W środę 15 stycznia podsumowano projekt "Kupuj od rolnika - aktywizacja rynkowa rolników w Polsce", którego organizatorem jest Ośrodek Analiz Cegielskiego.
W ramach przedsięwzięcia nie tylko organizowano szkolenia, uruchomiono także portal informacyjny. Spotkania odbywały się także w małych miejscowościach, takich jak Pokrzydowo, Grzybno, Kawęczyn czy Biały Bór. Działania te wsparła Fundacja Orlen.
- Zainteresowanie naszym programem przerosło wszelkie oczekiwania - mówi Paweł Pawłowski, wiceprezes Ośrodka Analiz Cegielskiego i pomysłodawca projektu. - Polscy rolnicy są statystycznie najmłodsi w Europie, korzystają na co dzień z nowych technologii i nie chcą stać w miejscu. Rolniczy handel detaliczny pozwala im rozwijać swoją działalność i lepiej dostosowywać się do zmieniających warunków, a jednocześnie poprawiać dochodowość gospodarstw.
Podczas szkoleń rolnicy mogli dowiedzieć się, jak prowadzić rolniczy handel detaliczny. Pierwsza część zajęć była poświęcona prawnym i podatkowym aspektom tego rodzaju działalności. Pozostała część szkolenia przedstawiała skuteczne techniki sprzedażowe i marketingowe które pozwalają odnieść sukces w rolniczym handlu detalicznym.
- Staraliśmy się ukazać jak wiele możliwości oferuje rolniczy handel detaliczny – można sprzedawać swoje produkty nie tylko konsumentowi finalnemu, którym jest nie tylko przysłowiowy Kowalski, ale także sklepom, restauracjom, czy stołówkom - mówi Ryszard Machnowski, który prowadził szkolenia. - Co więcej, działalność taka przynosi bardzo wymierne korzyści finansowe. Cieszy to, że na pytania wielu osób, zarówno młodych jak i starszych wiekiem, czy to uczniów szkół rolniczych, czy też doświadczonych producentów, można było udzielić bardzo wielu pozytywnych odpowiedzi.
Dodajmy, że Ośrodek Analiz Prawnych, Gospodarczych i Społecznych im. Hipolita Cegielskiego został założony w 2017 r. by wspomagać dynamiczny i harmonijny rozwój gospodarczy Polski.
