https://pomorska.pl
reklama

Ks. Lemański zapowiada odwołanie od suspensy. Rzecznik: Używa procedur niezgodnie z duchem prawa kościelnego

TVN24/x-news
Ks. Lemański zamierza się odwołać od suspensy nałożonej przez kurię warszawsko-praską
Ks. Lemański zamierza się odwołać od suspensy nałożonej przez kurię warszawsko-praską TVN24/x-news
Warszawa. Ksiądz Wojciech Lemański nie zgadza się z decyzją arcybiskupa Henryka Hosera, który zawiesił go w prawach kapłana, i zapowiedział odwołanie. - Mam nadzieję, że arcybiskup tę decyzję odwoła. Jeśli tego nie zrobi, odwołam się do trybunału w Stolicy Apostolskiej - mówi ks. W. Lemański. Zdaniem byłego proboszcza z Jasienicy, do czasu rozpatrzenia odwołania dekret abp. Hosera, który zabrania mu odprawiania mszy i noszenia sutanny, nie obowiązuje. - Od decyzji przełożonych przysługuje odwołanie, ale ks. Lemański używa procedur niezgodnie z duchem prawa kościelnego - komentuje słowa ks. Lemańskiego rzecznik kurii warszawsko-praskiej.

Komentarze 14

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

R
Ringo

w pierwszym twoim poście odwołujesz się do demokracji w kontekście funkcjonowania instytucji kościelnej, a kościół nie jest z natury rzeczy instytucją demokratyczną.

 

Właśnie to potwierdziłem w cyt. poście, że ks. Lemański zapomniał w jakiej instytucji funkcjonuje.

Stwierdzenie że dyktat "dominuje nad demokracją" odzwierciedla stan faktyczny jaki przyświeca stosunkom międzyludzkim w tej instytucji która z demokracją nie ma nic wspólnego a  bardziej  raczej ze stosunkami feudalnymi.

Co do ostatniego twego zarzutu to stwierdzam jedynie stan faktyczny nie wnikając w jego źródła.

l
lew
W dniu 24.08.2014 o 12:20, Ringo napisał:

Wskaż w którym poście #1;#4;#7;#10 wypowiadam się n/t "prawa kanonicznego"? W poście #1 oceniłem sytuację ks. Lemańskiego w strukturach Kościoła nie wnikając w wewnętrzne rozwiązania prawne kształtujące stosunki międzyludzkie w instytucjonalnym Kościele które są rodem z innych epok nie przystających do współczesności.Imputowanie mi ocenę w aspektach "prawa cywilnego" przedtem wskazałeś "prawa administracyjnego"  (zatem zdecyduj się o co ci biega, bo te dwie dziedziny prawa regulują całkiem różne sfery życia  i nie mają nic wspólnego z wewnętrznym prawem kanonicznym które odnosi się do Kościoła jako instytucji i jego wiernych) jest zwykłą nadinterpretacją. 

w pierwszym twoim poście odwołujesz się do demokracji w kontekście funkcjonowania instytucji kościelnej, a kościół nie jest z natury rzeczy instytucją demokratyczną.
 
określenie "prawo cywilne" zostało użyte niefortunnie, powinno być prawo świeckie.
 
na temat prawa kanonicznego nie wypowiadasz się bezpośrednio, a poddając instytucję kościelną krytyce - "W poście #1 oceniłem sytuację ks. Lemańskiego w strukturach Kościoła nie wnikając w wewnętrzne rozwiązania prawne kształtujące stosunki międzyludzkie w instytucjonalnym Kościele które są rodem z innych epok nie przystających do współczesności" - wypowiadasz się pośrednio. 
R
Ringo
W dniu 24.08.2014 o 12:00, lew napisał:

 problem tkwi w tym, że prawem cywilnym traktujesz instytucję kościelną. kościół nie jest z założenia instytucją demokratyczną, obowiązuje w nim prawo kanoniczne. błędnie zinterpretowałeś sens skopiowanego cytatu: "I poznacie prawdę, a prawda was wyzwoli" - został umieszczony w kontekście twojego postu.  

Wskaż w którym poście #1;#4;#7;#10 wypowiadam się n/t "prawa kanonicznego"?

 

W poście #1 oceniłem sytuację ks. Lemańskiego w strukturach Kościoła nie wnikając w wewnętrzne rozwiązania prawne kształtujące stosunki międzyludzkie w instytucjonalnym Kościele które są rodem z innych epok nie przystających do współczesności.

Imputowanie mi ocenę w aspektach "prawa cywilnego" przedtem wskazałeś "prawa administracyjnego"  (zatem zdecyduj się o co ci biega, bo te dwie dziedziny prawa regulują całkiem różne sfery życia  i nie mają nic wspólnego z wewnętrznym prawem kanonicznym które odnosi się do Kościoła jako instytucji i jego wiernych) jest zwykłą nadinterpretacją. 

l
lew
W dniu 24.08.2014 o 10:48, Ringo napisał:

Strzelasz ze ślepaka, wskaż w którym miejscu powołuję się na "prawo administracyjne" czy też "prawo kanoniczne".Co do cytatów do bądź oryginalny i wymyśl coś nowego bo wklejenie z mojego awatara nijak się ma do treści twego postu. Jeśli chcesz oszukać świat, powiedz prawdę.-Otto von Bismarck

problem tkwi w tym, że prawem cywilnym traktujesz instytucję kościelną. kościół nie jest z założenia instytucją demokratyczną, obowiązuje w nim prawo kanoniczne.
 
błędnie zinterpretowałeś sens skopiowanego cytatu: "I poznacie prawdę, a prawda was wyzwoli" - został umieszczony w kontekście twojego postu. 
R
Ringo
W dniu 24.08.2014 o 10:15, lew napisał:

 tobie, jak i księdzu(?) lemańskiemu pomyliły się procedury znane z świeckiego prawa administracyjnego z procedurami obowiązującymi w prawie kanonicznym. ...i poznacie prawdę, a prawda was wyzwoli - weź to do siebie. 

Strzelasz ze ślepaka, wskaż w którym miejscu powołuję się na "prawo administracyjne" czy też "prawo kanoniczne".

Co do cytatów do bądź oryginalny i wymyśl coś nowego bo wklejenie z mojego awatara nijak się ma do treści twego postu.

 

Jeśli chcesz oszukać świat, powiedz prawdę.-Otto von Bismarck

l
lew
W dniu 23.08.2014 o 08:00, Ringo napisał:

Sorry, ale przed Lemańskim byli inni którym 'zamknięto usta" / min: ks.Boniecki/

tobie, jak i księdzu(?) lemańskiemu pomyliły się procedury znane z świeckiego prawa administracyjnego z procedurami obowiązującymi w prawie kanonicznym.
 
...i poznacie prawdę, a prawda was wyzwoli - weź to do siebie.
P
Piątek
W dniu 23.08.2014 o 08:00, Ringo napisał:

Sorry, ale przed Lemańskim byli inni którym 'zamknięto usta" / min: ks.Boniecki/ Zbyt łatwo określone środowiska "szufladkują" osoby "niepokorne" do grona "semitów" mimo, że nie ma do tego żadnych podstaw. Europejska historia doświadczyła już tego typu zachowań które skończyły się Holocaustem. 

 
     A ja nie o Semitach i holokauście tylko o rabinach i księżach, którzy dosyć już tu tego dobra inaczej uczynili.
R
Ringo
W dniu 22.08.2014 o 21:35, lew napisał:

 demokracja powiadasz. lemański to tylko jeden głos tej demokracji. niewiele jak na jego ambicje. prawda.ale, czy lemański to ksiądz, a może raczej rabin? jego zachowanie i poddanie się wiadomemu rytualnemu zabiegowi, wskazywałoby raczej na to drugie. 

 

 

     To rabin założył sutannę i na mszę dzwoni, a z ambony herezję głosi. Parafianie to kupują, bo rozeznania rzeczy nie posiadają. Czego te żydy się dopuszczają. Ludzie, przekształcenie kościoła w synagogę do niczego dobrego nie doprowadzi, odprawcie księży i rabinów też.

Sorry, ale przed Lemańskim byli inni którym 'zamknięto usta" / min: ks.Boniecki/

 

Zbyt łatwo określone środowiska "szufladkują" osoby "niepokorne" do grona "semitów" mimo, że nie ma do tego żadnych podstaw. Europejska historia doświadczyła już tego typu zachowań które skończyły się Holocaustem. 

P
Piątek

     To rabin założył sutannę i na mszę dzwoni, a z ambony herezję głosi. Parafianie to kupują, bo rozeznania rzeczy nie posiadają. Czego te żydy się dopuszczają. Ludzie, przekształcenie kościoła w synagogę do niczego dobrego nie doprowadzi, odprawcie księży i rabinów też.

 

l
lew
W dniu 22.08.2014 o 18:48, Ringo napisał:

ks.Lemański zapomniał, że funkcjonuje w strukturach hierarchicznych i skostniałych w których to jakakolwiek własna wypowiedź podyktowana głosem sumienia a nie skonsultowana z przełożonym wywołuje retorsję wobec niepokornego i bezwolnego księdza. Nie pierwszy i nie ostatni to przypadek w historii kościoła kiedy to dyktat dominuje nad demokracją.

demokracja powiadasz. lemański to tylko jeden głos tej demokracji. niewiele jak na jego ambicje. prawda.
ale, czy lemański to ksiądz, a może raczej rabin? 
jego zachowanie i poddanie się wiadomemu rytualnemu zabiegowi, wskazywałoby raczej na to drugie.
R
Ringo
W dniu 22.08.2014 o 18:53, Gość napisał:

Wypisujesz bzdury. Krzywoprzysiężcy powinni być ekskomunikowani.

Oceniam stan faktyczny a ty rozszerzasz o własne chciejstwo.

 

Zgadzam się z tobą, ale zawsze najwięcej do powiedzenia mają ci, którzy nie wierzą w Boga.

Z perspektywy łatwiej dostrzec nieprawości i odstępstwa od źródła.

c
cosia
W dniu 22.08.2014 o 18:53, Gość napisał:

Wypisujesz bzdury. Krzywoprzysiężcy powinni być ekskomunikowani.

Zgadzam się z tobą, ale zawsze najwięcej do powiedzenia mają ci, którzy nie wierzą w Boga.

G
Gość

Wypisujesz bzdury. Krzywoprzysiężcy powinni być ekskomunikowani.

R
Ringo

ks.Lemański zapomniał, że funkcjonuje w strukturach hierarchicznych i skostniałych w których to jakakolwiek własna wypowiedź podyktowana głosem sumienia a nie skonsultowana z przełożonym wywołuje retorsję wobec niepokornego i bezwolnego księdza. Nie pierwszy i nie ostatni to przypadek w historii kościoła kiedy to dyktat dominuje nad demokracją.

Wybrane dla Ciebie

Raz w miesiącu podsypuję tym zamiolkukasa. W mig wypuszcza nowe liście

Raz w miesiącu podsypuję tym zamiolkukasa. W mig wypuszcza nowe liście

Dodatkowe 2150 złotych dla osób powyżej 75. roku życia. Jak dostać bon senioralny?

Dodatkowe 2150 złotych dla osób powyżej 75. roku życia. Jak dostać bon senioralny?

Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska