędy Skarbowe w województwie kujawsko-pomorskim
Od 1 czerwca skarbówki w regionie otwarte będą dla podatników trzy dni w tygodniu tj.: w poniedziałek w godz. 12-18, w środę 9-15 i w piątek 9-13.
![[Zdjęcie ilustracyjne]...](https://d-art.ppstatic.pl/kadry/k/r/1/44/20/5ecf9b269e2f1_o_xlarge.jpg)
[Zdjęcie ilustracyjne]
Urząd Miasta Bydgoszczy
Filie Urzędu Miasta w Fordonie (przy ul. Emilii Gierczak 6) oraz Zielonych Arkadach zostały otwarte 20 maja.
- Przed udaniem się do placówek prosimy o wcześniejszy kontakt telefoniczny, w celu umówienia się na konkretną godzinę. Przypominamy o możliwości załatwienia spraw, które nie wymagają osobistej obecności drogą elektroniczną lub telefonicznie - podaje biuro prasowe.
Pozostałe tymczasowe zasady związane z funkcjonowaniem urzędu w stanie epidemii pozostają niezmienione.

Urząd Miasta w Toruniu
Jak podaje Magdalena Stremplewska, rzecznik prasowa prezydenta Torunia, w następujących wydziałach UMT interesanci są przyjmowani w godzinach 7.30-15.30 po wcześniejszym umówieniu się (telefonicznie, mailowo) na termin i określoną godzinę:
- Wydział Architektury i Budownictwa - potwierdzanie ostateczności wydanej przez organ administracji architektoniczno-budowlanej decyzji administracyjnych, rejestracja dziennika budowy, wydawanie zaświadczeń i dokumentów archiwizowanych przez wydział oraz uzupełnienia wniosków - pozwolenia na budowę, warunki zabudowy.
- Biuro Mieszkalnictwa - w zakresie realizacji polityki mieszkaniowej.
- Biuro Toruńskiego Centrum Miasta - w zakresie udostępnienia terenu dróg wewnętrznych w celu zorganizowania wydarzenia plenerowego, ogródka gastronomicznego, stoisk handlowych z pamiątkami, warzywami i kwiatami, udostępnienia terenu dróg wewnętrznych w celu ekspozycji nośników reklamowych, abonamentu zastrzeżonego stanowiska postojowego (koperty) przedsiębiorcy Podstrefa A, rozpatrywania wniosków o odroczenie/rozłożenie na raty należności z tytułu zawartych umów.
- Punkt Informacyjny Urzędu Miasta Torunia przy ul. Wały gen. Sikorskiego 8 w zakresie udzielania informacji, wydawania druków, potwierdzania profili zaufanych.
- Wydział Komunikacji przy ul. Wały gen. Sikorskiego 25 w zakresie spraw związanych z rejestracją samochodów, uzyskiwaniem dowodów rejestracyjnych i praw jazdy.
- Wydział Spraw Administracyjnych przy ul. Batorego 38/40 w zakresie spraw związanych z dowodami osobistymi i meldunkami.
- Miejski Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności przy ul. Fałata 39 w zakresie spraw związanych z procedurą orzeczniczą; wydawaniem Legitymacji Osób Niepełnosprawnych oraz Kart Parkingowych.
- Wydział Gospodarki Komunalnej przy ul. Legionów 220 w zakresie spraw dot. odbioru odpadów komunalnych, opłat i reklamacji dot. biletów komunikacji miejskiej oraz projektów organizacji ruchu.
- Wydział Gospodarki Nieruchomościami przy ul. Grudziądzkiej 126 w zakresie spraw dot. zbywania i nabywania nieruchomości, dzierżawy i udostępniania nieruchomości, użytkowania wieczystego.
- Wydział Podatków i Windykacji przy ul. Grudziądzkiej 126 z zakresu bieżącej obsługi podatników, przyjmowania informacji i deklaracji podatkowych na podatek od nieruchomości, rolny, leśny i od środków transportowych.
- Wydział Ewidencji i Zezwoleń przy ul. Szosa Chełmińska 27 w zakresie spraw związanych działalnością gospodarczą, wydawaniem zezwoleń na alkohol, transport oraz spraw z zakresu stowarzyszeń.
- Urząd Stanu Cywilnego przy ul. Bydgoskiej 5 w zakresie spraw związanych ze zgłaszaniem zgonów (także w soboty w godz. 8-12) oraz w zakresie zgłoszenia urodzenia dziecka z uznaniem ojcostwa, zawarcia związku małżeńskiego (złożenie zapewnień o braku okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa, wydanie zaświadczeń stwierdzających brak okoliczności
wyłączających zawarcie małżeństwa oraz zaświadczeń stwierdzających, że zgodnie z prawem polskim można zawrzeć małżeństwo), złożenia oświadczeń wpływających na treść aktu stanu cywilnego (uznanie dziecka, zmiana imienia dziecka, nadanie dziecku nazwiska męża matki, zmiana nazwiska dziecka przed sporządzeniem aktu urodzenia, powrót małżonka rozwiedzionego do nazwiska noszonego przed zawarciem związku małżeńskiego), odbioru odpisów aktów stanu cywilnego oraz decyzji dot. zmiany imienia i nazwiska.
- Kasa Wydziału Księgowości przy ul. Grudziądzkiej 126b - przyjmowanie wpłat gotówkowych i bezgotówkowych w godzinach 8-14. W tym przypadku nie obowiązuje umawianie się wcześniejszy termin.
W budynkach ruchem interesantów kierują pracownicy ochrony, a także dokonują pomiaru temperatury, wyposażają interesantów w środki ochrony osobistej (rękawiczki jednorazowe, płyny dezynfekcyjne).
Dodatkowo przy wejściach do budynków urzędu przy ul: Wały gen. Sikorskiego 8, Wały gen. Sikorskiego 25, Grudziądzkiej 126 b i Batorego 38/40 wystawione są urny na korespondencję przychodzącą do urzędu.
Dla mieszkańców dostępne są również numery telefonów pod którymi można uzyskać informacje z zakresu funkcjonowania Urzędu Miasta Torunia - 56 611 87 90, 56 611 86 53, 56 611 87 77, 56 611 85 80 oraz e-mail: [email protected].