https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Minister skończy spór na obwodnicy Torunia?

WG
Powstaje tam wiadukt nad torami kolejowymi
Powstaje tam wiadukt nad torami kolejowymi Lech Kamiński
Nie widać końca sporu o podłączenie północnej obwodnicy Torunia do węzła Turzno. Piotr Całbecki chce przełamać impas. Zamierza spotkać się z ministrem infrastruktury.

- Nie widzę woli porozumienia ze strony bydgoskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, który odrzucił wszystkie dotychczasowe propozycje Zarządu Dróg Wojewódzkich - podkreśla marszałek Piotr Całbecki. - W najbliższych tygodniach chcę się spotkać z ministrem infrastruktury, żeby rozstrzygnąć tę kwestię.

Drogi się nie zejdą?

Chodzi o połączenie fragmentu północnej obwodnicy Torunia między Turznem a Ostaszewem z układem dróg krajowych. ZDW (podlega marszałkowi) oraz GDDKiA (odpowiada przed ministerstwem infrastruktury) od wielu miesięcy nie mogą dojść do porozumienia, jak obwodnica ma się krzyżować z łącznicą drogi krajowej nr 15, którą w 2012 r. dotrzemy do węzła autostradowego Turzno.

Północna obwodnica Torunia: kiedy ruszy budowa?

ZDW zaproponował m.in. rondo w odległości ok. 200 m od zjazdu z autostrady A1. GDDKiA twierdzi jednak, że węzły nie mogą powstać tak blisko siebie, bo to niezgodne z przepisami i może być niebezpieczne dla kierowców.

- Nie są spełnione warunki techniczne - tłumaczy Tomasz Okoński, rzecznik bydgoskiej GDDKiA.
Jeśli nie będzie zgody, obwodnica pobiegnie wiaduktem nad drogą krajową i w ogóle się z nią nie połączy. Kierowcy jadący z Ostaszewa będą nadkładać drogi. Najpierw będą musieli dojechać do "piętnastki" w Brzeźnie, następnie do Gronowa i dopiero tam skręcić na łącznicę do Turzna.

Nie podoba im się żaden z wariantów

Brak porozumienia obu zarządów dróg blokuje przygotowania do budowy obwodnicy. ZDW wciąż bowiem zabiega o decyzję środowiskowej i zezwolenie na budowę, a do wydania ich niezbędna są pozytywna opinia GDDKiA.

- Nasz projektant przedstawił już kilka wariantów podłączenia się do tej drogi - podkreśla Sebastian Borowiak, wicedyrektor ZDW. - Niestety, każdy został odrzucony przez GDDKiA, która jednocześnie nie wskazuje, co byłoby dla niej do przyjęcia. Oczywiście, to nasze zadanie, ale liczymy w końcu na konstruktywną propozycję. Nie tylko nam powinno zależeć na tym, by kierowcy mogli w prosty i szybki sposób dotrzeć do budowanej obecnie autostrady.

O budowie obwodnicy mówi się od lat. Konkrety pojawiły się wraz z utworzeniem strefy ekonomicznej w Ostaszewie. Jednym z zobowiązań wobec japońskich firm była budowa trasy do autostrady A1. Te zapowiedzi rozbudziły nadzieje mieszkańców Grębocina, Papowa Toruńskiego i Łysomic, przez które od lat przetaczają się kawalkady tirów.

Czytaj e-wydanie »

Motoryzacja do pełna! Ogłoszenia z Twojego regionu, testy, porady, informacje

Komentarze 12

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

z
zbynio
Trzeba toruńczyków-rydzaków przegonić z list w regionie, szczególnie ten klub łubu-dubu na czele z lenzem, mącidło.

Czy na to POzwoli ojciec rozgrywający ich przyjaciel ?
a
ali 5
Trzeba toruńczyków-rydzaków przegonić z list w regionie, szczególnie ten klub łubu-dubu na czele z lenzem, mącidło.
ż
żninianka
ty deb..ko dalej swoje w artykule mowa jest o drodze łączącej okoliczne miejscowości z autostradom gdzie tu mowa o moście , ty debi..ko Poznań na połączenie z Wrocławiem s-5 ma czekać do 2020 z Bydzią to cholera wie dalej de..ko będziesz psioczyła ,że most jest budowany za s-5 ,gratuluję psychiatry zmień go ,wirtualne pieniądze to też masz na emeryturze w zusie,swoje żale kieruj do Warszawy do ministra po od infrastruktury, i spadaj z tego wątku bo z deb...mi takimi jak ty to ten kraj tak wygląda jak wygląda

Ty PO...busie toruński wy chcecie wszystko autostradę A1,na most z bezsensowną lokalizją zgarniacie ok. 400 mln z naszych podatków a zachodnia część regionu ma tylko płacić, bo wy musicie mieć wszystko na cacy a my dróżki nadające się na drabniaste wozy?
Oj.lenzu,mężydło coraz gorzej z waszą part-yj-ą ł-obywatelką.
G
GOŚĆ
ty deb..ko dalej swoje w artykule mowa jest o drodze łączącej okoliczne miejscowości z autostradom gdzie tu mowa o moście , ty debi..ko Poznań na połączenie z Wrocławiem s-5 ma czekać do 2020 z Bydzią to cholera wie dalej de..ko będziesz psioczyła ,że most jest budowany za s-5 ,gratuluję psychiatry zmień go ,wirtualne pieniądze to też masz na emeryturze w zusie,swoje żale kieruj do Warszawy do ministra po od infrastruktury, i spadaj z tego wątku bo z deb...mi takimi jak ty to ten kraj tak wygląda jak wygląda
g
gość
Czy ty też jesteś PO...y?Most w toruniu to ma wspólnego z trasą S5,że zabrano na niego pieniądze właśnie z tej trasy,bo jakiś po...y naukowiec z umk zobaczył cenny gatunek żaby, której nie było ,żeby znależć przyczynę do zgarnięcia pieniedzy na ten bezsensowny mostek dla 20 tys.luda.

Miasto zaciągnęło ale tylko kredyt na część kosztów a reszta zgarnięto z S5.

Trasa S5 to taka autostrada PO...sie czy toruń wziął kredyt na A1?

POza tym po...sie piszę o o,5 mln mieszkańców a nie o 5 mln.Ten cały bidoland ma 2mln mieszkańców a dzięki PO..som z torunia będzie się nadal wyludniał.Brawo lencu za "walkę" o S5.
ż
żninianka
po pierwsze: co ma wspólnego most w Toruniu z trasą S-5 - NIC - na budowę mostu w Toruniu miasto zaciąga kredyt i dostaje dotację z UE. Czy na budowę S-5 Żnin, Bydgoszcz itd miały dać jakąś kasę - NIE
po drugie: o jakich 5 milionach ludzi kobieto mówisz? zera ci się dwoją. Bydgoszcz i okoliczne powiaty to 500 - 600 tysięcy!
po trzecie w "tej" dzielnicy Torunia mieszka 80 tys. osób - jakieś 4 razy więcej niż w Żninie.

Czy ty też jesteś PO...y?Most w toruniu to ma wspólnego z trasą S5,że zabrano na niego pieniądze właśnie z tej trasy,bo jakiś po...y naukowiec z umk zobaczył cenny gatunek żaby, której nie było ,żeby znależć przyczynę do zgarnięcia pieniedzy na ten bezsensowny mostek dla 20 tys.luda.

Miasto zaciągnęło ale tylko kredyt na część kosztów a reszta zgarnięto z S5.

Trasa S5 to taka autostrada PO...sie czy toruń wziął kredyt na A1?

POza tym po...sie piszę o o,5 mln mieszkańców a nie o 5 mln.Ten cały bidoland ma 2mln mieszkańców a dzięki PO..som z torunia będzie się nadal wyludniał.Brawo lencu za "walkę" o S5.
w
wowkow
Pytanie kto w toruniu nie jest POj...y? Były już pieniądze na obwodnicę S5 mogącą nie zatruwać życia ok o,5 mln osobom z płn.częsci regionu ale POj...y z torunia zabrały je na most z bezsensowną lokalizacją dla ok.20 tys. mieszkańców dzielnicy tego miasta.

po pierwsze: co ma wspólnego most w Toruniu z trasą S-5 - NIC - na budowę mostu w Toruniu miasto zaciąga kredyt i dostaje dotację z UE. Czy na budowę S-5 Żnin, Bydgoszcz itd miały dać jakąś kasę - NIE
po drugie: o jakich 5 milionach ludzi kobieto mówisz? zera ci się dwoją. Bydgoszcz i okoliczne powiaty to 500 - 600 tysięcy!
po trzecie w "tej" dzielnicy Torunia mieszka 80 tys. osób - jakieś 4 razy więcej niż w Żninie.
g
gość
d...ilko, w artykule jest mowa o autostradzie rozumiesz to , a nie o moście dla Torunia ,ale Ty jesteś ograniczona ,a s-5 pod Poznaniem tez przestali budować pewnie most w Toruniu za to wybudują , pomyśl albo lecz się u swojego psychiatry tylko szybko bo wcześniej powstanie pewnie s-5 niż ty się wyleczysz z głupoty
ż
żniniaka
Ty żninianka to chyba jesteś z marsa, a walcz se o co chcesz deb...ko ,tylko d...ile nie rozumieją ,że jak jest możliwość to trzeba drogi budować tam gdzie będą ludzie z tego korzystać a nie na odwrót , no ale w Polsce to norma jak de..le są przy korycie i mają w mocy decyzje albo je przyblokować , a marszałek tak jak całe po jest poj...any ,a drogę s-5 nie tylko nie budują w Bydgoszczy,ale ty oprócz swej zaściankowości dalej nosa nie wytykasz bo po co.

Pytanie kto w toruniu nie jest POj...y? Były już pieniądze na obwodnicę S5 mogącą nie zatruwać życia ok o,5 mln osobom z płn.częsci regionu ale POj...y z torunia zabrały je na most z bezsensowną lokalizacją dla ok.20 tys. mieszkańców dzielnicy tego miasta.
g
gość
Ty żninianka to chyba jesteś z marsa, a walcz se o co chcesz deb...ko ,tylko d...ile nie rozumieją ,że jak jest możliwość to trzeba drogi budować tam gdzie będą ludzie z tego korzystać a nie na odwrót , no ale w Polsce to norma jak de..le są przy korycie i mają w mocy decyzje albo je przyblokować , a marszałek tak jak całe po jest poj...any ,a drogę s-5 nie tylko nie budują w Bydgoszczy,ale ty oprócz swej zaściankowości dalej nosa nie wytykasz bo po co.
ż
żninianka
Szkoda że szanowny marszałek tak nie walczył o S5 dla Bydgoszczy.

Tzw.marszałek czyli w realu nadprezydent torunia wraz z "naukowcami" z umk i parlamentarzystami z tego miasta dumali co by tutaj zrobić,żeby pieniądze z S5 poszły na most z pola na łąkę w ich mieścinie.

Dumali,dumali,popijali,może ćpali aż zobaczyli cenną żabę komaka,której w rzeczywistości nie było.
To jednak nie ważne,ważne,że pieniądze z S5 poszły na most w toruńku.
s
sos
Szkoda że szanowny marszałek tak nie walczył o S5 dla Bydgoszczy.
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska