Kończy się modernizacja pierwszych z 68 wagonów PKP Intercity. Pierwsze zmodernizowane egzemplarze trafią do przewoźnika w przyszłym miesiącu. Będą to wagony modernizowane w bydgoskiej fabryce PESA. Do połowy lipca br. na tory wyjedzie już cały odnowiony tabor.
Pod koniec lipca 2012 roku PKP Intercity podpisało umowy z trzema podmiotami na modernizację 68 wagonów. Łączna wartość kontraktów opiewała na kwotę prawie 180 mln złotych, z czego ponad 60 mln pochodziło ze środków Unii Europejskiej.
Realizacją zamówienia PKP Intercity zajęły się: poznański H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych Sp. z o.o., nowosądecki NEWAG S.A. oraz konsorcjum Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A. z firmą Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego „Mińsk Mazowiecki” S.A.
Właśnie te firmy mają zmodernizować 68 wagonów pasażerskich, przeznaczonych do obsługi połączenia kolejowego na trasie Przemyśl – Rzeszów – Kraków – Katowice – Opole - Wrocław – Poznań – Szczecin.
- Jednym z kluczowych elementów prac modernizacyjnych jest dostosowanie wagonów do prędkości 160 km/h, co wraz z prowadzonymi przez zarządcę infrastruktury pracami modernizacyjnymi na linii, pozwoli na skrócenie czas przejazdu pociągów TLK kursujących w relacji Przemyśl – Szczecin.
Jak poinformowała spółka PKP Intercity, pierwsze wagony już niedługo opuszczą zakłady PESY. Będą to wagony bezprzedziałowe 2 klasy z miejscem na rowery.
- Wagony docierać będą do nas partiami, sukcesywnie w kolejnych miesiącach. Zgodnie z harmonogramem całego projektu wkrótce powinniśmy otrzymać również pierwsze wagony od NEWAGu oraz FPS. Pasażerowie, podróżujący na trasie Przemyśl – Szczecin, na pewno jeszcze w tym roku odczują dużą różnicę w komforcie jazdy – zapewnia Janusz Malinowski, prezes PKP Intercity.
