https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Miejski Zakład Komunikacji w Grudziądzu przejmie linie Arrivy? Jest cień szansy

(PA)
Być może kilka linii dotąd obsługiwanych przez Arrive w Grudziądzu, przejmie Miejski Zakład Komunikacji w Grudziądzu. Trwają analizy odnośnie aneksu podpisane przez poprzednie władze miasta z zewnętrznym przewoźnikiem.
Być może kilka linii dotąd obsługiwanych przez Arrive w Grudziądzu, przejmie Miejski Zakład Komunikacji w Grudziądzu. Trwają analizy odnośnie aneksu podpisane przez poprzednie władze miasta z zewnętrznym przewoźnikiem. archiwum GP
- Umowa zawarta z zewnętrznym przewoźnikiem na obsługę kilku linii autobusowych nie jest zgodna z prawem - mówi Maciej Glamowski, prezydent. Dokument ma obowiązywać do końca 2020 r. Podpisał ją poprzedni włodarz.

Jeśli umowa, a dokładniej aneks do dotychczasowego dokumentu, zostanie unieważniona, o przejęcie kursów Arrivy będzie mógł ubiegać się miejski przewoźnik. Gotowość podjęcia się tego zadania zadeklarował Paweł Maniszewski, prezes Miejskiego Zakładu Komunikacji. O tym w „Pomorskiej” informowaliśmy już w styczniu, gdy jako pierwsi pisaliśmy o kontrowersyjnym aneksie do umowy miasta z Arrivą.

WIĘCEJ O SPRAWIE: Miejski Zakład Komunikacji w Grudziądzu liczył na dodatkowe kursy... ale odjechały

- Czasu jest niewiele, ale pracujemy nad tym. Problemy są dwa: tabor i ludzie do pracy - mówi Paweł Maniszewski, prezes MZK. - Sądzę, że jest możliwość byśmy sobie z tym poradzili. Wszystko zależy od tego, czy aneks z Arrivą zostanie unieważniony. To już decyzja prawników ratusza.

Aneks jesienią ub. roku podpisał ówczesny prezydent Robert Malinowski. Jak twierdzi szef MZK nikt nie rozmawiał z nim o możliwościach spółki dotyczących ewentualnego powierzenia linii obsługiwanych przez Arrivę, gdy wygaśnie umowa (lipiec 2019 r.) O przedłużeniu umowy Arrivie do grudnia 2020 roku, MZK dowiedziało się niedawno i przez przypadek.

ZOBACZ TEŻ: Hybrydowe autobusy będą jeździły w Grudziądzu. Podpisano umowę

Paweł Maniszewski bazując na wyliczeniach spółki, twierdzi że powierzenie MZK linii obsługiwanych przez Arrivę na okres nowego kontraktu byłoby tańsze o ok. 1 mln zł.
Prezydent Glamowski zapowiedział, że służby prawne będą nadal analizowały aneks. Planowane jest też spotkanie z przedstawicielami Arrivy. O konkretnych działaniach w tej sprawie włodarz jednak nie chciał mówić.

Komentarze 13

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
W dniu 23.03.2019 o 18:43, Gość napisał:

Coś w tym jest. Kiedyś jadąc do Rogóźna wsi wsiadałam do 7mki na Placu Stycznia, obecnie trzeba dojechać autobusem do Tarpna przez to więcej się płaci.

Myślenie ponoć nie boli. Kupujesz bilet 24 godz, ulgowy poza strefę miejską jest tani jak barszcz, kosztuje 4,50 zł. Wtedy nawet 10 przesiadek nie ma żadnej roli.

G
Gość

Urzad miejski układa rozkłady i specjalnie nabijał kilometry dla arrivy ale to chyba dobrze dla pasażerów , jak przejnmnie to MZK to prezydent nie da tyle kasy a prezes zacznie wszystko obcinać to chyba jest logiczne ,,co?  jeszcze nie rozumiecie jaka jest różnica miedzy MZK a Arrivą 

G
Gość
W dniu 23.03.2019 o 17:15, PP napisał:

Rozkładami zarządza urząd miejski a nie MZK i to urząd miejski uwalił dla was 3, 12 i 18 z taktu co 15 minut przez cały dzień ograniczając częste kursy do godzin szczytu. A ariva nie oszczędza? Zobacz jak rozpadają sie ich autobusy, przejeżdzający solaris z ariwy tłucze sie tak mocno, że słychać go ulice dalej. Czytając stare artykuły wychodzi na to że Ariva wygrała 10 leat temu przetarg jedynie o 3 grosze na kilometrze więc wspaniała oszczędność. Poczytaj sobie jak arrivwa wydymała kilkadziesiąt tysięcy ludzi w powiatach na południu - w bieszczadach i na całym podkarpaciu ucikając jak szczur i likwidując pksy., Jak mają być takim niepewnym przewoźnikiem który w kazdej chwili sobie ucieknie to niech idą won

Coś w tym jest. Kiedyś jadąc do Rogóźna wsi wsiadałam do 7mki na Placu Stycznia, obecnie trzeba dojechać autobusem do Tarpna przez to więcej się płaci.

