https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Modernizacja sieci tramwajowej w Grudziądzu - za rok

MARYLA RZESZUT
Wczoraj rano przy Rynku tory spawali Adam Zbilski i Jarosław Wilgamowski
Wczoraj rano przy Rynku tory spawali Adam Zbilski i Jarosław Wilgamowski fot. Przemysław Decker
W Grudziądzu co rusz psują się tramwaje. Pasażerowie psioczą, bo bilety coraz droższe. Gruntowny remont torowisk i modernizacja tramwajów (z funduszy unijnych) rozpocznie się wiosną 2010 roku

Znów "wypadła" z rozkładu jedna "dwójka", bo zepsuł się tramwaj. Pasażerowie byli źli: - Bilety coraz droższe, a dowieźć nas, zgodnie z rozkładem, MZK nie potrafi...
Tym razem zepsuł się tramwaj linii nr 2, w niedzielę wieczorem, po 20.00. Jechał niczym widmo. Było w nim ciemno, bo brakowało prądu. Najpierw przy "Realu", motorniczy mijanego tramwaju próbował pomóc. Bezskutecznie. Później na przystanku przy Toruńskiej zjawiło się pogotowie techniczne. Też nic nie poradziło. Z opóźnionego tramwaju wyproszono pasażerów. Poszli na przystanek linii nr 1. Za chwilę biegiem wracali, bo nadjechała następna dwójka, już sprawna. A zepsuta skręciła do zajezdni.

Nie pierwszy i nie ostatni to przypadek, gdy pasażerowie musieli opuścić niesprawny tramwaj. Właśnie zaczął obowiązywać nowy rozkład jazdy, zgodnie z którym tramwaje mają jeździć w dni powszednie średnio co 8 minut.
- Gdy wprowadzaliśmy nowe rozkłady, szefostwo MZK nas zapewniło, że jest w stanie tę usługę wykonać - zapewnia Teresa Kleczewska, naczelnik Wydziału Transportu Publicznego ratusza.

Rzecznik prasowy MZK Włodzimierz Tesz nie widzi sprawy tragicznie: - Awarie nie zdarzają się codziennie! Najwyżej raz, dwa lub trzy razy w tygodniu, na ponad 600 tysięcy wozokilometrów przejechanych przez tramwaje w ciągu roku. Każdy tramwaj wyjeżdża z zajezdni sprawny, ale jak każdy pojazd czasem się psuje. Mamy tramwaje liczące 10 lub 15 lat, niektóre 20 lat. To dla tramwaju nie jest wcale "tragiczny" wiek. W tej chwili gruntowne remonty przechodzą dwa wozy. Wszystkie regularnie poddajemy przeglądom okresowym.

Zgoda. Na pewno załoga się stara. Jednak grudziądzkie tramwaje trzeba "odmłodzić", to każdy pasażer widzi gołym okiem. - Pierwsze zmiany zauważymy wiosną 2010 r, bo w tym czasie ma ruszyć przebudowa torowisk, z pieniędzy unijnych - dodaje Włodzimierz Tesz - na nowe tramwaje funduszy nie starczy. Albo zostaną kupione pojedyncze używane, w znacznie lepszym stanie od naszych, albo porządnie zmodernizujemy te, które mamy. Na pewno różnicę zauważymy. Tymczasem trwają przetargi: na wykonanie projektu modernizacji torowisk i przystanków w Grudziądzu, później odbędzie się przetarg na wykonawcę. Jeśli nic nie przeszkodzi, to wiosną przyszłego roku ruszy przebudowa torowisk.


Pasażerowie muszą zatem powtarzać sobie, gdy znów utkną w niesprawnym tramwaju: oby do wiosny! Ale następnej.

Komentarze 23

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
Pracownicy Wydziału Komunikacji zajmują się prawami jazdy i rejestracją pojazdów
M
Marta
W dniu 21.06.2009 o 22:17, Hanka B. napisał:

Przepraszam,kto nie wie , jak starsze osoby usiłują na czworakach wsiadać na Głównym Rynku do tramwaju ,jadącego w stronę Placu Stycznia - to prawdopodobnie jest pracownikiem Wydziału Komunikacji . Ci ludzie nie jeżdżą tramwajami.Autobusami pewnie też nie , bo zauważyliby , że z ul.Włodka , znanej z dużej ilości sklepów - żaden autobus nie jeżdzi w kierunku osiedla Rządz . Modernizować trzeba torowisko , tramwaje , autobusy ale przede wszystkim świadomość społeczną pracowników Wydziału Komunikacji. To oni chwalą się większą ilością sprzedanych biletów. Kto jeżdzi do pracy , ten wie , że uzyskano to kosztem grudziądzkich pasażerów . Tak , zmuszono nas do większej ilości przesiadek . To my dopłacamy do genialnych pomysłów urzędników . Zapytywani o połączenie ul. Włodka z Rządzem udzielili tak śmiesznej odpowiedzi , żenada .Nic się nie da zrobić , trzeba iść piechotą do tramwaju a potem od tramwaju . Głupota . Wystarczy wsiąść do A - 12 , przesiąść na Bydgoskiej do A - 4 , A - 14, A - 19 , lub A - 21. No tak,ale to wiedzą ci którzy jeżdżą i podwójnie kasują bilety , podnosząc sztucznie liczbę pasażerów. A za to premie wysokie !



Przyznaję Pani całkowicie rację. Kilkakrotnie zmieniano kursy autobusów i co z tego wynikło. Znowu jesteśmy w punkcie wyjścia.
H
Hanka B.
W dniu 24.04.2009 o 10:34, Gość napisał:

a po co wogóle modernizować?


Przepraszam,kto nie wie , jak starsze osoby usiłują na czworakach wsiadać na Głównym Rynku do tramwaju ,jadącego w stronę Placu Stycznia - to prawdopodobnie jest pracownikiem Wydziału Komunikacji . Ci ludzie nie jeżdżą tramwajami.Autobusami pewnie też nie , bo zauważyliby , że z ul.Włodka , znanej z dużej ilości sklepów - żaden autobus nie jeżdzi w kierunku osiedla Rządz . Modernizować trzeba torowisko , tramwaje , autobusy ale przede wszystkim świadomość społeczną pracowników Wydziału Komunikacji. To oni chwalą się większą ilością sprzedanych biletów. Kto jeżdzi do pracy , ten wie , że uzyskano to kosztem grudziądzkich pasażerów . Tak , zmuszono nas do większej ilości przesiadek . To my dopłacamy do genialnych pomysłów urzędników . Zapytywani o połączenie ul. Włodka z Rządzem udzielili tak śmiesznej odpowiedzi , żenada .Nic się nie da zrobić , trzeba iść piechotą do tramwaju a potem od tramwaju . Głupota . Wystarczy wsiąść do A - 12 , przesiąść na Bydgoskiej do A - 4 , A - 14, A - 19 , lub A - 21. No tak,ale to wiedzą ci którzy jeżdżą i podwójnie kasują bilety , podnosząc sztucznie liczbę pasażerów. A za to premie wysokie !
G
Gość
a po co wogóle modernizować?
c
cierpliwy pasażer
rok to nie tak długo w porownaniu z dziecięcioleciami gdy nic powazniejszego się z tramwajami nie działo dlatego teraz sa w takim stanie
o
olga
chyba si e nie doczekam znów musiałam wysiadac i się przesiadac na sprawny tramwaj
p
pasażerka
wazne że cos zaczeli robić w tym kierunku aby zmodernizowac tramwaje przedtem niewiele się działo w tym temacie
p
pagaj
W dniu 12.04.2009 o 10:21, Gość napisał:

Ja mam wrażenie że nikt z forumowiczów nie czytał specyfikacji i słynnego opracowania doktorów z Berlina za marne kilkadziesiąt tysiecy złotych.Ta kasa co jest na tramwaje to wystarczy za przeproszeniem na waciki. Wg tego opracowania tu potrzeba wpompować 400 -500 mln Euro a nie złotych.


wystarczy na WYMIANĘ CAŁEGO TOROWISKA DWÓJKI I ZBUDOWANIE PRZYSTANKÓW ORAZ MODERNIZACJĘ CZĘŚCI TRAMWAJÓW
k
kontra
W dniu 12.04.2009 o 10:21, Gość napisał:

Ja mam wrażenie że nikt z forumowiczów nie czytał specyfikacji i słynnego opracowania doktorów z Berlina za marne kilkadziesiąt tysiecy złotych.Ta kasa co jest na tramwaje to wystarczy za przeproszeniem na waciki. Wg tego opracowania tu potrzeba wpompować 400 -500 mln Euro a nie złotych.


pokaż proszę gdzie w w/w opracowaniu jest podana kwota 400-500 mln euro , bo albo ja jestem ślepy albo ....
G
Gość
Ja mam wrażenie że nikt z forumowiczów nie czytał specyfikacji i słynnego opracowania doktorów z Berlina za marne kilkadziesiąt tysiecy złotych.Ta kasa co jest na tramwaje to wystarczy za przeproszeniem na waciki. Wg tego opracowania tu potrzeba wpompować 400 -500 mln Euro a nie złotych.
p
pasażer Nostromo
w sumie dobrze że coś z tymi tramwajami zaczeli robić ja sie nie czepiam tylko czekam na modernizacje
m
motorniczy
W dniu 10.04.2009 o 01:20, drabiś napisał:

Szrot to chce sprowadzić dopiero Sikora. Czy wiesz, że tramwaje, które chce sprowadzić ze Stuttgartu mają ... 50 lat? (rok produkcji: 1957 do 1962). To nie żart, choć na to wygląda. Niezłe jaja


to jakaś prehistoria nie ma koncepcji sprowadzania ze Stuttgartu tramwajów tylko modernizacja i to gruntowan tych co mamy plus odkupione ze dwa od kogoś używane, ale w dobrym stanie coś nie na rekę że będziemy mieć nowoczesne torowiska?
s
sikorek
Za rok? A mówił, że umowę podpisze w styczniu 2008, a roboty zacznie na jesieni 2008. Mamy wiosnę 2009, umowy nie widać, a roboty za rok? Leci sobie, czy co?
d
drabiś
Szrot to chce sprowadzić dopiero Sikora. Czy wiesz, że tramwaje, które chce sprowadzić ze Stuttgartu mają ... 50 lat? (rok produkcji: 1957 do 1962). To nie żart, choć na to wygląda. Niezłe jaja
n
neptyk
W dniu 09.04.2009 o 13:45, Gość napisał:

Nowe tory+stare tramwaje=szybkie remonty torowiska.Tak dalej panowie.


a co od razu wszystko mają zrobić? kolejnośc prawidlowa najpierw tory - na elastycznych dżwiękochlonnych podkładach czy jakoś tak, a później tramwaje. Odwrotnie sie nie da dobrze że już robią przetarhi i projekty to przynajmniej coś sie zacznie. jakoś poprzednicy tentu nie ruszyli jakby coś zczeli robić dziś mielibyśmy chociaż w części nowoczesniejsze tramwaje a w przeszlości nasprowadzali szrotu niemieckiego i tyle
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska