Kasjerki zdały egzamin na szóstkę. Czy po pandemii klienci zaczną szanować ich pracę? [podłe zachowania klientów]

Agnieszka Domka-Rybka
Agnieszka Domka-Rybka
Archiwum/Polska Press
Ostatnie miesiące pokazały, że personel sklepów i marketów zdał niezwykle trudny egzamin - podkreśla portal dla handlu.pl.

Maks Michalczak z agencji Abanana Advertising skomentował dla tego portalu wpływ pandemii na postrzeganie przez społeczeństwo zawodu kasjera-sprzedawcy.

Powiedział m.in., że to pracownicy sklepów na co dzień ledwie dostrzegani, stali się nagle dla nas bardzo ważni. Dzięki nim zaopatrywaliśmy się w niezbędne artykuły pozwalające przetrwać bezpiecznie i spokojnie w czasie izolacji wymuszonej pandemią. Handel detaliczny, szczególnie ten najbliżej miejsca zamieszkania i raczej niedoceniany, stał się dla naszego funkcjonowania kluczowy.

Czy społeczeństwo rzeczywiście dotychczas nie ceniło kasjerów i sprzedawców?

Cytowany przez portal dlahandlu.pl Maks Michalaczak, powołuje się na raport CBOS z grudnia 2019 roku. I tak: zawód określany jako "sprzedawca w sklepie" zajął 14. miejsce na 31 poważanych profesji. Uplasował się tym samym w środku stawki, wyprzedzając m.in. urzędników, policjantów, artystów, sędziów, dziennikarzy oraz przedsiębiorców i właścicieli większych firm. Duże poważanie temu zawodowi przyznało aż 65% ankietowanych, średnie 33%, a małe zaledwie 1%.

Tłumy w lokalach, sypią się kary

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie