Nie wszyscy w to wierzą: - Mam stronę, ale klientów zyskuję głównie dzięki banerom na rusztowaniach - wyjaśnia właściciel zakładu budowlanego z powiatu sępoleńskiego.
Ponad 89 procent małych i średnich firm korzysta z internetu, za to stronę posiada zaledwie 53 procent - wynika z badania SMG/KRC. A okazuje się, że WWW to najpopularniejsza forma promocji.
Przeczytaj też: Firmowa strona www - oddaj ją w pewne ręce. Ranking
Chcą być widoczni. - Coraz więcej osób z naszego regionu decyduje się na reklamę w sieci - mówi Nicholas Piotrkowski z firmy informatycznej „Nixus” w Bydgoszczy. - Przedsiębiorstwa chętniej zakładają witryny. Najczęściej pozycjonują się, zamieszczają ogłoszenia w wyszukiwarkach i banery na innych serwisach, na przykład społecznościowych. Popularne są też profile na Facebooku.
Czytaj również: Kujawsko-pomorskie firmy na Facebooku: "Lubimy to", mamy swoich fanów
Marketing internetowy nie jest obcy lokalnym firmom. - Stronę prowadzimy od początku działalności - wyjaśnia Mateusz Kordowski, współwłaściciel Pensjonatu Stary Spichrz w Chełmnie. - Pozycjonujemy się, zamieszczamy również banery na innych witrynach. Już wkrótce, będzie można zamówić u nas nocleg poprzez portale turystyczne.
- Oprócz strony, jesteśmy też obecni na portalach branżowych i społecznościowych - mówi Anna Urbańska z Centrum Edukacyjno-Consultingowego „Concret” z Grudziądza.
Czytaj: Nasza Klasa i Facebook mogą zrujnować karierę
- 70 procent klientów dowiedziało się o nas z sieci - dodaje Kordowski. - Nie wyobrażam sobie działalności bez witryny. Każda firma winna ją mieć.
- To główne źródło klientów - potwierdza Urbańska. - Będziemy szukali kolejnych sposobów promocji. Strona nie może być tylko informacyjna, liczy się też funkcja sprzedażowa. Jednak zaprojektowanie jej kosztuje kilka tysięcy złotych. Rozesłanie mailingu i wynajęcie osoby do promocji portalu, to też pieniądze. Kogo nie ma w internecie, ten nie istnieje. Trzeba być w sieci.
