https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kto będzie sprzątał ulice Grudziądza? Radni odsunęli podjęcie decyzji [więcej]

Nemo
Nemo
Radni w Grudziądzu odsunęli w czasie decyzję o powierzeniu sprzątania ulic miasta Miejskiemu Zakładowi Komunikacji.

Grudziądzcy radni nie zajęli się dziś uchwałą powierzającą sprzątanie ulic miejskiej spółce MZK. Punkt został zdjęty z obrad.

Zaraz na początku obrad wnioskował o to klub radnych PiS. Podobny wniosek złożył również prezydent Robert Malinowski.

Sesję Rady Miejskiej zdominowała m. in. uchwała wprowadzająca opłaty za zatrzymywanie się autobusów i busów na przystankach komunikacji miejskiej.

Radni podjęli decyzję, że przewoźnicy za każde zatrzymanie pojazdu na przystanku miejskim w Grudziądzu będą uiszczać opłatę w wysokości 5 groszy. Pieniądze mają zostać przeznaczone na remonty i utrzymanie przystanków autobusowych.

- Nie narzucajmy od razu najwyższej stawki przewidzianej przez ustawę. Wyremontujmy najpierw wiaty, a potem pobierajmy maksymalne stawki na ich utrzymanie - oponował przed podjęciem uchwały Łukasz Mizera, radny SLD.

- Wyliczyłem, że wpływy z opłat pozwolą w ciągu dwóch lat odnowić wszystkie wiaty w mieście - popierał projekt Michał Czepek z klubu PO.

Uchwała może mocno uderzyć w finanse prywatnych firm komunikacyjnych.

- Najmniejsi na rynku przewoźnicy mogą tego nie wytrzymać - wstawił się za przedsiębiorcami rajca Grzegorz Miedzianowski (Wspólny Grudziądz).

Z kolei radny Maciej Glamowski zauważył, że remonty wiat można finansować także z innych źródeł. - Można zamieszczać na nich reklamy. Poprawiłoby to ich estetykę - mówił rajca z klubu PO.

- Grudziądz nie jest miastem, którym byliby zainteresowani właściciele nośników reklam umieszczanych na przystankach - odparł wiceprezydent Marek Sikora.

Ostatecznie uchwała została przegłosowana większością głosów radnych PO i Wspólnego Grudziądza.

- Nie wiedziałem o takim pomyśle radnych - mówi zaskoczony Tomasz Jaroński, właściciel firmy Sprint Bus. - To chore. Nakłada się na nas coraz więcej podatków od samochodów, paliwa, a teraz jeszcze od zatrzymania się na przystanku. W takiej sytuacji zastanowię się czy nie zamknąć interesu.

Komentarze 3

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
Jakby zrobili uczciwy przetarg, to mogłoby się skończyć jak z mpgn wszystkie 3 przegrane przez Wodociągi

I jak myślisz, czy PUM jest z tego zadowolony ? zadowoleni to mogą byc mieszkańcy, bo dzięki temu, że wodociągi wystartowały w przetargu PUM musiał zejść z ceny. I to sporo. Jakie ceny stosował PUM wcześniej, gdy nie miał konkurencji ? Sam odpowiedz sobie na to pytanie.
G
Gość
No i dobrze ze odlożyli i oby na zawsze!!! Jako mieszkaniec apeluję o zgodny z prawem wybór tej usługi czyli poprzez przetarg. Dlaczego władza boi sie wystawić swoją spółkę do przetargu. Przegrają? Beda drożsi? Spółki stają do przetargu i koniec. O co chodzi z tym zakladem komunikacji? Skoro tak dobrze są przygotowani i tacy tani to niech się zmierzą z pumem. A jak miasto zrobi przetarg na kilkanaście lat to może i jeszcze inna konkurencja się pojawi. Powodzenia radni! Nie dajcie się!

Jakby zrobili uczciwy przetarg, to mogłoby się skończyć jak z mpgn wszystkie 3 przegrane przez Wodociągi
u
ulaa
No i dobrze ze odlożyli i oby na zawsze!!! Jako mieszkaniec apeluję o zgodny z prawem wybór tej usługi czyli poprzez przetarg. Dlaczego władza boi sie wystawić swoją spółkę do przetargu. Przegrają? Beda drożsi? Spółki stają do przetargu i koniec. O co chodzi z tym zakladem komunikacji? Skoro tak dobrze są przygotowani i tacy tani to niech się zmierzą z pumem. A jak miasto zrobi przetarg na kilkanaście lat to może i jeszcze inna konkurencja się pojawi. Powodzenia radni! Nie dajcie się!
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska