https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kilkaset nowych miejsc pracy w Bydgoszczy. Gdzie?

Sławomir Bobbe
freeimages.com
Dziś dwie duże firmy zadeklarowały rozwój działalności w naszym mieście i wzrost zatrudnienia.

Pierwszą z nich jest znana już w naszym mieście i ciesząca się uznaniem firma Mobica, która zwiększy zatrudnienie - z około 200 pracowników obecnie na koniec roku chce ich mieć około 400.

Plany mają związek z zaangażowaniem w nowe projekty i nadzieją na przyciągnięcie innych partnerów biznesowych. Spółka w Bydgoszczy poszukiwać będzie do pracy głównie inżynierów oprogramowania.

Zupełnie nową firma na bydgoskim rynku i nową na rynku w ogóle jest Great Call, która na swoją siedzibę wybrała nowy biurowiec Optimum Park przy ulicy Fordońskiej.

Docelowo zamierza zatrudnić około 120 osób, z tego 20 to kadra operacyjna i zarządzająca, a około 100 osób to konsultanci. Firma już na starcie osiągnęła spory sukces podpisując umowę na współpracę z Towarzystwem Ubezpieczeniowym AIG.

Więcej w piątkowym wydaniu "Expressu Bydgoskiego".

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 7

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

T
TorTor
Udział w metropolii był dobrowolny, co nie zmienia faktu, że Bydgoszcz do niej nie zaprosiła Inowrocławia i to jest fakt. To Bydgoszcz zapraszała okoliczne gminy i ja jakoś nie słyszałem, aby złożyli wizytę w Inowrocławiu, za to złożyli wizytę kilku gminom z tego powiatu. Dlaczego? Ano dlatego, że Bydgoszcz chciała mieć niepodzielną i jedyną władzę w tej metropolii, jakiej nie ma w województwie, a Inowrocław tak jak i Toruń, skutecznie mogłaby tej władzy Bydgoszczy pozbawić, gdyż Bydgoszcz jako największe miasto w tej metropolii z jej siedzibą, miałoby prawo do kwestionowania wszelkich uwag i podejmowania decyzji, najlepszych dla swojego miasta, nawet jeśli nie byłyby one popierane przez resztę gmin i z ich interesami. Krótko pisząc, Bydgoszcz robiłaby co chciała i nikt by nie mógł się jej przeciwstawić, a nawet wyjść z tego układu, z wyjątkiem Inowrocławia czy Torunia, bo to są zbyt duże gminy, z którymi to Bydgoszcz musiałaby się liczyć. I o to tylko chodziło, tak jak i z Toruniem plus to, że Bydgoszcz marzy o swoim województwie, dlatego też nie chciała wspólnej metropolii z Toruniem i nazwy Toruń na nie "swoim" lotnisku. Stąd była akcja: nie chcemy być przymuszani do wspólnej metropolii z Toruniem, jakby rzeczywiście pan Zaleski przykładał pistolet do głowy pana Bruskiego i zmuszał go do podpisania tej ustawy :/ Jak się to wszystko skończyło? Ano z metropolii nic nie wyszło, tylko kolejna, niepotrzebna awantura wywołana przez Bydgoszcz i niesmak całego województwa na poczynania Bydgoszczy. Bo tak właśnie wygląda współpraca Bydgoszczy z resztą województwa, co nie przeszkadza temu miastu korzystać z tego, że w nim jest na innych polach :/ I owszem, Marszałek Całbecki zaproponował sprzedaż udziałów w PLB za 1 grosz, była to próba ratowania tego nielota, jak wcześniej, gdy wykupiło część udziałów miasta Bydgoszczy, gdyż ta nie była w stanie i nadal nie jest utrzymać tego portu. Dlatego tak naprawdę nie wykupujecie tych udziałów, bo byście musieli więcej do niego dopłacać. Ciekawy jestem, co się stanie, gdy to województwo się rozpadnie, kto ten port będzie utrzymywać, bo na pewno nie Poznań :) Co do S5 i portu multimodalnego, to jak zwykle tylko twoje pobożne życzenia seba-76 i marzenia, bo ani S5 nagle nie przyciągnie inwestorów, a o porcie multimodalnym, to i wy i reszta kraju może pomarzyć, gdyż nie ma na niego kasy, a Wisła się do niego nie nadaje. Trzeba by ją całą udrożnić, a tego zakazują dyrektywy unijne. Latem, w czasach suszy za bardzo wysycha i barki mogłyby osiąść na mieliźnie. Prawda jest taka, że Polska przespała okres kiedy taka inwestycja była realna i opłacalna. Marz dalej seba, tak jak o metropolii i UM. W sumie ci się nie dziwię, bo wiesz co się stanie za kilka lat :)
s
seba-76
udział w metropolii był dobrowolny, a prezydent Brejza nie wyraził chęci uczestnictwa. Marszałek nigdy nie złożył propozycji sprzedaży swoich udziałów za 1 grosz, bo od razu miałby postawione zarzuty o niegospodarność. S5, mimo że jeszcze nie wybudowana, od miesięcy przyciąga uwagę inwestorów i konkretne inwestycje. Port multimodalny powinien przyciągnąć kolejne firmy logistyczne i zapewnić kilka tysięcy nowych miejsc pracy, dodatkowe wpływy z CIT i wzrost realnego wynagrodzenia. Takie są fakty.
T
TorTor
Jak się uwolnicie od "zaborcy toruńskiego", to tego województwa nie będzie, a wy sami swojego nie utworzycie, bo nie macie z kim. Tak samo jak nie jesteście w stanie sami utrzymać PLB, że o innych obiektach i instytucjach w swoim mieście nie wspomnę. Myślisz, że w razie rozpadu województwa, te wioski i gminy wokół was (nie licząc Inowrocławia, bo wątpię, żeby chciał być z wami w jednym województwie, po tym jak potraktowaliście go przy próbie utworzenia "metropolii), utrzymają wam to wszystko co u siebie macie? Nie, nie utrzymają. A zmiany władz na lotnisku już możecie dokonać. Marszałek zaproponował wam wykup udziałów w nim za 1 grosz, wykupcie z 23 do 73% i róbcie z nim co chcecie. Na co jeszcze czekacie? To jest do zrealizowania już dzisiaj :) Zaś co do S5, to za dużo wiary wkładacie w tę trasę, sadząc, iż ona spowoduje nagły wzrost gospodarczy Bydgoszczy. Raczej przyda wam się do lepszego połączenia z Poznaniem, które za kilka lat może się wam bardzo przydać :)
G
Guzi75
A ja nie. Wyzyskiwacze mieć smykałke to znaczy układy i głębi ludzi za najniższą krajową bo przecież robol,to robol. Fizycznie sami dyrektorzy inżynierowie pracują itd. Inni nie.
A
AB
Faktycznie sukces, kolejni naciągacze z call center. Szczyt marzeń.
g
g
No i gitara brawo my. Jestem dumny że jestem bydgoszczaninem.
M
Marek
Brawo Bydgoszcz, do pełni sukcesu brakuje tylko uwilnienie się od zaborcy toruńskiego, zmiana władz na lotnisku, no i wisienki na torcie w postaci S5. Najniższe bezrobocie w regionie i Top 5-7 w PL, brawo my!
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska