Zanim samorząd województwa zdecydował się pomóc Mroczy, zlecił badanie częstotliwości ruchu przejeżdżających przez centrum miasta pojazdów. Wykazało 4500 każdego dnia. Stąd decyzja o dofinansowaniu tak potrzebnej gminie inwestycji drogowej.
Starania dały efekt
Bo budowa obwodnicy dla Mroczy nie była początkowo uwzględniona w projektach kluczowych Regionalnego Programu Operacyjnego dla województwa kujawsko pomorskiego. Dzięki podjętym staraniom udało się jednak przekonać decydentów w Toruniu, że jest to zadanie ważne i warto na nie przeznaczyć pieniądze z RPO w wysokości 50 procent kosztów. Ale drugą połowę pokryć musi gmina, prawie 10 mln zł.
Plac budowy przekazano wykonawcy w maju ubr. Miesiąc później rozpoczęto prace. Firma Strabag wygrała przetarg na pierwszy i drugi etap budowy obwodnicy polegający m.in. na wykonaniu podbudowy drogi i położeniu asfaltu. Przetarg na trzeci etap, w ramach którego sadzona będzie zieleń i zbudowana ścieżka rowerowa, wygrała firma Skanska.
Jak informowano nas niedawno w mroteckim ratuszu - w tej chwili m.in. podwykonawca firmy Strabag pracuje przy przebudowie mostu nad rzeką Rokitką. Stary trzeba było całkowicie zdemontować i postawić nowy,
4 kilometry, 3 ronda
W sumie obwodnica Mroczy będzie miała ponad 4 km. Przy wjeździe do miasta od strony Więcborka i Nakła oraz Bydgoszczy (u zbiegu ul. Bydgoskiej) powstaną trzy ronda. Wzdłuż całej nowej drogi będzie ścieżka rowerowa.
Przez Mroczę przejedzie się szybciej i - co najważniejsze - bezpieczniej. Kiedy? Oby jak najszybciej - czego życzymy mieszkańcom i kierowcom.
A jakie są plany? Dwa pierwsze etapy firma Strabag deklaruje zakończyć w przyszłym roku. Trzeci etap - zieleń i budowa ścieżki rowerowej przez firmę Skanska - potrwać ma do roku 2013.
Czytaj e-wydanie »