Pokażmy Polakom, czym możemy się chwalić i co powstaje w naszym kraju" - pisze na swoim facebookowym profil Grzegorz Kiszluk,autor koncepcji Mapy Polskich Marek, które są prezentowane w magazynie "Brief". "Marki to najlepsza wizytówka, to one pozycjonują kraj w mózgach turystów i inwestorów, dużo lepiej niż logo państwa".
Szkoda, że tylko trzy, ale wkrótce pokażą inne
"To co widać na mapie to wybór urzędów marszałkowskich. Każdy z nich miał wskazać trzy marki, które są wizytówkami jego regionu" - dodaje Grzegorz Kiszluk.
- Szkoda, że nasz wybór ograniczono tylko do trzech wizytówek, bo mamy więcej firm, którymi możemy się pochwalić - komentuje Beata Krzemińska,rzeczniczka marszałka województwa kujawsko-pomorskiego. - Jednak od razu wskazaliśmy bellę, Pesę i Olej Kujawski. Mapa ma rozrastać się, więc będzie jeszcze okazja pokazać inne marki, z których jesteśmy dumni.
Bella - pod tym logo znane są wyroby Toruńskich Zakładów Materiałów Opatrunkowych, czyli m.in. podpaski, wkładki higieniczne, tampony czy kosmetyki do higieny intymnej. Produkty TZMO trafiają do jednej trzeciej ludności świata. Toruńskie zakłady są właścicielem 54 firm w 17 krajach.
Nasi we Włoszech, Niemczech czy Rosji
Pesa, czyli nasza fabryka pojazdów szynowych, przez dekadę stała się rozpoznawalną polską marką za granicą. Pociągi i tramwaje z Bydgoszczy jeżdżą nie tylko w kraju, ale jeszcze np. we Włoszech, Niemczech, Rosji czy na Węgrzech i Ukrainie. Niedługo na tory, w barwach PKP Intercity, wyjedzie najmłodsze dziecko bydgoskiej spółki - nowoczesny pociąg Dart nazywany "polskim pendolino". Dart podczas testów osiągnął prędkość 200 kilometrów na godzinę. To ma być początek nowej jakości na polskich torach. Pociągi mają obsługiwać trasy dalekobieżne.
Olej Kujawski to zaś flagowy produkt Zakładów Tłuszczowych w Kruszwicy. Jednak są one również właścicielem tak znanych marek, jak np. Manuel, Masmix, Benevil, Smakowita, Mleczna z Kruszwicy, Zwykła z Kruszwicy czy Masło Roślinne.
Na Mapie Polskich Marek znalazły się jeszcze m.in.: Amica, Mlekovita, KGHM, Barlinek, Drutex, Lubella, Solaris, Tołpa, Łaciate, GrupaPuławy, VOX, Inglot, Fakro, Eva Minge, Kler, Polpharma czy Tauron.
JAK PAŃSTWO MYŚLĄ, JAKIE JESZCZE KUJAWSKO-POMORSKIE MARKI POWINNY TRAFIĆ NA MAPĘ POLSKICH MAREK?
