Zobacz wideo: Tak wygląda nowy park iluminacji w bydgoskim Myślęcinku
- Lokomotywa jednosystemowa z modułem dojazdowym dedykowana jest do obsługi transportów na terenie RP. Jest to doskonała alternatywa dla krajowych przewozów. Zastosowanie odpowiedniego taboru na tym odcinku pozwala na znaczne ograniczenie kosztów i czasu przy dojazdach do terminali, co daje większe korzyści dla operatora, który może być bardziej atrakcyjny cenowo dla swoich finalnych klientów – podkreślił Marcel Stein, prezes zarządu TE Bahnoperator.
Duży potencjał Pesy
- Bahnoperator widzi duży potencjał w projektach, nad którymi pracuje PESA. Wykazuje także poważne zainteresowanie wykorzystania lokomotywy dwunapędowej do realizacji swoich przewozów - powiedziała Magdalena Stefaniuk, prezes zarządu Bahnoperator.
- Nasza spółka stale się rozwija, posiadamy łącznie 38 lokomotyw, w tym elektryczne, zarówno cztero - jak i sześcioosiowe, w tym z systemem dojazdowym oraz lokomotywy spalinowe. Bardzo się cieszymy że firma Bahnoperator dołączyła do grona naszych klientów, a jeszcze bardziej z tego, że nasza forma udostępniania lokomotyw spotkała się z dobrym odbiorem klienta, co zaowocowało przekazaniem kolejnego pojazdu. Staramy się zawsze dopasować do potrzeb klienta zarówno po stronie taborowej jak i wszystkich innych aspektów związanych z dzierżawą taboru- wskazał Ireneusz Kozłowski, prezes zarządu RCP.
To też może Cię zainteresować
- Wysoka niezawodność lokomotywy elektrycznej w połączeniu z modułem dojazdowym okazuje się wielkim atutem na dzisiejszym rynku przewozowym. Takie połączenie umożliwia realizację przewozów po wszystkich głównych szlakach, a także na bocznicach kolejowych i torach nie posiadających trakcji elektrycznej. To uniwersalne rozwiązanie pozwala znacząco skrócić czas transportu i właśnie ten element ma istotne znaczenie dla klientów RCP - dodał Roman Pluciński, członek zarządu RCP.
RCP będzie dalej rozwijał park taborowy, a zakupy kolejnych lokomotyw planowane są jeszcze w tym roku. Przewoźnicy będą mogli sukcesywnie wymieniać przestarzały, często ponad 40-letni tabor, który nie spełnia już oczekiwań rynku. Pojazdy nowej generacji zapewniają przede wszystkim bezpieczeństwo, komfort pracy dla maszynistów, ale także wysoki wskaźnik niezawodności.
Elektryczna z silnikiem dojazdowym
- Cieszymy się, że przewoźnicy intermodalni doceniają Gamę Marathon, czyli elektryczną lokomotywę z silnikiem dojazdowym. Pracujemy nad kolejnymi generacjami pojazdów, np. w tym miesiącu rozpoczną się jazdy testowe lokomotywy dwunapędowej. Chcemy, by nasze pojazdy były jeszcze bardziej przyjazne środowisku, nisko i zeroemisyjne. Stąd konsekwentny rozwój lokomotywy z paliwowymi ogniwami wodorowymi, która została bardzo dobrze przyjęta na TRAKO, co potwierdzają zapytania od kolejnych klientów z Europy zainteresowanych naszymi wodorowymi lokomotywami manewrowymi - powiedział Maciej Maciejewski, wiceprezes zarządu PESA Bydgoszcz.
To też może Cię zainteresować
