Zobacz wideo: Torowisko na Kujawskiej z najdłuższym muralem w Bydgoszczy
Gotowe do zimowych akcji na torach są 282 specjalistyczne pojazdy. Służby techniczne PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. mogą wykorzystać 15 kombajnów - zespołów odśnieżnych, zbierających i wywożących śnieg, 50 pługów i 217 odśnieżarek.
Zespoły szybkiego reagowania
PKP Energetyka zapewnia 66 pociągów sieciowych, w tym pojazdy wyposażone w urządzenia do odladzania i usuwania szadzi z przewodów sieci trakcyjnej. Prawie 2500 km przewodów zabezpieczono przed oblodzeniem specjalnym środkiem na głównych trasach, m.in. Warszawa – Trójmiasto i Warszawa – Kraków. W gotowości pozostają załogi 177 zespołów szybkiego usuwania awarii i usterek.
Kolej w Toruniu bliżej pasażera – powstanie nowy przystanek Toruń Mokre
W akcji zima dodatkowe wsparcie zapewni 900 maszyn, w tym wózki motorowe i pociągi robocze do wywozu śniegu, samochody, koparki. W szczególnie trudnych warunkach zimowych, do utrzymania przejezdności linii kolejowych przewidziano udział ponad 14 tysięcy pracowników, m.in. z zespołów zarządcy linii kolejowych
Dyspozytorzy PLK przez całą dobę czuwają nad sprawnym prowadzeniem ruchu pociągów. Monitoring pogody oraz sprawdzanie przejezdności linii mają zapewnić w zimie bezpieczne i sprawne podróże oraz przewozy towarowe
- informuje Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Nie odśnieżą, możesz to zgłosić!
Do zimowego utrzymania na sieci kolejowej jest ponad 5 mln m kwadratowych powierzchni - peronów, przejść podziemnych, kładek i dojść. To obszar 700 boisk piłki nożnej. Za ich stan odpowiadają pracownicy zarządcy infrastruktury i firmy zewnętrzne. Odśnieżanie, usuwanie lodu, zabezpieczenie piaskiem ma być dostosowywane do warunków pogodowych.
Uwagi o nieodśnieżonych peronach można zgłaszać: https://www.plk-sa.pl/sytuacja-zimowa/
Sprawne działanie kilkunastu tysięcy rozjazdów zapewnia ogrzewanie. Ponad 900 km torów, szczególnie narażonych na zawieje śnieżne, posiada specjalne osłony.
.
