Pociągi z Bydgoszczy były w czwartek (4 stycznia) opóźnione nawet o ponad 5 godzin.
Jak poinformował Karol Jakubowski, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe SA - nocą pracowały lokomotywy, które z wykorzystaniem trakcji spalinowej umożliwiały kursowanie pociągów. Na linii Warlubie - Twarda Góra - Smętowo w województwie kujawsko-pomorskim prowadzone były prace przy odladzaniu sieci trakcyjnej.
Także na linii Lębork - Słupsk w województwie pomorskim przejazd pociągów umożliwiały lokomotywy spalinowe, kontynuowane były prace przy odladzaniu sieci trakcyjnej.
To też może Cię zainteresować
W nocy z czwartku na piątek wykonywane były jazdy patrolowe na kilkuset kilometrach linii kolejowych w celu sprawdzenia przejezdności najważniejszych szlaków.
Sytuacja na sieci kolejowej monitorowana jest przez specjalny zespół złożony z przedstawicieli zarządcy infrastruktury i przewoźników, który natychmiast reaguje na wszelkie utrudnienia. Służby PLK SA na bieżąco monitorują sytuację pogodową. W ciągłej gotowości są drużyny szybkiego reagowania na usterki, pociągi sieciowe i lokomotywy osłonowe. O zmianach w kursowaniu pociągów informują drużyny konduktorskie, komunikaty podawane są na stacjach i przystankach oraz na www.portalpasazera.pl.
Jak wynika z komunikatu PKP PLK z godz. 15:00, stabilizuje się sytuacja na sieci linii kolejowych na Pomorzu i Kujawach.
O godzinie 13.30 wznowiony został ruch pociągów z wykorzystaniem trakcji elektrycznej na trasie Lębork - Słupsk - Sławno. Służby techniczne kontynuują odladzanie na stacji Słupsk, na części sieci nad torami w kierunku Ustki. Do czasu zakończenia robót połączenia do Ustki wykonywane są z wykorzystaniem szynobusów spalinowych.
Na linii kolejowej Twarda Góra - Smętowo - Morzeszczyn po zakończeniu odladzania sieci przed godziną 8:00 wznowiony został ruch pociągów z wykorzystaniem pociągów elektrycznych po jednym torze. Na drugim służby techniczne kontynuują odladzanie.
Sytuacja na sieci kolejowej jest stale monitorowana przez specjalny zespół złożony z przedstawicieli zarządcy infrastruktury oraz przewoźników, który natychmiast reaguje na wszelkie utrudnienia. Służby PLK SA na bieżąco monitorują sytuację pogodową. W ciągłej gotowości są drużyny szybkiego reagowania na usterki, pociągi sieciowe i lokomotywy osłonowe.
