https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Jak ubiegać się o nadpłatę za telefon po zakończeniu umowy? [Plus, Play, T-Mobile, Orange]

oprac. (d-ka)
Pixabay.com
UOKiK sprawdził, jak czterej najwięksi operatorzy rozliczają nadpłaty po zakończeniu umowy.

Zdaniem urzędu, operatorzy powinni informować o wysokości nadpłaty i możliwości jej zwrotu. Zobacz, jak możesz się o nią ubiegać.

Na twoim koncie abonenckim po zakończeniu umowy z operatorem telekomunikacyjnym może pojawić się nadpłata. Wynika z tego, że np. przez pomyłkę przelejesz więcej pieniędzy, albo operator już po zakończeniu umowy pozytywnie rozstrzygnie twoją reklamację i odda pewne środki. Nadwyżka może też się pojawić wtedy, gdy na początku umowy wpłaciłeś kaucję np.za sprzęt (m.in. dekoder) i nie została ona tobie zwrócona.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów w tzw. wystąpieniach miękkich sprawdził, jak operatorzy rozliczają nadpłaty po zakończeniu umowy. Na kontach abonenckich klientów czterech największych operatorów telekomunikacyjnych – Polkomtel (sieć Plus), P4 (sieć Play), T-Mobile oraz Orange - znajdują się niezwrócone konsumentom środki.

- Łącznie mówimy o dużych kwotach. Wiele z nich może się pojawić tuż po rozwiązaniu umowy z konsumentem, a operatorzy nie oddają ich automatycznie. Naszym zdaniem, powinni informować abonentów o wysokości nadwyżki i warunkach jej zwrotu. A sam ten proces powinien być dla nich łatwy do zainicjowania i bezpłatny. Nie wykluczamy podjęcia dalszych działań w przypadku tych operatorów, którzy utrudniają konsumentom uzyskanie zwrotu nadpłat – uważa Marek Niechciał, prezes UOKiK.

Przykładowo: konsument przez kilka lat opłacał abonament przelewem, ale żeby odzyskać nadpłatę, musi wysłać wniosek pocztą, bo operator nie przyjmuje wniosków e-mailem lub przez telefon. Taka praktyka operatora może być uciążliwa. Jest to szczególnie problematyczne przy niższych kwotach, gdy koszt listu poleconego jest niewiele mniejszy niż kwota, którą przedsiębiorca powinien zwrócić konsumentowi.

Nadpłaty mogą występować również u innych dostawców usług telekomunikacyjnych. W wyniku podjętych przez UOKiK działań, Netia skontaktowała się z konsumentami, aby poinformować ich o wysokości zaległych środków i możliwości ich zwrotu. Klienci Netii otrzymali zwrot kaucji, którą wpłacili, zawierając umowę.

Pamiętaj: po zakończeniu umowy z operatorem, sprawdź stan swojego konta abonenckiego. Jeżeli umowa już cię nie obowiązuje i nie wiesz, czy masz nadpłatę, możesz zapytać operatora, czy rozliczył się z tobą ze wszystkich pieniędzy. Gdy chcesz odzyskać nadpłatę, złóż wniosek do operatora. Przeczytaj, jak możesz ubiegać się o zwrot:

Polkomtel (Plus):

Wniosek złóż pisemnie lub elektronicznie (e-mail, faks).
We wniosku wskaż sposób zwrotu, np. przelewem na konkretne konto, podaj swoje dane i numer telefonu.
Polkomtel wyjaśnia szczegóły procedury zwrotu nadpłat na stronie internetowej.

P4 (Play):

Wniosek złóż pisemnie, elektronicznie, (e-mail, faks), w biurze obsługi klienta.
We wniosku wskaż sposób zwrotu, np. przelewem na konkretne konto, podaj swoje dane i numer telefonu.
P4 wyjaśnia szczegóły procedury zwrotu nadpłat na stronie internetowej.

T-Mobile:

Wniosek złóż pisemnie, elektronicznie (e-mail, faks) lub za pomocą formularza.
We wniosku wskaż sposób zwrotu, np. przelewem na konkretne konto, podaj swoje dane i numer telefonu.
T-Mobile wyjaśnia szczegóły procedury zwrotu nadpłat na stronie internetowej.

Orange:

Wniosek złóż telefonicznie, elektronicznie, w biurze obsługi klienta.
We wniosku wskaż sposób zwrotu np. przelewem na konkretne konto, podaj swoje dane i numer telefonu.
Orange wyjaśnia szczegóły procedury zwrotu nadpłat na stronie internetowej.

Jeżeli chcesz ubiegać się o zwrot nadpłaty, skontaktuj się ze swoim byłym operatorem.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 5

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

K
Kris
Plus właśnie oddał mi na konto pieniądze. Było szybko i bezproblemowo. Napisałem im maila z danymi i kwotą co przyszła na fakturze. Plus zdał egzamin.
W
Wiktor

Virgin mobile: definitywnie odmówili mi wypłaty nadpłaconego prepaid gdy chciałem wycofać się ze względu na złamanie zapisów regulaminu po stronie operatora.

m
maria

Jeszcze lepsza informacja.Wpłacasz co miesiąc określoną w fakturze ,Umowa sie skończy,a Orange przysyła nadal  faktury na 0,45 gr, 1,02 zł itdco miesiąć Próba załatwienia sprawy  spełza na niczym,bowiem przez telefon wszystko w porządku,a faktura nadal przychodzi.Niech to będzie 10 tys ludzi/przykładowo/.Kręci sie biznes,kręci.

B
Bartek

Podobna sytuacja mi się przytrafiła, chociaż na szczęście reklamacja, po trudach, została rozpatrzona pozytywnie, ale od tej pory umówami się nie wiążę, doładowuje sobie konto za 29 zł z Virgin Mobile, mam rozmowy i smsy bez limitu, pakiet internetowy wystarczający i spokojną głowę przede wszystkim bo robię co chcę, a jak będę chciał zmienić sieć to nikt mi nie będzie robił żadnych problemów

 

T
Tel tylko na kartę
W ostatnim dniu umowy z Orange zdaliśmy Livebox w salonie co zostało pisemnie potwierdzone przez kierownika punktu. Zaskoczyło nas wezwanie do zapłaty 950 zł za nieterminowe zdanie sprzętu??? Reklamacji nie przyjęto telefonicznie, musieliśmy wysłać list polecony za potwierdzeniem odbioru z kopią potwierdzenia zdania sprzętu, a w międzyczasie dostaliśmy kolejne wezwanie do zapłaty? Wreszcie po 2 miesiącach anulowano karę..?
Na 3 miesiące przed zakończeniem umowy na telefon komórkowy wysłaliśmy rezygnację za potwierdzeniem odbioru i wiedząc,że mamy 6 zł nadpłaty poprosiliśmy o przesłanie tej kwoty przekazem na adres domowy. Od tej pory używamy tylko telefonu na kartę innej firmy.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska