MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Mikołaje w sklepach już przed Wszystkimi Świętymi. Przyzwyczaj się!

Małgorzata Wąsacz, [email protected]
Mikołaje w sklepach już przed Wszystkimi Świętymi. Przyzwyczaj się!Czekoladowe mikołaje już na dziesięć tygodni przed Świętami Bożego Narodzenia czekają na klientów w bydgoskim Tesco.
Mikołaje w sklepach już przed Wszystkimi Świętymi. Przyzwyczaj się!Czekoladowe mikołaje już na dziesięć tygodni przed Świętami Bożego Narodzenia czekają na klientów w bydgoskim Tesco. nadesłane przez Czytelniczkę
Czekoladowe mikołaje obok zniczy? W marketach mówią: - Tak chcą klienci, a my reagujemy na ich potrzeby. Już kupują łakocie na Boże Narodzenie. Psycholog: - Skoro klienci już kupują świąteczne produk-ty, to handlowcy będą je oferować

Pani Sylwia z Bydgoszczy była bardzo zaskoczona, gdy w ostatni czwartek podczas zakupów w Tesco zobaczyła kartony z czekoladowymi mikołajami. - Zniczy się spodziewałam, bo Wszystkich Świętych przypada już  za trzy tygodnie. Ale czekoladowe mikołaje żeby pojawiały się w marketach już w październiku? Można powiedzieć: święta, święta... Tylko czy handlowcy się trochę nie pospieszyli? - pyta Czytelniczka. Michał Sikora, rzecznik Tesco Polska, tłumaczy, że Święta Bożego Narodzenia to ważny okres dla Polaków, ale także czas wzmożonych zakupów. - W latach ubiegłych już na wiele tygodni przed gwiazdką zauważyliśmy duże zainteresowanie klientów produktami z oferty świątecznej. W tym roku, podążając za trendami rynkowymi, pierwsze produkty oferujemy już w październiku. W naszych sklepach dostępne są już pierwsze słodycze. Sukcesywnie będziemy uzupełniać ofertę - mówi Michał Sikora.

Jak dodaje, z badań marketingowych, ale i analiz sprzedaży, wynika, iż klienci świąteczne wydatki rozkładają w czasie. Poza tym chcą mieć więcej czasu na porównanie cen i zapoznanie się z ofertą poszczególnych sklepów. - To wszystko sprawia, że pierwsze produkty z oferty świątecznej coraz częściej pojawiają się już w październiku - podsumowuje rzecznik Tesco.
Jego zdanie podziela Grzegorz Polak, rzecznik Kaufland Polska. - W naszych sklepach można już kupić  niektóre towary z asortymentu świątecznego. Podobnie, jak w latach ubiegłych, niezwłocznie reagujemy na pojawiające się zapytania klientów, starając się wyjść naprzeciw ich oczekiwaniom - mówi Grzegorz Polak.  

Anna Biskup, PR Manager Lidl Polska, dopowiada: - Od 6 października w naszych sklepach znalazły się świąteczne smakołyki, w tym pierniki, marcepan czy kalendarze adwentowe. W późniejszym okresie oferta ta zostanie poszerzona m.in. o czekoladowe figurki świąteczne. Zauważamy, że zwyczaje polskich konsumentów zbliżają się do standardów w krajach zachodnich, gdzie klienci chętnie sięgają po produkty oferty bożonarodzeniowej tuż po ich ukazaniu się na sklepowych półkach.  

Maria Szuster, psycholog z  z Ośrodka Edukacji i Psychoterapii "Ego" w Bydgoszczy, mówi wprost: - Skoro klienci są już w październiku zainteresowani świątecznymi produktami, to handlowcy będą je wystawiać na półkach. Poza tym czas smutku i żalu związany z 1 listopada jest mniej komercyjny niż czas gwiazdkowy z całą swoją kolorową, sklepową otoczką. a
 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Gadżety i ceny oficjalnego sklepu Euro 2024

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska