https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Największy kontrakt w historii Pesy. Pierwsze czerwone Linki dla Deutsche Bahn pojadą w 2017 roku

Agnieszka Domka-Rybka
Pesa
W 2017 roku mają rozpocząć się dostawy Linków w ramach największej umowy w historii bydgoskiej firmy.

Choć dziś w halach konstrukcji stalowych dominują "pudła" pociągów dla DB, właśnie ta produkcja będzie zadaniem najbardziej absorbującym nasze zasoby techniczne i kadrowe w 2017 roku - zapowiada Maciej Grześkowiak, szef zespołu PR bydgoskiej Pesy.

To najważniejszy zagraniczny kontrakt bydgoskiej firmy. Umowa ramowa zakłada wyprodukowanie przez nią 470 Linków dla Deutsche Bahn.

Koniec roku w Pesie. Prezes Tomasz Zaboklicki dzieli się obowiązkami

- Jest realizowana, a nowy harmonogram uzgodniony z DB zakłada pierwsze dostawy dla regionu Sauerland pod koniec 2017 roku - dodaje Grześkowiak. - Cały czas trwa rekrutacja dodatkowych pracowników i już teraz wiemy, że od marca przyszłego roku firma potrzebować będzie między innymi prawie dwustu spawaczy.

To odpowiedź Pesy na informacje niektórych mediów, że Pesa spóźnia się z realizacją tego kontraktu.

Jesienią Pesa podpisała umowę z DB Systemtechnik - spółką córką Deutsche Bahn. Ma ona doświadczenie w prowadzeniu procesów homologacyjnych i jej specjaliści będą wspierać konstruktorów Pesy w eksporcie pojazdów na rynki zachodnioeuropejskie.
- Od kilku miesięcy pociąg Link w czerwonych barwach DB przechodzi kolejne badania testowe. Wcześniej przedstawiciele DB Regio oglądali testowany pojazd dwuczłonowy w fabryce w Bydgoszczy i pozytywnie go ocenili - dodaje Grześkowiak.

Tymczasem o tym, że uzyskanie homologacji na niemieckie tory nie jest łatwe przekonało się już kilka europejskich firm, m.in. Bombardier. Jego 42 składy "Talent" dla Norymbergii miały być przekazane w grudniu 2010 roku, tymczasem pierwszy dostał homologację dopiero w marcu rok później.

Podobnie stało się w przypadku Stadlera. Dostawy składów Flirt dla niemieckiego prywatnego przewoźnika Eurobahn były opóźnione o rok. Również pierwsze pociągi Corradia Continental miały wyjechać do Niemiec w grudniu 2008 roku, a stało się to w czerwcu następnego roku. Dostawy Velaro D dla DB były zaś opóźnione o 2 lata.

Przypomnijmy też, że w Niemczech już jeżdżą pociągi Pesy. Od 16 czerwca br. wożą pasażerów na trasie Berlin-Kostrzyn nad Odrą.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 2

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

M
Mr. Oczywisty

> europejskich firm, m.in. Bombardier

 

Bombardier to Kanadyjczycy :)

M
Miedzyniak

Trzymam za was kciuki, Niemcy już jeżdżą bydgoskimi pociągami, oby w przyszłym roku ich się tam pojawiło jeszcze więcej.

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska