Lato w pracy. Jak je przetrwać i nie zwariować? [poradnik]

Informacja prasowa: Ad Direct, fOT. SXC.huZaktualizowano 
Lato w pracy nie musi być makabryczne
Lato w pracy nie musi być makabryczne
Jak nie zwariować latem w pracy? Przede wszystkim trzeba zacząć dzień z pozytywną myślą. Co jeszcze?

Żeby przetrwać lato w pracy, musimy o siebie zadbać. I nie chodzi o drogie wypady do SPA. Wystarczy zmienić codzienne przyzwyczajenia na „wakacyjne”: – Możemy nie zdawać sobie z tego sprawy, ale to jak spędzamy pierwsze chwile po przebudzeniu, ma ogromny wpływ na nasze samopoczucie i efektywność w ciągu całego dnia pracy. Rozpieszczajmy się więc o poranku. Warto wstać kwadrans wcześniej, poćwiczyć przy otwartym oknie, posłuchać pobudzającej muzyki. Potem możemy zjeść śniadanie na balkonie. Taki poranek sprawi, że wejdziemy w dzień odprężeni, ze spokojem wewnętrznym i entuzjazmem – radzi Izabela Kielczyk, psycholog biznesu, coach.

Czytaj też: Lato. Żar leje się z nieba, a pracować trzeba. Radzimy, jak przetrwać

Po**radnik: Jak przetrwać w pracy? **

1. Zaczynaj dzień z pozytywną myślą

Staraj się myśleć pozytywnie od rana. Skupiaj swoją uwagę na tym, co dobrego spotka Cię dzisiaj. To bardzo ważne, aby pozytywnie rozpocząć dzień, gdyż to wpływa na sposób, w jaki przeżyjesz dzień. Postaraj się, aby Twoje myśli łączyły się z czymś przyjemnym. Usiądź rankiem na łóżku i wyobraź sobie, że jesteś pełen zapału, radości i z ochotą chcesz poznać czekający Cię dzień.

Czytaj też: Zimą szukamy pracy na lato

2. Radosny poranek

Może nie zdajesz sobie z tego sprawy, ale to jak spędzisz pierwsze chwile po przebudzeniu, ma ogromny wpływ na Twoje samopoczucie i Twoją efektywność w ciągu całego dnia pracy. Warto więc wstać kwadrans wcześniej, poćwiczyć przy otwartym oknie i posłuchać pobudzającej muzyki. Następnie zjedz spokojnie śniadanie, na przykład na balkonie pośród kwiatów i delektuj porannym posiłkiem.

3. Pojedz do pracy inaczej niż dotychczas

Pojedz do pracy inną trasą niż do tej pory. Jeśli masz blisko do biura, to idź piechotą lub pojedź rowerem. Raz na jakiś czas, zamiast samochodem, podjedź do biura metrem lub autobusem. Chodzi o to żebyś zrobił, coś inaczej niż zwykle w ciągu roku. I tak np. po pracy, zamiast pędzić od razu do domu, wybierz się na spacer lub na kawę w parku.

4. Lunch w parku

Jeśli możesz to wybierz się czasami na lunch do pobliskiego parku lub restauracji z ogródkiem. Ciesz się widokiem letniej przyrody, nie zabieraj ze sobą laptopa, nie myśl o pracy i zjedz coś innego niż dotychczas. Zamiast pizzy, zjedz egzotyczną sałatkę a zamiast kolejnej kawy, wypij koktajl owocowy.

5. Pracuj w myśl zasady „jestem tu i teraz"

Nie zazdrość kolegom i koleżankom, którzy są na urlopie. Nie podsycaj w sobie niechęci do tego, że musisz pracować a oni odpoczywają. Pomyśl, że dzięki pracy możesz spełnić swoje marzenie i zapisać się od września na studia o których marzyłeś lub możesz uczęszczać na kurs hiszpańskiego po promocyjnych letnich cenach. Nie myśl o tym co mogło by być, ale znajdź coś co będzie dodawało Ci otuchy na „tu i teraz”.

6. Nie bierz na siebie obowiązków nieobecnych kolegów

Owszem możesz pomóc, ale nie musisz brać na siebie dodatkowych zadań i zleceń. Jeśli raz się zgodzisz, to kolejna osoba wyjeżdżająca na wakacje przydzieli Ci swoje „pilne” sprawy. Powiedz jasno, że masz wystarczająco dużo swojej pracy. Nie daj się wciągnąć w grę pt. „Zostajesz, więc możesz pracować za dwóch”.

7. Zadbaj o elastyczne godziny pracy

Zastanów się, czy możesz zrobić coś, by zyskać więcej wolnego czasu. Pomyśl, które z twoich obowiązków można tak ustawić czasowo, by mieć wolne popołudnie lub raz na tydzień wyjść wcześniej z pracy. Spróbuj uzgodnić to z szefem. Możesz zaproponować np. że będziesz przychodził wcześniej do pracy i wcześniej z niej wychodził. Poproś raz na jakiś czas o wolny piątek i wyjedź na weekend. 

8. Po pracy wypoczywaj aktywnie

Wychodząc z biura, oderwij swój umysł od pracy i zadbaj o swoje ciało. A więc przede wszystkim wyłącz telewizor i zrezygnuj z maratonów po galeriach handlowych. Doceń ruch na świeżym powietrzu. Wskocz na rower, załóż rolki, idź na spacer, pograj w tenisa. Pamiętaj, że każda forma aktywności fizycznej wytwarza w Twoim organizmie hormony szczęścia tzw. endorfiny i zmniejsza poziom hormonu stresu!

9. Do poduszki przytul pozytywne myśli

Nie kładź się do łóżka rozmyślając, co nieprzyjemnego spotkało Cię dzisiaj, jak jest Ci ciężko, że musisz pracować, podczas gdy Twoi koledzy wypoczywają na urlopie. Zanim zaśniesz, staraj się skupić na pozytywnych aspektach minionego dnia. I tak przypomnij sobie jakiś miły moment z kończącego się właśnie dnia np. miły telefon od klienta lub ciepłe słowo od bliskiej osoby. Zobaczysz, że rano wstaniesz z lepszym nastawieniem do życia i radosnym.

polecane: 60 Sekund biznesu: Ekonomia współdzielenia coraz popularniejsza.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3