- Jest przyjęty państwowy program. Chcemy powalczyć o tę linie kolejową, tym bardziej, że zwrócili się do mnie w tej sprawie mieszkańcy Inowrocławia i Żnina - podkreślili gospodarze konferencji.
Podczas konferencji przypomniał on, że dla zamieszkujących miejscowości leżące na wspomnianej trasie Inowrocław jest miastem, gdzie przyjeżdża się do szkół, do pracy czy do sklepów. Jest to także miasto, gdzie pasażerowie przesiadają się do pociągów i innych środków komunikacji masowej, jadących do Bydgoszczy i Torunia, a także innych dużych miejscowości w Polsce.
- Przecież nie każdy mieszkaniec Barcina czy Pakości ma swój samochód. W programie wyborczym mamy zapis o tym, że będziemy walczyć z wykluczeniem transportowym - zauważył Michał Wysocki z Lewicy Bydgoszcz.
W trakcie spotkania z dziennikarzami na inowrocławskim Rynku zwracano uwagę, że program Kolej Plus ma doprowadzić do połączenia miejscowości liczących powyżej 10 tys. mieszkańców z miastami wojewódzkimi lub takimi, które posiadają dostęp do kolei. Jednak kryteria oceny, na jakich opiera się wspomniany program skonstruowano tak, że preferuje miejscowości większe pod względem liczby mieszkańców. Zauważono też, że problemem może okazać się 15 procentowy udział samorządów lokalnych w tych inwestycjach.
Pobierz bezpłatną aplikację Nasze Miasto i bądź na bieżąco!
Jak korzystać z aplikacji, by otrzymywać informacje z miasta i powiatu? To proste!
Po wejściu w aplikację w prawym górnym rogu w menu wybierz swoje miasto.
Aplikacja jest bezpłatna i nie wymaga logowania. Oprócz standardowych kategorii, z powodu panującej epidemii, wprowadziliśmy zakładkę "koronawirus", w której znajdziesz wszystkie aktualne informacje związane z epidemią.