P
PP

Rozkładami zarządza urząd miejski a nie MZK i to urząd miejski uwalił dla was 3, 12 i 18 z taktu co 15 minut przez cały dzień ograniczając częste kursy do godzin szczytu. A ariva nie oszczędza? Zobacz jak rozpadają sie ich autobusy, przejeżdzający solaris z ariwy tłucze sie tak mocno, że słychać go ulice dalej. Czytając stare artykuły wychodzi na to że Ariva wygrała 10 leat temu przetarg jedynie o 3 grosze na kilometrze więc wspaniała oszczędność. Poczytaj sobie jak arrivwa wydymała kilkadziesiąt tysięcy ludzi w powiatach na południu - w bieszczadach i na całym podkarpaciu ucikając jak szczur i likwidując pksy., Jak mają być takim niepewnym przewoźnikiem który w kazdej chwili sobie ucieknie to niech idą won

G
Gość

Te ....majster . Powiedz mi jak to się ma do kosztów , jeżeli MZK utrzymuje całą administracje koło setki ludzi , a Arriva to jeden kierownik i dyspozytorzy . Powiedz jak w taki sposób ma być tańsza wozokilometrówka bo ja tego nie ogarniam . Po drugie Ariva idzie na zysk co przekłada się na dobro mieszkańców , ponieważ pajacu masz czym dojechać do pracy i z powrotem , a to możesz sobie sprawdzić na smartfonie lub na typowym rozkładzie na przystanku ,,, zobacz ile masz połączeń i ilości kursów lini nr 3 ,12 18 , masz autobus co 15 minut , zobacz jak jeżdzą autobusy z MZK jest ich o połowe mniej  . Przez 10lat Ariva przyniosła  cztery i pół miliona zysku dla miasta bo wygrała przetarg , była po prostu tańsza niż MZK plus nowe solarisy Jak prezydencik z tą całą switą wywalą arivę w lipcu to tylko po to żeby zaoszczędzić kasy której nie ma a Arivie trzeba płacić bo jeżdzą  , jak wszystko wróci do MZK to pierwsze co zrobi prezesik to zrobi napełnianie w autobusach i policzy ile pasażerów jeżdzi tymi liniami , i może obudzisz się 21 lipca tego roku i nie będzie twojego autobusu na rozkładzie  bo zaczną oszczędzać Arrivie nie zalerzy by autobus woził ludzi tylko żeby ten autobus jechał i nabijał kilometry co przekłada się na częstotliwość kursów i na zadowolenie pasażerów , MZK jest nastawiona na oszczędność co nigdy nie będzie się przekładało na zadowolenie klijętów  A przykład będziesz miał już nie długo jak zamienione zostaną linie nr 18 z 4 gdzie 18 będzie linią MZK . Pierwszą zmianą będzie wydanie kasy na planistę rozkładu jazdy bo on musi być zmieniony ponieważ w Arivie 18tka jest przeplatana z linią 12 i a tu jeden kierowca nie będzie mógł wykonać na przemian kursu 12 i 4 bo to nie logiczne , więc tu już będziecie widzieli jak pięknie wam upier***ą częstotliwość kursowania autobusów ...Więc co dalej chcesz żeby MZK wzieło wszystko do siebie ??

G
Gość

MZK przejmuj te linie i koniec, 

G
Gość
Mzk ma to robić koniec i kropka nie trzeba się zastanawiać nad tym to oczywiste
G
Gość

Największym Problemem jest główny kłamczuch i plotkarz nad plotkarze 

G
Gość

Kolego aneks to też forma umowy i ma skutki prawne .. Powiedz mi jaki ma sens zyskać milion złotych a wydać 10 miliomnów .. MZK straci ok miliona przez to że Ariva jeszcze będzie rok jeżdziła ,, A czym MZK ma zamiar obsłużyć te linie . przecież trzeba kupić autobusy..Panie mądraliński skalkuluj to na twój  móżdzek

P
ParaliżPawelznanyPlotkarz
W dniu 18.03.2019 o 10:08, Szamot napisał:

Kiedy w końcu Malinowski i Sikora odpowiedzą za to co zrobili "rządząc". A Ci co głosowali na Malinowskiego żeby mógł uciec do Sejmiku powinni mieć teraz moralnego kaca.


Ty psia jucho, masz kontynuację dalszych działań przez obecnego LIZUSA
Czekam kiedy obudzą się radni- bezradni.
B
B
Dobre MZK mówi że obsluga tych lini byłaby tansza o milion zł a jednocześnie twierdzi ze jest problem: z taborem i kierowcami. O kierowców można sie nie martwić bo ci z Arivy mogą zapewne przejsc do MZK. Ale tabor? Skąd MZK weźmie nowe autobusy? Zakupi miasto i nie będzie taniej no moze na jedno wyjdzień. Chyba że MZK planuje puszczać na miasto stare kopcące złomy? W obecnej sytuacji finansowanej nagłe znalezienie milionów na nowe autobusy jest nikłe. Może ta decyzja Malinowskiego miala sens- bo za rok bedziw nowy budżet i beda nowe autobusy i linie wrócą do MZK - jest czad na uporządkowanie tego i racjonalne pidejscoe do sprawy: szybko kupujemy nowe autobusy i unieważniony przetarg albo na spokojnie zaplanujemy to na przyszly rokn
S
Szamot

Kiedy w końcu Malinowski i Sikora odpowiedzą za to co zrobili "rządząc". A Ci co głosowali na Malinowskiego żeby mógł uciec do Sejmiku powinni mieć teraz moralnego kaca.

 

G
Grudziądzki Pasażer

MZK w Grudziądzu ma problem z ludzmi do pracy? Kpina...Wystarczy aby Miasto zorganizowało bezpłatny kurs Prawa Jazdy kat.D dla mieszkańców na własne potrzeby i sprawa jest załatwiona.Przewożnik Arriva robi to cyklicznie i kadrę ma obsadzoną.Można? Trzeba myśleć..

Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska