41 największe polskie miasta oceniono pod kątem rozwoju rowerowej infrastruktury. Toruń zajął trzecie jedynie za Gdańskiem i Wrocławiem. Brano pod uwagę aż 17 kryteriów, m.in. długość dróg rowerowych wykonanych z asfaltu, liczbę bezpiecznych stojaków rowerowych czy udogodnienia dla rowerzystów w centrum. Sprawdzono czy jest możliwość przewozu rowerów w komunikacji miejskiej, czy stosowane są rozwiązania techniczne w postaci pasów rowerowych i kontrapasów oraz czy istnieją ograniczenia do jazdy rowerem po obszarze staromiejskim i po parkach. Oceniano czy miasto prowadzi spójną politykę rozwoju sieci infrastruktury rowerowej oraz czy posiada do tego celu stosowne dokumenty strategiczne.
Toruń największą ilość punktów w rankingu otrzymał m.in. za długość infrastruktury rowerowej zbudowanej z asfaltu, liczbę stojaków rowerowych czy bezpłatną możliwość przewozu roweru w pojazdach komunikacji miejskiej. W porównaniu do podobnego rankingu z 2012 roku awansował o 6 pozycji.
W Toruniu istnieje obecnie 82 kilometrów dróg rowerowych i ciągów pieszo-rowerowych z czego ok. 64 kilometry wykonano z asfaltu, ale wciąż powstają nowe. Kilka dni temu została oddana do użytku droga rowerowa pomiędzy ul. Bema a ul. Balonową wzdłuż hali sportowo-widowiskowej. Jeszcze do końca tego roku wybudowana zostanie droga rowerowa po północnej stronie Szosy Lubickiej na odcinku od ul. Dziewulskiego do ul. Jamontta oraz drugi etap ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż Strugi Toruńskiej pomiędzy ul. Wierzbową a ul. Cedrową. Trasy dla rowerzystów powstają także w ramach budowy drugiego odcinka Trasy Średnicowej Północnej i przebudowy ulicy Rudackiej.
Do końca roku zostanie zamontowanych kolejne 105 bezpiecznych stojaków rowerowych oraz stworzony zostanie parking dla jednośladów na Rynku Nowomiejskim.