- To już siódma edycja naszej konferencji. Dla nas to święto, największe wydarzenie w roku, organizowane przez nasz związek - powiedział otwierając Biznes Trendy Łukasz Gliński, prezes Pracodawców Pomorza i Kujaw. - Najważniejsi dziś są przedsiębiorcy. Przyjechali tutaj, bo szukają nowych kontaktów, budują nowe relacje, szukają realizacji do swoich celów biznesowych. Poruszamy różne tematy, aby każdy znalazł coś dla siebie.
Eksperci z górnej półki
- Na tej konferencji padają ważne słowa i one właśnie określają obecnie obowiązujące trendy w biznesie, wszak gospodarka jest najważniejsza - podkreślił Zbigniew Ostrowski, wicemarszałek naszego województwa.
Nie trzeba jechać do stolicy, aby posłuchać biznesowych ekspertów z górnej półki - oni 28 listopada przyjechali do Bydgoszczy, jak m.in. prof. Aleksandra Przegalińska. Opowiadała o sztucznej inteligencji, właśnie wydała książkę na ten temat - „Przenikanie umysłów”.
- Dziś coraz więcej osób dyskutuje o sztucznej inteligencji, a wśród nich są nawet politycy. Sytuacja w ostatnich latach zmieniła się i dziś sztuczna inteligencja wyskakuje nam z lodówki - wskazała prof. Przegalińska.
- Przełom to ostatnie dwa lata. Ona się, oczywiście, rozwijała, ale dziś mamy do czynienia z rewolucją i jest to rewolucja dostępności. Rozmawiamy dziś ze sztuczną inteligencją w różnych językach, zadajemy pytania, a ona od jakiś dwóch lat sprawnie na te pytania odpowiada. Boty już dziś umieją odpowiadać na nasze pytania, a jeszcze kilka lat temu, jak nas kierowano do botów było takie wrażenie, że ta rozmowa się nie powiedzie, a dziś? Boty nas rozumieją i odpowiadają na nasze pytania.
Z kolei Jakub Biel, bloger i twórca internetowy, który prowadzi firmę „Ambaje”, zajmujący się kreatywnym marketingiem, opowiadał w Bydgoszczy o skutecznych sposobach na kreatywny marketing.
Wojna Biedronki z Lidlem?
Podawał liczne przykłady, a jak podsumował marketingową „walkę” Biedronki i Lidla?
- - Niezależnie kto jest tańszy, jaki to ma wpływ na rynek?
- - Sukces, bo wynika z tego, jakby na rynku były tylko te dwa sklepy - komentował Jakub Biel.
Jacek Bartosiak (założyciel i właściciel Strategy&Future, autor bestsellerowych książek dotyczących zmian geopolitycznych we współczesnym świecie), proponował, jaka przyszłość czeka międzynarodową współpracę gospodarczą.
Kamil Sobolewski (główny ekonomista Pracodawców RP) zaprezentował różne strony inwestycji, w tym sposoby na zagospodarowanie naszych oszczędności.
Piotr Bucki dostarczył spojrzenia na zachowania konsumenta, w szczególności z punktu widzenia ekonomii behawioralnej.
Joanna Cieślak-Ospalska poinstruowała, jak budować markę osobistą lidera na LinkedIn.
Robert Korzeniowski: "Jak radzić sobie z presją otoczenia?"
Tomasz Chodór podzielił się praktykami biznesowymi w świecie BANI.
Znany olimpijczyk Robert Korzeniowski przekonał, że można świetnie radzić sobie z presją otoczenia, strachem przed porażką, rywalizacją i brakiem kolejnych celów.
Konferencję Biznes Trendy w Centrum Targowo-Wystawienniczym w Bydgoszczy poprowadziła znana dziennikarka Beata Tadla. Organizatorem byli Pracodawcy Pomorza i Kujaw, partnerem strategicznym Województwo Kujawsko-Pomorskie, a medialnym m.in. „Gazeta Pomorska”.
