https://pomorska.pl
reklama

Modernizacja 68 wagonów dla trasy Przemyśl-Szczecin

Józef Lonczak [email protected] 17 867 22 57
Modernizacja 68 wagonów dla trasy Przemyśl-SzczecinModernizacja wagonów dla PKP Intercity.
Modernizacja 68 wagonów dla trasy Przemyśl-SzczecinModernizacja wagonów dla PKP Intercity. PESA Bydgoszcz SA.
Trwa modernizacja taboru PKP Intercity. Pierwsze zmodernizowane egzemplarze wjadą na trasę Przemyśl-Rzeszów-Kraków-Katowice-Opole-Wrocław-Poznań-Szczecin w lutym br.

Kończy się modernizacja pierwszych z 68 wagonów PKP Intercity. Pierwsze zmodernizowane egzemplarze trafią do przewoźnika w przyszłym miesiącu. Będą to wagony modernizowane w bydgoskiej fabryce PESA. Do połowy lipca br. na tory wyjedzie już cały odnowiony tabor.

Pod koniec lipca 2012 roku PKP Intercity podpisało umowy z trzema podmiotami na modernizację 68 wagonów. Łączna wartość kontraktów opiewała na kwotę prawie 180 mln złotych, z czego ponad 60 mln pochodziło ze środków Unii Europejskiej.

Realizacją zamówienia PKP Intercity zajęły się: poznański H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych Sp. z o.o., nowosądecki NEWAG S.A. oraz konsorcjum Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A. z firmą Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego „Mińsk Mazowiecki” S.A.

Właśnie te firmy mają zmodernizować 68 wagonów pasażerskich, przeznaczonych do obsługi połączenia kolejowego na trasie Przemyśl – Rzeszów – Kraków – Katowice – Opole - Wrocław – Poznań – Szczecin.

- Jednym z kluczowych elementów prac modernizacyjnych jest dostosowanie wagonów do prędkości 160 km/h, co wraz z prowadzonymi przez zarządcę infrastruktury pracami modernizacyjnymi na linii, pozwoli na skrócenie czas przejazdu pociągów TLK kursujących w relacji Przemyśl – Szczecin.

Jak poinformowała spółka PKP Intercity, pierwsze wagony już niedługo opuszczą zakłady PESY. Będą to wagony bezprzedziałowe 2 klasy z miejscem na rowery.

- Wagony docierać będą do nas partiami, sukcesywnie w kolejnych miesiącach. Zgodnie z harmonogramem całego projektu wkrótce powinniśmy otrzymać również pierwsze wagony od NEWAGu oraz FPS. Pasażerowie, podróżujący na trasie Przemyśl – Szczecin, na pewno jeszcze w tym roku odczują dużą różnicę w komforcie jazdy – zapewnia Janusz Malinowski, prezes PKP Intercity.
 

Biznes

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Komentarze 7

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

z
zas
Nie wiedziałem że duszenie pluskiew nazywa się modernizacja.
m
m.
To dobrze, bo wczoraj jechałem pociągiem tej relacji w wagonach które nie widziały solidnego remontu z 20 lat
l
lolka
właśnie niech przywrócą relacje bezpośrednią Przemyśl-Szczecin a nie 3 przesiadki ;/ to jest paranoja jakaś
m
malgo
Super, tylko najpierw niech wrócą codzienne, bezpośrednie połączenia Przemyśl-Szczecin. Kilka przesiadek na tej trasie na pewno nie przyciągnie podróżnych.
T
Tomek Szczecin
nareszcie !!!  BO BYŁ TAKI SYF ZE GLOWA MALA !!!!
O
Olek
Też kiedyś lubiłem pociągi
t
tommy
nareszcie!  Może znowu przerzucę się na kolej na dłuższych trasach. Przeciez PKP może być znaczącą konkurencją dla samochodów -gdyby oczywiście modernizowała się na całego i była czysta...
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera

Wybrane dla Ciebie

Czerwcowa waloryzacja emerytur - jest nowy wskaźnik. Tak urosną świadczenia od lipca

Czerwcowa waloryzacja emerytur - jest nowy wskaźnik. Tak urosną świadczenia od lipca

Tym osobom należy się prawie 350 złotych dodatku do emerytury. Oto zasady wypłaty

Tym osobom należy się prawie 350 złotych dodatku do emerytury. Oto zasady wypłaty

Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska