Przed ostatnimi wyborami parlamentarnymi (2007 r.) w polskich mediach królowała kampania "Zmień kraj. Idź na wybory". Miała ona zachęcić biernych w korzystaniu z demokracji obywatelskiej Polaków do głosowania. Na bazie tamtej inicjatywy powstała "Koalicja 7 czerwca", która tym razem zamierza zachęcać rodaków do udziału w wyborach do Parlamentu Europejskiego.
Obecnej kampanii profrekwencyjnej przyświeca hasło zostania "Pępkiem Europy". Na to miano zasłuży miasto lub gmina, gdzie najwięcej - proporcjonalnie do liczby mieszkańców - osób zagłosuje w wyborach europejskich.
Organizatorzy kampanii radzą, aby zwrócić uwagę na problemy niepełnosprawnych. Zamierzają apelować do samorządów, aby lokale wyborcze umiejscawiane były w budynkach pozbawionych barier architektonicznych oraz by gminy zapewniły niepełnosprawnym ruchowo transport na głosowanie.
Projekt ma jednak przede wszystkim rozbudzić oddolne inicjatywy. Do pomocy w zaktywizowaniu lokalnych społeczności organizatorzy oferują materiały promocyjne, a dodatkowo na swojej stronie internetowej podają propozycje działań profrekwencyjnych.
Można np. budzić świadomość wyorczą, przez spotkanie się w centrum miasta z budzikami i włączenie ich o określonej porze. Inną propozycją jest zbiorowe granie na grzebieniach hymnu Unii Europejskiej, zbiorowe zdjęcie czy sadzenie w centrum miasta tulipanów w unijnych kolorach.
Liczą się inicjatywy własne - spontaniczne, wesołe i przede wszystkim skuteczne. Można je zgłaszać na stronie www.7czerwca.org.pl. Można się na niej również zarejestrować oraz śledzić przesuwanie się Pępka Europy - będzie się ono dokonywało na podstawie deklaracji głosowania składanych przez internautów.