https://pomorska.pl
reklama
Pasek artykułowy - wybory

Modernizacja 68 wagonów dla trasy Przemyśl-Szczecin

Józef Lonczak [email protected] 17 867 22 57
Modernizacja 68 wagonów dla trasy Przemyśl-SzczecinModernizacja wagonów dla PKP Intercity.
Modernizacja 68 wagonów dla trasy Przemyśl-SzczecinModernizacja wagonów dla PKP Intercity. PESA Bydgoszcz SA.
Trwa modernizacja taboru PKP Intercity. Pierwsze zmodernizowane egzemplarze wjadą na trasę Przemyśl-Rzeszów-Kraków-Katowice-Opole-Wrocław-Poznań-Szczecin w lutym br.

Kończy się modernizacja pierwszych z 68 wagonów PKP Intercity. Pierwsze zmodernizowane egzemplarze trafią do przewoźnika w przyszłym miesiącu. Będą to wagony modernizowane w bydgoskiej fabryce PESA. Do połowy lipca br. na tory wyjedzie już cały odnowiony tabor.

Pod koniec lipca 2012 roku PKP Intercity podpisało umowy z trzema podmiotami na modernizację 68 wagonów. Łączna wartość kontraktów opiewała na kwotę prawie 180 mln złotych, z czego ponad 60 mln pochodziło ze środków Unii Europejskiej.

Realizacją zamówienia PKP Intercity zajęły się: poznański H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych Sp. z o.o., nowosądecki NEWAG S.A. oraz konsorcjum Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A. z firmą Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego „Mińsk Mazowiecki” S.A.

Właśnie te firmy mają zmodernizować 68 wagonów pasażerskich, przeznaczonych do obsługi połączenia kolejowego na trasie Przemyśl – Rzeszów – Kraków – Katowice – Opole - Wrocław – Poznań – Szczecin.

- Jednym z kluczowych elementów prac modernizacyjnych jest dostosowanie wagonów do prędkości 160 km/h, co wraz z prowadzonymi przez zarządcę infrastruktury pracami modernizacyjnymi na linii, pozwoli na skrócenie czas przejazdu pociągów TLK kursujących w relacji Przemyśl – Szczecin.

Jak poinformowała spółka PKP Intercity, pierwsze wagony już niedługo opuszczą zakłady PESY. Będą to wagony bezprzedziałowe 2 klasy z miejscem na rowery.

- Wagony docierać będą do nas partiami, sukcesywnie w kolejnych miesiącach. Zgodnie z harmonogramem całego projektu wkrótce powinniśmy otrzymać również pierwsze wagony od NEWAGu oraz FPS. Pasażerowie, podróżujący na trasie Przemyśl – Szczecin, na pewno jeszcze w tym roku odczują dużą różnicę w komforcie jazdy – zapewnia Janusz Malinowski, prezes PKP Intercity.
 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 7

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

z
zas
Nie wiedziałem że duszenie pluskiew nazywa się modernizacja.
m
m.
To dobrze, bo wczoraj jechałem pociągiem tej relacji w wagonach które nie widziały solidnego remontu z 20 lat
l
lolka
właśnie niech przywrócą relacje bezpośrednią Przemyśl-Szczecin a nie 3 przesiadki ;/ to jest paranoja jakaś
m
malgo
Super, tylko najpierw niech wrócą codzienne, bezpośrednie połączenia Przemyśl-Szczecin. Kilka przesiadek na tej trasie na pewno nie przyciągnie podróżnych.
T
Tomek Szczecin
nareszcie !!!  BO BYŁ TAKI SYF ZE GLOWA MALA !!!!
O
Olek
Też kiedyś lubiłem pociągi
t
tommy
nareszcie!  Może znowu przerzucę się na kolej na dłuższych trasach. Przeciez PKP może być znaczącą konkurencją dla samochodów -gdyby oczywiście modernizowała się na całego i była czysta...
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska