Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kolejna lokomotywa bydgoskiej Pesy przekazana! Gama Marathon będzie eksploatowana przez Bahnoperator

Marek Weckwerth
Marek Weckwerth
Kolejna wyprodukowana przez PESA lokomotywa Gama Marathon trafi do eksploatacji. Spółka RCP przekazała ją oficjalnie przewoźnikowi intermodalnemu Bahmoperator
Kolejna wyprodukowana przez PESA lokomotywa Gama Marathon trafi do eksploatacji. Spółka RCP przekazała ją oficjalnie przewoźnikowi intermodalnemu Bahmoperator Fot. PESA
Rail Capital Partners przekazał kolejną lokomotywę PESA 111Ed Gama do Bahnoperator, który zajmuje się organizacją przewozów intermodalnych. To lokomotywa elektryczna z silnikiem dojazdowym.

Zobacz wideo: Tak wygląda nowy park iluminacji w bydgoskim Myślęcinku

- Lokomotywa jednosystemowa z modułem dojazdowym dedykowana jest do obsługi transportów na terenie RP. Jest to doskonała alternatywa dla krajowych przewozów. Zastosowanie odpowiedniego taboru na tym odcinku pozwala na znaczne ograniczenie kosztów i czasu przy dojazdach do terminali, co daje większe korzyści dla operatora, który może być bardziej atrakcyjny cenowo dla swoich finalnych klientów – podkreślił Marcel Stein, prezes zarządu TE Bahnoperator.

Duży potencjał Pesy

- Bahnoperator widzi duży potencjał w projektach, nad którymi pracuje PESA. Wykazuje także poważne zainteresowanie wykorzystania lokomotywy dwunapędowej do realizacji swoich przewozów - powiedziała Magdalena Stefaniuk, prezes zarządu Bahnoperator.

- Nasza spółka stale się rozwija, posiadamy łącznie 38 lokomotyw, w tym elektryczne, zarówno cztero - jak i sześcioosiowe, w tym z systemem dojazdowym oraz lokomotywy spalinowe. Bardzo się cieszymy że firma Bahnoperator dołączyła do grona naszych klientów, a jeszcze bardziej z tego, że nasza forma udostępniania lokomotyw spotkała się z dobrym odbiorem klienta, co zaowocowało przekazaniem kolejnego pojazdu. Staramy się zawsze dopasować do potrzeb klienta zarówno po stronie taborowej jak i wszystkich innych aspektów związanych z dzierżawą taboru- wskazał Ireneusz Kozłowski, prezes zarządu RCP.

To też może Cię zainteresować

- Wysoka niezawodność lokomotywy elektrycznej w połączeniu z modułem dojazdowym okazuje się wielkim atutem na dzisiejszym rynku przewozowym. Takie połączenie umożliwia realizację przewozów po wszystkich głównych szlakach, a także na bocznicach kolejowych i torach nie posiadających trakcji elektrycznej. To uniwersalne rozwiązanie pozwala znacząco skrócić czas transportu i właśnie ten element ma istotne znaczenie dla klientów RCP - dodał Roman Pluciński, członek zarządu RCP.

RCP będzie dalej rozwijał park taborowy, a zakupy kolejnych lokomotyw planowane są jeszcze w tym roku. Przewoźnicy będą mogli sukcesywnie wymieniać przestarzały, często ponad 40-letni tabor, który nie spełnia już oczekiwań rynku. Pojazdy nowej generacji zapewniają przede wszystkim bezpieczeństwo, komfort pracy dla maszynistów, ale także wysoki wskaźnik niezawodności.

Elektryczna z silnikiem dojazdowym

- Cieszymy się, że przewoźnicy intermodalni doceniają Gamę Marathon, czyli elektryczną lokomotywę z silnikiem dojazdowym. Pracujemy nad kolejnymi generacjami pojazdów, np. w tym miesiącu rozpoczną się jazdy testowe lokomotywy dwunapędowej. Chcemy, by nasze pojazdy były jeszcze bardziej przyjazne środowisku, nisko i zeroemisyjne. Stąd konsekwentny rozwój lokomotywy z paliwowymi ogniwami wodorowymi, która została bardzo dobrze przyjęta na TRAKO, co potwierdzają zapytania od kolejnych klientów z Europy zainteresowanych naszymi wodorowymi lokomotywami manewrowymi - powiedział Maciej Maciejewski, wiceprezes zarządu PESA Bydgoszcz.

To też może Cię zainteresować

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wideo
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska